10 December, 2010

mari belajar cuci cuci ...

salam satu malaysia ...!!!

nak cuci apa ni lin ..?? ha tajuk n3 ni pasal cuci2 ... aku saja nak buat n3 pasal ni ... dapat idea pon lepas tgk org yg cuci bangunan tu cuci tingkap kat level aku ni ... level 10 ... pastu teringat plak teater cuci2 the musical ... enjoy sangat aku tgk teater tu ... mmg kelakar la diorg semua terutama skali awie dan afdlin ...



bila kita fikir2kan balik ... keje cuci ni sebenarnya keje yg agak mencabar ... dari segi apa ekk ... ye la dari segi keselamatan la ... kalau dah ko kena cuci bangunan yg tinggi2 tu, mesti la agak merbahaya kan ... so ciri2 keselamatan tu mmg sangat penting ... diorg mesti la kena check selalu pada peralatan yg nak digunakan ... betol tak ... cuaca dan persekitaran jugak memainkan peranan jugak ... macam yg aku baca dlm paper pasal org yg cuci bangunan ni ... dia kata cuaca seperti angin kencang dan hujan lebat jugak merupakan cabaran yg terpaksa ditempuh ...

jom kita tgk apa peralatan yg perlu untuk org yg keje cuci ni ...



chest harness (tali dada keselamatan)


topi keselamatan



stopper knot (tali simpul sebagai penahan)





bosun chair



tali



bahan pencuci




gloves


wiper



kain bersih

berita dari Kosmo! ni la yg aku jadikan rujukan utk n3 aku ni ...


ok lah dulu ...

till then ...

see ya when i see ya ...!!!

0 kata apa?:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Your Photo

About Me

0 people have left comments

Commentors on this Post-