11 January, 2011

Ayang ohh ayang .... aku sedih ...

assalamualaikum ... !!!!!

semalam balik dari keje mcm biasa ... naik bas la kan ... masa dok tgh beratur tu aku perasan ramai jugak budak sekolah beratur kat depan ... hmmm mesti aku x dapat duduk ni ... xpe la ... dah biasa dah pon ... dah bayar tambang, aku ke belakang ... x nak aku bersesak2 kt bahagian depan bas tu ... adik2 sekolah rendah ni pon duduk kat bahagian belakang sekali ...

mula2 tu diorang borak biasa2 je ... pastu tetiba aku dengar diorang gelak besar ... mak aiii ... x padan dgn budak pompuan ... gelak mcm xde org lain kat ctu ... xpe lagi ... skali aku dengar sorang budak cakap mcm ni "Wei kuat la ckit radio tu, org lain nk dengar jugak, bangang la ko ni" eh aku salah dengar ke..?? automatik aku pusing nak tgk org yg bercakap tu ... korang tau apa yg aku nampak ... dia adelah seorang budak pompuan yg berbadan kecik dan berwajah comel la jugak ... sekali cakap macam tu ... hampeh je kan ... dan kawan2 dia dia saiz badan lagi besar dari dia ...

dia sound kawan dia yg dgr radio guna hp dengar sorang2 ... pastu aku dgr lagi dia ckp kurang sopan ... bunyik lebih kurang mcm ni la "eh tu kan cikgu rohaya, dia buat apa kat ctu sorang2 ... tunggu balak datang amik la tu kan ... muka je baik, tapi ade balak s.i.a.l" eh eh ko cakap mcm tu kat cikgu ko,dik ... x berkat ko belajar nnt dik ooiii ... bisa je kan ayat dia ... dlm ramai2 dia sorang je yg aku tgk badan kecik ni ... kalau x salah aku nama dia salwa ... dan kawan2 panggil wa ... pastu aku dgr dia ckp kat kawan dia lagi "pinjam hp ko kejap, aku nak tepon mak aku" ... yg si kawan tadi pon bagi la ... sekali dia cakap mcm ni "hello mak, ayang ni. Ayang balik dengan bas tau. Dengan aisyah" ... aku dah mcm nak tergolek2 gelak ... muka comel ... perangai dah macam gangster tapi panggilan manja ko AYANG ... ooohhh AYANG oiii ... cuba la buat perangai tu secomel muka ko ... aku perasan bukan aku sorang je yg senyum, ramai lagi yg mendengar pon tersenyum sama ...

tapi aku agak sedey dengan adik2 kita zaman sekarang ni ... kalau situasi yg dlm bas tu dah mcm tu, pompuan pulak tu ... agak2 nya yg lelaki mcm mana la kan ... yg pakai tudung pon sama jugak ... pakai tudung dah comey dah ... sekali dia cakap perkataan yg x sepatut nya seorang budak perempuan dan sekolah rendah cakap ... korang pikir la sendiri ... aku jadi malu bila dgr ... dan cara aku senang je, bila dia cakap mcm tu aku tgk dia lama2 ... dia perasan dan terus diam ... aku bukan tgk je, aku besarkan bijik mata aku ni ... muka aku mmg dah sama dgn muka singa lapar time tu ... kalau dia bukak mulut mmg makan penampar aku rasa ... seb baik la ko x buka mulut ko dik ... aku ni dah la penat kepala otak keje satu hari ... naik bas x dpt duduk plak kan ... mmg sesuai sgt la kalau ko nak buat perangai dgn aku kan ... erkk .. terEMO plak akak ... hahahah ...


ok lah dulu ...

sampai jumpa lagi ...!!!

0 kata apa?:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Your Photo

About Me

0 people have left comments

Commentors on this Post-