06 February, 2011

hati aku masih di sana ...

Assalamualaikum ... !!!!

sekarang ni aku dah ada kat kl ... tapi hati aku masih kat sungai tiang lagi ... rasa mcm x nak balik ke kl lagi ... tapi nak buat mcm mana kan dah tanggungjawab aku ade kat kl ni ...

semalam aku dgn ayoyo bergerak dari kampung pukul 10 pagi ... perjalanan agak lancar jugak la pada awalnya ... dah sampai kat penang kete mula banyak ... ya hiway dah mula sesak tapi masih boleh bergerak lagi kete2 kt hiway tu ...

ok perhentian pertama kami kt mana lagi kalau bukan hentian sungai perak ... mak aiii ... ramainya orang kat toilet petronas tu ... terbantut niat aku nk melabur kat ctu ... hahahahaha ... xpe2 aku benti kat rnr lain lak ... then aku ke petronas tu nak beli bekalan makanan & minuman utk kami berdua ... dah amik itu ini, pegi la aku bayar ... sekali cashier ckp ari ni xde plastik la pulak ... dah menggagau aku nk cari plastik ... seb baik la kat dlm kete tu ade plastik ...

perjalanan diteruskan lagi dan keadaan semakin sesak ... keluar dari rnr sg perak tu sampai la ke ipoh sesaknya ... tapi yg aku pelik nya adela dekat 10 buah ambulans aku tgk kt hiway sebelah (menghala ke utara) ... lepas je ipoh keadaan semakin ok ... tapi sekejap je la ... pastu jalan makin sesak balik .... dah dekat nk masuk rawang baru la jalan makin ok ...

alhamdulillah kami selamat sampai pukul 4.45 ptg ... kalau ikutkan sempat lagi kalau nk singgah ke pasar malam kt pantai dalam tu ... tapi memandangkan cuaca mendung je, so kitorang balik terus dan beli je makanan kat depan rumah tu ... elok je sampai umah hujan dengan sangat lebatnya turun ... huhuhuh seb baik x singgah pasar malam tu ...

tu je la citer yg aku nk kongsi dgn korang ... insyaallah nnt aku kongsi gambar sepanjang kat kampung tu ...

ok lah dulu ...

sampai jumpa lagi ...!!!

0 kata apa?:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Your Photo

About Me

0 people have left comments

Commentors on this Post-