10 December, 2011

Novel: Baju Pengantin Mak Andam

Assalamualaikum ...!!!!

jom review novel ni pulak ... mcm biasa la baca sinopsis yg aku google ni ... malas nak menaip dari belakang novel tu, maka copy paste sangat membantu ... hahahaha ... dasar pemalas ...

* * * * * * * * * * * ***

Aleeya dan Zain berjumpa di majlis perkahwinan pelanggan Kak Ana. Mereka asalnya bukannya sebulu. Namun kalau Zain dah menghulurkan salam perkenalan, Aleeya pun tak adalah nak jual mahal sangat. Jalan Ajerlah. Sebab Aleeya bukan jenis orang yang sombong tak bertempat.

Aleeya dan Zain bermula sekadar kawan biasa, kemudian mereka mula masuk fasa teman tapi mesra. Zain kata sayang. Zain kata cinta. Tapi Aleeya blur tak tahu nak kata apa sebab dia tak tahu apa yang dia rasa. Yang dia tahu dia fobia untuk jatuh cinta sebab takut kene tinggal, dia takut kecewa macam pernah dia lalui sebelum ini. Dia jadi sangat keliru.

Tiba-tiba badai datang melanda. Dari teman tapi mesra jadi musuh yang langsung tak boleh tengok muka. Jauh di mata, perlukah jauh di hati juga? Namun ribut taufan itu, rindu tetap bertandang di hati, sayang sudah sedia bertenggek di jiwa. Kenapa dibina tembok ego di antara dua hati ini jika bahagia itu sudah berada di depan mata?


Lalu siapakah yang harus mengambil inisiatif untuk menyelamatkan hubungan ini? Biar simpul dileraikan, biar kusut yang dilembutkan, biar yang serabut dirapikan, Biar jadi wangi macam sediakala. Aleeya? Zain? Kak Ana? Rozy? Azizul?

* * * * * * * * * * * ***

ok ... untuk novel ni aku bagi 4.5 bintang ... aku suka jalan cerita novel ni ... memang x de la lain sangat dari citer yg lain2 tu ... tapi penulis pandai susun ayat ... heheheeh ... watak Aleeya aku suka ... Zain pon sama ... cuma rasa mcm nak tampar je si Zain ni ... selalu kan novel ke, drama ke filem ke, kalau ade scene/situasi nampak dari jauh mula la pikir yg bukan2 ... bawak2 la berbincang ... kalau aku jadi si Aleeya pon aku hangin dengan Zain bila dia ckp yg bukan ... si Azizul pon hampeh ... dah sah2 ada bini lagi nak kacau org lain ... padahl dia yg tinggalkan org tu ... sengal si Azizul ni ... aku suka friendship yg ada pada Aleeya & Zain sebelum masing2 suka sama suka tu ... sweet sangat ... walaupun cakap kau aku tapi masih boleh diterima ...

ok lah ... kang banyak aku merepek .. marah pulak org yg x beli lagi novel ni .. so sape yg x de lagi, sila la dapatkan kat kedai buku berhampiran (promo sikit) ... harga berpatutan ... thanks to penulis, Areila Sahimi ... sila tulis novel2 yg best2 lagi ye ... tggu aku review Yes Boss! lepas ni ...


ok lah dulu ...

sampai jumpa lagi ...!!!

0 kata apa?:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Your Photo

About Me

0 people have left comments

Commentors on this Post-