14 January, 2011

Terbaik dari ladang ...!!!

Assalamualaikum ..!!!

tadi aku masuk fesbuk ... nampak status sorang kawan aku ... mcm ni la lebih kurang bunyik dia "Jom makan nasi lemak ..." dan tetiba je aku teringat kenangan nasi lemak di melaka .. mesti la zaman belajar kat MMU dulu ... kat sana ada satu kedai nasi lemak ni ... perrghhh nasi lemak dia mmg sedap la ... dan kedai tu digelar sebagai Nasi Lemak Mak Janda (NLMJ) ... eh bukan nasi lemak micheal jackson ye puan2 ...

wahai adik2 sekalian, ingat lagi ke korang dengan nasi lemak mak janda ni ... haishhh terliur pulak ingat nasi lemak tu ... aku dengan osmet2 dan kawan2 lain selalu jugak la pi makan kat NLMJ tu ... dan boleh kata budak2 MMU mmg suka la lepak skt ctu ... selalu kitorang pegi petang lepas kelas ...

pastu teringat plak aku pada sorang pakcik ni ... dia dtg kt bawah blok tmpt aku duduk tu ... dia jual nasi lemak yg dah bungkus siap ... dia bawak dengan basikal je ... mula2 aku mcm pelik jugak la nape semua org pandang dia senyum2 ... eh eh korang ni x baik la mcm tu ... jgn la gelakkan dia ... x kan sebab dia jual nasi lemak dengan basikal kita nk pandang rendah pada dia kan ... dah lepas tu aku pon lalu la kat pakcik tu ... lepas aku tgk kt pakcik tu aku pon senyum ... opppsssss ...

korang tau sbb apa ... eh rasa mcm penah citer je pasal ni .. ade ke aku buat n3 pasal ni ... ha sambung balik ... korang tau tak kenapa aku pon join skali tersenyum pandang pakcik tu ... hehehehe ... oh la pakcik weiii ... pakcik jual nasi lemak ke nasi lemah ... ye dia tulis kat kertas yg digantung tu NASI LEMAH ... ha kan korang pon tersenyum jugak kan ... aku dah agak dah ... esok nya pakcik dah x dtg lagi ... pakcik pakcik ... hheheehh

ok lah dulu ....

sampai jumpa lagi ...!!!!

2 kata apa?:

arda said...

pakcik tu typing error la akak...hahaha...kesian dia...

~Mas~Lin~Da~ said...

hahaha memang pon ... kesian dia ... pastu dah x datang lagi ... pakcik, nasi lemahk satu ... oh rindu sama melaka ...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Your Photo

About Me

2 people have left comments

arda said:

pakcik tu typing error la akak...hahaha...kesian dia...

~Mas~Lin~Da~ said:

hahaha memang pon ... kesian dia ... pastu dah x datang lagi ... pakcik, nasi lemahk satu ... oh rindu sama melaka ...