04 December, 2011

Novel : Akulah Cinderella

Assalamualaikum ...!!!

hari tu aku ada ckp nak buat review pasal novel kan ... tapi xde la review yg semangat bagai kan ... cukup la sekadar apa yg aku rasa bila baca kan ... ok jom mula dgn yg ni ... tq cik yuk bg pinjam novel dia sebelum aku beli yg ni ...hehehehhhehe ...


* * * * * * * * * * *


Nur Aisyah, gadis manis bertukar imej tomboi untuk mengelakkan diri daripada dibuli oleh orang kampung. Dia yang dipanggil Syah terpaksa berhenti sekolah dan bekerja untuk menyara lima orang adik-adiknya selepas kematian ibu bapanya. Pada malam semasa pulang bekerja, dia telah bertembung dengan kereta Shafiq yang membawa kepada pergaduhan besar di antara mereka. Semenjak itu, Syah mengisytiharkan perang ke atas Shafiq. Secara kebetulan juga Syah telah menyelamatkan nyawa Datin Zulaikha, seorang wanita kaya yang baik hati dan juga ibu kepada Shafiq. Kesengsaraan hidup Syah telah menyentuh hati Datin Zulaikha dan cuba untuk membalas budi baik gadis itu dengan mengambil Syah dan adik-adiknya sebagai anak angkatnya tanpa pengetahuan lelaki itu. Bagaimanakah reaksi Shafiq?

“Apa ni? Nak cari gaduh ke?”

“Apa dia? Aku buat apa?”

“Kau luku kepala aku tu kenapa?”

Bolehkah mereka berdamai? Bolehkah Shafiq menerima Syah dan adik-adiknya? Adakah Syah akan selamanya menjadi tomboi dan bersikap dingin dengan Shafiq?

* * * * * * * * * * *

ok ... aku dah baca buku ni dan pada aku citer ni mmg best .. lain sikit dari novel2 yg aku ada ... aku suka watak Syah yg suka lebihkan adik2 dari dia sendiri ... aku nak jugak mak angkat macam mak si Shafiq ni ... hahahahahha ada tak sesapa yg nak anak angkat ... overall citer ni best ... kalau dari 5 bintang aku bagi 4 la ... yg kurang satu tu sbb citer ni sekejap sangat ... baca macam x puas ... tgk la buku tu pon macam nipis je kan ... anyway tahniah la pada penulis, Nozi Danisya ... sila tulis buku2 yg best lagi nnt ye ... hehehehehe


ok lah dulu ....

sampai jumpa lagi ..!!!

0 kata apa?:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Your Photo

About Me

0 people have left comments

Commentors on this Post-