27 December, 2010

giler kentanggg ...

salam satu malaysia ....!!!

semalam aku tgk tv dengan ayoyo ... tv1 dokumentari pasal ular ... haiyoooo ... cuba korang bayangkan ular makan buaya ... hebat kan ular sawa tu ... buaya pon boleh kalah dengan dia ... tapi ular tu akan mati jugak samada masa tgh makan atau pon lepas makan ... kalau x salah aku sbb kulit buaya atau pon sbb x bley nak bernafas ... lebih kurang la ... ye la mangsa beliau adalah buaya yg besar dan kulit keras tak hengat kan ...

pastu aku teringat la masa aku sekolah kt smk pendang dulu ... masa tu aku form 1@2 ... aku dok ostel ... kat ostel tu setiap student akan dapat meja study sorang satu ... korang tau ja la meja mcm mana kan ... ooo x tau ekk ... meja dia meja kayu, yg ada laci terbuka tu ... so kitorang akan simpan buku sekolah semua kat ctu la ... meja aku kat tgh2 ...

meja dia lebeh kurang mcm ni la ...gmbr credit to encik google...

susunan meja adelah dengan merapatkan meja2 tu lebih kurang 10-15 meja ... so akan jadi panjang la ... nak dijadikan cerita, dlm laci aku tu agak selerak la buku2 dengan kertas2 soalan ... aku selalu kemas lepas study la ... heheeh ye aku adelah malas .... ehhehe ... satu petang tu, dlm pukul 5 @ 6 petang mcm tu, aku pegi la kat meja study aku ... meja study ni letaknya kat tgh2 hall yg besar kat asrama ni ... open hall ... keliling xde dinding ... hahahaha ...

aku pegi dekat meja aku tu sbb nk amik kertas @ buku latihan dlm laci tu ... mmg selalu nya kalau nak ambik aku main masukkan je tangan aku kat dalam laci tu ... xde dah nk tengok2 ke apa kan ... tiba2 aku rasa mcm lembik2 dan sejuk je kt dlm tu ... eh ape bende lak ni ... pastu aku terus la tarik tangan aku ... aku jenguk la kt dlm laci tu ... mak aiiii dlm meja aku dia duduk ... korang rasa apa ... katak ..?? bukan ... ular la ... aku masa nampak ular tu, aku dah cuak giler2 ...

mau x cuak, aku dah pegang ular tu tadi ... aku bernasib baik sebab ular tu mcm tersepit dlm laci aku tu, kalau tidak mungkin aku dah kena patuk dah kott ... serammmm ok ... oh lupa plak nk bgtau ... ular tu adelah ular tedung sela ... nak kata besar sangat tak la jugak ... tapi mampu membuatkan aku demam ... ye ye aku demam lepas tu ..

lepas kejadian ular dlm meja aku tu, semua org dah xbiar meja diorg semak mcm meja aku tu ... aku ponn sama la .... semua meja dah kemas ... hahahah .,.. bagus jugak kan ular tu masuk kat meja aku tu ... ade hikmah nye ... ahhahaha ...

eh ade lagi pasal ular ni ... kejadian ni terjadi masa aku sekolah rendah ... masa kat kg dulu, aku selalu la pegi tido kat rumah jiran aku, kak timah ... aku akan pegi sebelum maghrib ... tapi yg aku nak citer ni jadi masa siang ... aku nak mandi kat rumah kak timah ni ... kalau x salah aku masa ni pagi dlm pukul 10 mcm tu ... aku nak mandi sebelum balik umah ...

masa aku masuk bilik air tu, aku x rasa apa2 lagi ... dah siap pakai kain basah semua, aku pusing nak sidai baju dan tuala aku ... tapi x jadi nak sidai sbb kat dinding tu ade sekor ular tedung yg agak besar ... aku mcm nak nangis masa tu ... ular tu x gerak ... aku pon dah macam patung tgk ular tu ... dan aku boleh nampak bulat mcm O kat atas kepala ular tu ... kaler hitam pekat ... eeiii geli pon ade ... pastu aku beranikan diri panggil adik kak timah, bangchik ... suara mcm dengar tak dengar la ... takut beb ... sbb ular tu mcm gerak sikit2 bila dengar suara aku ...

pastu bangchik dtg bawak belerang ... nak bagi ular tu x pegi kat aku ... masa tu la aku lari keluar dari bilik air tu ... adegan kejar2 bangchik dgn ular .. dah la kat dapur tu banyak barang2 ... tapi bangchik berjaya jugak tangkap ular tu dan bunuh ular tu .... huhuhuh aku jadi takut nak pegi rumah tu lg ... takut nak mandi kat bilik air tu lagi ....

haaa tu la dia pengalaman aku dengan ular ... titik ...

ok lah dulu ...

till then ...

see ya when i see ya ...!!!!

4 kata apa?:

ayoyo said...

hahahah..nampak sangat malas kemas meja skolah dlu..

@Lin said...

ya saya mengaku ... sudah2 diam...

CoKeLaT-RaWkZ said...

eeeii akak lagila segala ular cicak katak geli haissshhh!

@Lin said...

@cokelat : huhuh kalau cicak lagi la geli .. musuh no satuuu tu ... nehiiii ...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Your Photo

About Me

4 people have left comments

ayoyo said:

hahahah..nampak sangat malas kemas meja skolah dlu..

@Lin said:

ya saya mengaku ... sudah2 diam...

CoKeLaT-RaWkZ said:

eeeii akak lagila segala ular cicak katak geli haissshhh!

@Lin said:

@cokelat : huhuh kalau cicak lagi la geli .. musuh no satuuu tu ... nehiiii ...