05 January, 2011

kerana nila setitik .... rosak semuanya ...

salam satu malaysia ...!!!

citer pasal balik keje semalam aku tertinggal satu bende ... masa bas masuk ke kawasan flat 100 tu, aku perasan la ada satu kete ni kat tepi jalan ... kebetulan ada orang nak turun kat ctu .. aku pon tgk la tuan punya kete ...ok dari belakang dah boleh tau kata perempuan sbb pakai tudung ... sekali bas lalu kat sebelah kete tu ko tau apa aku nampak ... ish ish ish ... sedey ok ... dia adelah perempuan yg bertudung ... dan dia adelah merokok ... eh aku x anti ok pompuan yg merokok ni ... kawan2 aku pon ramai la yg merokok ...

yang buat aku sedey tu sbb dia duduk dlm kete dlm keadaan kurang cantik ... ko dah pakai baju kurung dengan tudung bagai sekali ko duduk terkangkang ... kalau orang x nampak xpe la ... masalah nya ramai kot dlm bas tu yg tengok dia ... dia dengan bangga nya menghembus asap rokok tu ... sekali lagi aku xde masalah dengan pompuan yg merokok ... tapi bila dengar perbualan 2 org pompuan kat dlm bas aku jadi malu dan sedey ... aku labelkan diorg sbg A dgn B ok ...

A : ish teruk nya, pakai tudung baju kurung tapi isap rokok...
B : baik x yah pakai tudung ... buat malu org yg pakai tudung je.
A : org sekarang ni pakai tudung sbb fesyen je pon ... so ko jgn heran la kalau nnt ko nmpk org pakai tudung minum dan jugak berjoget kat club

pastu aku dah tak dengar lagi apa yg diorg cakapkan ... aku malu ok ... sbb aku pakai tudung jugak ... tapi aku pakai tudung bukan sbb fesyen ke hape ke ... tapi sbb tuntutan agama supaya aku tutup aurat ... tapi bila pikirkan apa yg dickp2 kan oleh A & B tadi tu ada betul nya jugak .... skang ni dah macam2 fesyen tudung aku tgk di jual ... dan dah macam2 gaya yg aku tgk org pakai ...

pada semua kaum hawa kat luar sana ... aku x kisah kalau korang merokok ke hape ... tapi tolong la hormat pada baju kurung dan jugak tudung yg korang pakai tu ... sbb bukan korang je yg akan diumpat keji, orang lain jugak akan terkena tempias dari perbuatan korang tu ... pikir2 kan lah ...


ok la dulu ...

sampai jumpa lagi ...!!!

0 kata apa?:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Your Photo

About Me

0 people have left comments

Commentors on this Post-