23 December, 2010

Sebelum & Sesudah ... betul kan ...

salam satu malaysia ...!!!

aku suka lagu senario ni ... ada jugak la kena mengena dengan aku ... tapi xla semua ... korang..?? ade kena tak .. mesti ade kan ... sape ckp xde tu mcm x berapa nak betol la ... hahaha pandai2 aku je kan ... tapi tu la ... jom kita hayati bait2 lirik lagu ni ...

SEBELUM & SESUDAH - Senario

Sebelum remaja di belai ibubapa
Di beri apa yang minta
Sesudah remaja dia kenal dunia
Tak nak ikut cakap ibubapa

Sebelum dapat kerja
Janji tekun bekerja
Sudah diterima cuti dan mc saja
Belum dapat gaji
Nak jimat tak nak rugi
Sudah dapat gaji
Duit habis dijoli
Habis dijoli
Di sana sini


Sebelum kahwin dia
Janji nak hidup sama
Sudah berumahtangga
Hilang entah kemana
Katanya ke pejabat
Rupanya dia ligat
Cari2 calon hendak cukupkan empat (2x)
Dua dah dapat
Tiga dah dapat
Empat tak sempat

Sebelum bekeluarga
Jalan-jalan berpimpin tangan
Pegang bahu tak mahu lepas
Sesudah anak tiga
Dah mula rasa
Nak pimpin tangan isteri pun dah naik malas
Suami sebatu di depan isteri di belakang

Sebelum dapat susah
Dia tak ingat sejadah
Begitulah lazim sifat manusia

Hanya ingat Tuhan bila
Di dalam kesusahan
Elakkan diri dari bersifat demikian
Tuhan tidak suruh kita ikut perangai syaitan
Tuhan tidak suruh kita ikut perangai syaitan


kat mana yg kena dengan aku ... yang aku highlight merah tu la ... tapi aku x joli beli atau spend bende yg x sepatutnya ... membayar hutang keliling pinggang ... tu je ... yg lain so far xde kot ... heheheh ...

ok lah dulu ...

till then ...

see ya when i see ya ...!!!

0 kata apa?:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Your Photo

About Me

0 people have left comments

Commentors on this Post-