21 February, 2011

Ramona & Beezus ... i Like ..

Assalamualaikum ... !!!!!

n3 sebelum ni aku ade citer pasal aku buat marathon sabtu lepas kan .. citer ramona & beezus dan narnia ... so n3 kali ni aku nk kongsi citer pasal citer ramona & beezus ni ... cerita ni berkisarkan mengenai sebuah family yg mempunyai 3 orang anak perempuan ... beatrice, ramona dan juga roberta ... nama beezus ni di beri oleh ramona ni la ... sampai semua org pon panggil kakak dia beezus jugak ....

dan mereka adelah keluarga yg sangat happy dengan life mereka .. eh dah mcm hape ntah ayat aku ni ... ok2 back to the story ... nak dijadikan citer ni ... ayah ramona kena buang keje ... so si ramona ni nak la tolong ayah dia cari duit ... macam2 la dia buat ... antaranya buat air lemonade dan jual kat depan rumah ... car wash dari rumah ke rumah ... dan semua yg dia nk buat x menjadi ... tapi aku kagum la dengan dia ... sbb dia ada inisiatif utk tolong ayah dia ...


aku paling suka part dia sorokkan report kad dia dlm peti ais ... dan jugak part dia bagi adik dia makan ... roberta adelah adik bongsu yg masih bayi jugak la ... masa dia suapkan adik dia, adik dia sembur balik ke muka dia dan dia hampir2 nk ckp something yg x sedap didengar ... tapi yg kelakarnya x jadi cakap sebab mak dgn ayah dia tgh tgk ... terus dipujinya adik dia tu ... mmg comel sangat ramona ni ...

dan kalau dia nk marah ... dia akan cakap guts ... hahahaha ... konon nya tu adelah kata kesat @ kasar utk seorang budak pompuan ... korang cari la cd ke donlot ke sbb mmg best citer ni ... mmg kalau tgk berkali2 pon x bosan ... satu lagi ramona ni dia suka berangan ... ada satu scene tu, dia tgh main dgn kawan dia kat rumah ... dia siap berangan dia naik payung terjun ... hehehe memang kelakar ...

dan yg paliing touching masa dia nk lari dari rumah ... mak dia siap bg beg besar utk dia ... dan dlm lugage tu siap isi dengan bola bowling dan jgak benda2 yg berat ... saja nk tgk dia betul2 ke tak ... dari ctu boleh nmpak la semangat keluarga derang tu ... eh aku nangis part ni ...

tu la dia citer yg aku nk kongsi dengan korang ... cerita pasal family ... dan aku suka ... korang pon patut tgk jgk ..

gambar semua kredit to abg Google ... tq ..

ok lah dulu ...

sampai jumpa lagi ...!!!

0 kata apa?:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Your Photo

About Me

0 people have left comments

Commentors on this Post-