07 February, 2011

Makan Besar di Sungai Tiang

Assalamualaikum ... !!!!!

ni aku nak cerita pasal makan besar sempena tahun baru cina ... hehehe xde lah ... ekceli kebetulan je pon buat makan2 masa hari rabu petang tu ... dan kebetulan jugak esoknya raya cina kan ... ekceli pakndak aku mmg nk dtg umah aku utk buat pondok2 kt dusun kecik tepi rumah aku tu ...

so ari rabu tu agak ramai la jugak makcik2 dan pakcik2 aku yg datang memeriahkan rumah aku ... tapi kalau nk ikutkan lagi ramai jgk yg x dpt balik ... maklumla jadual x sama kan ... ada yg kena keje la ... ade yg x dpt balik ... xpe2 next time kita buat lagi ok ... sekarang ni jom la kita layan gambar sekitar hari kejadian ... layaaaannnnn ....

gambar adelah tidak disusun kerana malas .. sekian ...

ini adelah menu pada hari kejadian ...

kuah lemak utk dimakan bersama laksa/laksam

menu utama ... sup tulang ... maveles ...

kuah laksa ...

sosej ni sebenarnya kak ina buat bun sosej ...
tapi bun x sempat nk amik gambar dah habis ... hehehehe


kuah laksa lagi ...

ini adelah sup perut ... hohohoho sangat lazat ..

laksam dari kelantan ...

laksa jugak dari kelantan ...

serawa labu + ubi ... aku x sempat rasa ... laku sungguh yg ni ...

ni kat dapur rumah aku ...

ni plak kat luaq dapur ...
yg baju biru tu pak chaq shon... adik abah aku ...


ni dari depan rumah aku ... time ni x ramai lagi yg dah sampai ..

ini lah dia pondok2 yg sedang dibina oleh pakndak aku ...
tu yg baju biru tu dia la ... yg x pakai baju tu abg aku ...
sila abaikan dia ... hehehehe


semangat sungguh pakndak aku ni ...

ni la rupanya pondok2 separuh siap ...

ni pulak aktiviti memilih tudung ...
ekceli kakak ipaq aku la yg bawak tudung ni atas permintaan kak ina ...
tapi mak2 menakan yg dok pilih2 dulu ... heheheeh ...



haaa pilih makngah pilih :p

yg ni pon cantik jugak ...

pilih jangan x pilih ... makndak (biru kiri) dah sambaq satu tudung ...
makchaq (biru kanan) dok pikiaq lagi ...


untuk gambar reramai aku x sempat nk ambik pon ... huhuh ... tapi mmg best la kalau dah bekumpul ramai2 mcm ni ... makan ramai2 ... insyaallah lenkali kita buat lagi ...


ok lah dulu ...

sampai jumpa lagi ...!!!

0 kata apa?:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Your Photo

About Me

0 people have left comments

Commentors on this Post-