01 February, 2011

sehari di guar chempedak ...

Assalamualaikum ... !!!

semalam hari isnin 31hb Januari ... kami sekeluarga ke guar chempedak ... awal nya kami ke gurun sbb ayoyo nk bayar bil tepon dia ... dah alang2 sampai gurun kami pon plan la nk ke kedai kakak ipaq aku yg sorang tu ... dia bukak kedai jual tudung ... kedai tu letaknya di guar chempedak jln ke yan ...

dah sampai kat guaq tu, abah ajak makan mee grg dulu ... ok xde hal la kan ... makaannnn ... hheheh ... mee goreng dia ok2 je ... aku dgn mama pesan mee goreng ... abah pulak mee bandung ... ayoyo kongsi dgn aku sbb mee dia sangat banyak ... kimi plak kongsi dgn mama ... seb baik berkongsi kan ... kalau tdak x habis makan ...

ok dah habis makan semua, gerak ke kedai kakak ipaq ku itu ... dia kata parking kete kat din borong .. dah parking semua siap, pi la cari kedai nya ... naik kat tingkat atas ... eh eh mana ada pon kedai tudung kt atas tu ... kedai komputer adala ... ok turun bawah balik ... kol kakak ipaq aku ... dia bgtau naik kat market ... hahahah patut la x jumpa kedai dia ... hehehehh .. ok2 dah naik kat market ... dan dah nampak dah dia dgn anak buah aku yg comel lagi gedik berjalan kaki ... haishhh geram plak aku tgk dia ... maklumla dah lama x jumpa dia ...

dah main2 semua dengan dia, sembang la apa yg patut dgn kak ipaq & mak dia, maka bergerak la kami ke rumah mertua kazen aku, pjun ... dia dapat baby baru ... bak kata ayu, anak pjun yg latest ... anak lelaki jugak ... muhamad aidil nashriq .. tapi abang si baby ni panggil adik dia aidil nasi ... heheheheh aqil ... aqil ... manja sunggoh dgn wan dia ... wan dia adelah pakndak aku ... dan pak ndak adelah adik abah aku ...

ok lepas dah kat rumah mertua pjun tu, kitorang gerak ke rumah pakchaq shon, adik abah jugak ... alang2 dah kat area rumah dia dah tu ... lagipon aku x penah sampai lagi umah baru pakchaq ni ... cantik jugak la rumah pakchaq ni ... ada gaya ... sampai pukul 10 lebey jugak la kami berkampung kat ctu ... dah dekat pukul 11 dah kami pon gerak balik sg tiang ...

itu lah dia kisah kami sekeluarga di guar chempedak ... nnt aku hapdett lagi aktiviti di kampung ni ... seronok pulak nk hapdet bila bb x buat perangai ni ...

ps: aku nk upload gambar tp x mengizinkan ... balik kl nnt aku upload ye ...

ok lah dulu ...

sampai jumpa lagi ...!!!!

0 kata apa?:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Your Photo

About Me

0 people have left comments

Commentors on this Post-