05 January, 2011

anak2 sudah sekolah .. eh anak2 sapa tu ...

assalamualaikum ... !!!!!

masuk je fesbuk ... mcm2 status dari kawan2 aku ... ohhh anak2 diorang dah masuk sekolah ... wah sat ja kan ... ada yang masuk darjah satu ... ni korang baca kat blog kawan sekolah aku ni, farihah ... ada yg masuk pra ... tadika pon ada .. huhuhuh dah makin meningkat usia aku rupanya ...



tahun ni secara x rasminya aku dah memasuki era 30-an ... rasmi adalah pada bulan melawat kamdar ... bila ..??? ish ish ish bulan julai la ... hohohoho ... rasa macam sat sangat2 ... tetiba dok terbayang aku masa sekolah rendah dulu ... eh silap2 ... bukan sekolah rendah tapi tadika ... aku masuk tadika di sungai tiang jugak ... ada satu masa aku kena buli dengan budak lelaki sampai aku x mau pi dah tadika ... hahahah ... abah bawak jugak dan bgtau kat cikgu yg jaga kelas aku tu ... so aku ditukarkan ke kelas lagi satu ... kat tadika tu ada 2 kelas sahaja ... kelas maknjang nah dengan kelas wa ... wa dah pon meninggal sbb sakit ... tapi dia adelah manusia yg paling baik yg penah aku jumpa kat tadika tu ... memang sesuai la dia jadi cikgu kat tadika tu ... dia pandai pujuk anak2 kecik ni ... kalau ada apa2 mesti dia akan buat sampai benda jadi ok semula ... al-fatihah, semoga arwah wa ditempatkan dikalangan mereka yg beriman ...

masa sekolah rendah aku x ingat la aku nangis ke tak ... rasanya tak kot ... tapi yg aku paling ingat sekali kawan sekelas aku, nama dia aku x ingat ... dia dari mula masuk sekolah mesti nangis ... sampai ustaz selalu usik nak masukkan dia dlm tong sampah ... ye ustaz aku x ingat nama apa ... semua takut kalau masuk kelas ustaz tu ... dan ramai yg x suka dengan ustaz tu termasuk la aku ... huhuhuh minta maaf banyak2 la ustaz ... tu je la pengalaman masa darjah satu dan juga tadika ... aku ingat lagi sape yg buli aku masa tadika tu ... nama dia shidi ... masuk sekolah rendah pon aku masih sekelas dengan dia ... dan aku xsuka dia jugak masa sekolah sebab kes buli masa kat tadika tu ... tapi skang kalau jumpa mcm segan2 ... ye la dia pon dah anak ... aku je yg x kawen2 lagi ... teettt ...

tu la citer nye aku masa dulu2 ... zaman kanak2 aku ... rasa macam rindu nak balik kezaman tadika ... jumpa balik dengan wa ... dengan kawan2 sekolah ... kalau la boleh kan ... heheheheh ...


ok lah dulu ...

sampai jumpa lagi ...!!!

0 kata apa?:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Your Photo

About Me

0 people have left comments

Commentors on this Post-