02 May, 2012

Novel: Calon Jodoh Untuk Adik

Assalamualaikum ...!!!

jom kita tgk review aku utk novel yang satu ni .... dari koleksi April aku ni .... penulis dia aku suka ... jom baca sinopsis dulu ye sebelum kita ke reviewnya ... baca .. baca ..!!!!


* * * * * * * * * * * * * * *

'Mengangkat' Arissa yang sudah besar panjang itu untuk menjadi adik, adalah sesuatu yang langsung tidak masuk akal. Dia dan Arissa pun bukan boleh bertentang mata. Pendek kata, pantang berjumpa pasti meletus perang dunia!

Tanpa boleh berkata tidak, dia akur apabila itu adalah permintaan terakhir daripada Azmeer yang perlu dituruti. Menjadi abang kepada Arissa bukan lah mudah. Budak tu bukan boleh ditegur. Pantang ditegur ada sahaja 'tembakan peluru torpedo' yang keluar dari mulutnya. Berbisa dan pedas. Sabar Ee....Bersabar itu separuh daripada iman.

Sumpah! Hidup dia jadi tak tentu arah bila abang dah tak ada. Lupakan ajelah perkara yang dah lepas tu. Abang Ee taklah seteruk yang disangka. Abang Ee baik. Percayalah hati.

Tetapi dia cuma perlukan abang aje dan tak mahu ada kakak yang lain. Cukuplah ada Kak Ina, tak perlu ada Kak Maisarah. Sakitnya hati bila Abang Ee berbaik-baik semula dengan Kak Maisarah kerana dia tahu, sekarang ini hatinya sudah jatuh sayang pada Abang Ee.

Habis tu, Fariz macam mana? Takkan akibat sering putus cinta, ada hati nak 'madukan' mereka berdua? Abang Ee dan Fariz hidup bermadu? Oh! Hati Arissa sudah gila!
* * * * * * * * * * * * * * *
hehehhh ... baca sinopsis pun aku dah senyum ... bila baca isi kandungan dia macam2 perasaan aku ada ... suka ... sedih ... marah ... geram ... menyampah dan macam2 lagi la ... semua cukup rencah la nak dipendekkan citer ... Arissa ni kira mcm tersepit la antara permintaan abang dan kakak tersayang ... masing2 nak pilihkan calon jodoh untuk Arissa ...

dan nak dijadikan cerita ni lebih menarik lagi, bila calon yg Azmeer (abang) nak kenalkan tu adelah lelaki yg paling dibenci oleh Kak Ina (kakak) ... Arissa termakan kata2 Kak Ina pasal Ee ni dan terus je kapel dgn Fariz ... ok ni aku dah start x suka dgn mamat sekor ni ... Fariz la ... x kan Ee kot ... Ee pon ada gak part aku bengang dengan dia ... tapi sekejap je la ...

sebak didada ni bila Azmeer meninggal *lap air mata* ... masa dia macam semacam tu *kena baca baru paham maksud aku ni* aku macam dah boleh agak mungkin dia akan mati! ... oh dan aku betul! ... sedey ok sbb Arissa ni mmg rapat dengan abang dia ni ... boleh kata kalau setiap kali dia frust or ada masalah apa2 dia akan bercerita dengan Azmeer ...

dan disebabkan wasiat yang ditinggalkan Azmeer pada Ee tu, maka diorg jadi rapat ... tapi Kak Ina mesti la x suka kan ... Fariz pulak jenis xde  perasaan .. dan masa diorg dah sangat rapat la tetiba muncul watak pembantu, Maisarah! ... dan dia adalah cinta si Ee ni ...

ok aku dah citer banyak dah ni kan ... cukup2 la tu ... kang ada penulis saman aku sbb aku citer banyak sangat kan ... ok kalau nak tau lebih lanjut, sila la beli novel ni k ... xde la mahal pon .. dalam RM 19 je .. murah kan ... ha beli la sendiri kan ... buat koleksi macam aku ni ... *senyum*



ok lah dulu ...

sampai jumpa lagi ...!!!

0 kata apa?:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Your Photo

About Me

0 people have left comments

Commentors on this Post-