01 February, 2011

jalan-jalan balik kampung ...

Assalamualaikum ... !!!

aku kat kampong skang ni ... alhamdulillah bb boleh diharap ... tapi kalau nk upload gambar hampeh ... tggu bagai nak rak sudahnya cannot found la ape la kan ... buat sakit pankreas aku je ... ni aku nk citer pasal balik ari tu ...

perjalanan balik kampung dimulakan seawal jam 4 pagi pada hari ahad 30hb januari ... ni semua gara2 si comel aku yg x berapa sehat ... dan atas nasihat doktor kete ni yaitu encik abdul halim bin osman bin said atau pon nama glemer beliau abah ... ye abah aku la tu ... dia yg suh gerak awal sbb jalan sejuk pagi2 tu ... dan utk mengelakkan hiway yg sesak ... baik2 saya yg menurut perintah ...

maka bermula la pengembaraan kami yaitu aku dan ayoyo ke utara semenanjung malaysia ... negeri yg fofular dengan gelaran jelapang padi dan aman (aman ke) ... dlm perjalanan tu sempat la ayoyo amik 2-3 gambar utk dijadikan kenang2an ... poyo je kan ... bukan apa, gambar2 tu dihantar pada kakak yg x ikut balik ... kesian kakak aku tu, keje je ... dia skang ni kat KT lagi ...

kakak aku mmg suka kalau lalu kat kawasan ni ...
dia kata feeling2 obersee ... boleh cenggitu ...???

ok satu tu je la gambar yg aku boleh upload pon ... bb kata x larat nk loading utk upload gambar ... balik kl je la aku upload ye ... dlm perjalanan tu xde la apa yg menarik sangat pon ... kami just bercerita mengimbau zaman sekolah je ... si ayoyo cerita pasal mcm mana dia boleh jadi pengawas sekolah ... heheheh mcm kelakar la jugak ... nnt la aku buat n3 pasal tu ...

balik kali ni, atas nasihat abah jugak aku bawak kete bawah 100km/j ... ko boleh bayang tak ..?? kat hiway bawak 70-80km/j shj ... sampai ayoyo siap tanya aku lagi 'kak, x bley bawak laju ckit ka' ... maksudnya sangat slow la tu kan ... biasanya kan aku @ kakak selalu merempit kat hiway tu ... disebabkan cik comel aku x berapa sehat so, kena la jaga hati dan perasaan kete aku tu ... buat nye dia merajuk tgh2 hiway tu, ko nak tolak ke ...

ok dah2 la membebel lin oii ... ok kami sampai kat sungai perak utk top up minyak ... tempat biasa la ni ... pastu sambung balik perjalanan ... sampai kat depan rumah encik abdul halim bin osman pada pukul 9.59 pagi ... tu la serba sikit pasal perjalanan kami berdua ahad lepas ... insyaallah next n3 aku akan citer pasal makan besaaaaaaaaaarrrrrrr pulak ... apa yg makan besar ..??? bila ..?? kat mana ..??? hehehehe tungguuuuuuuuuuuuu ...!!!!!

ok lah dulu ...

sampai jumpa lagi ...!!!

0 kata apa?:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Your Photo

About Me

0 people have left comments

Commentors on this Post-