24 November, 2010

Renung² kan ...

salam satu malaysia ...!!!

apa la nak jadi dengan anak2 muda sekarang ni ... rasanya kalau tanya diorang apa maksud perkataann MALU mesti diorang x boleh nak jawab kan ... ye la kalau diorang tau maksud MALU, diorang x kan buat apa yang diorang buat sekarang ni ... apa yg ko bebel2 ni lin ooiii ...

aku rasa sedeh sangat2 dengan perangai segelintir budak2 la ni ... dah xde rasa malu dah dalam diri diorang semua ... baik lelaki maupon perempuan ... aku berani nak buat n3 ni sbb aku tgk sendiri 2-3 video pasal budak2 ni ... kelmarin, masa duduk2 tgk tv dengan osmet kat hall, yuk bukak la satu video yg dipost kat wall fesbuk dia ... korang tau video apa ..?? video budak2 perempuan tgh mabuk2 ... dan dengan bangga nya angkat pulak tin minuman tunjuk kat kawan yg merakam tu ... tin air ape paham2 sendiri la ... dan yang sedehnya budak2 tu budak2 melayu ... dan ckp loghat tganu ... mengucap jugak aku tgk video tu ...

lagi satu video yg aku tgk ni ... remaja tampar pakcik yg tengah tido kat kaki lima... kalau x salah aku ade masuk paper pasal hal ni ... kesian aku tgk pakcik tu terpinga2 sbb terkejut ... apa la salah dia kat budak2 tu aku pon x tau ... walaupon dia pengemis, dia x layak dilayan macam tu ... apa hak kita nak layan dia mcm tu ... dia pon ade hati dan perasaan ... kesian aku tgk ... sedeh sangat2 dengan perangai budak² tu ... dah xde rasa hormat dah pada yang tua ... kalau dulu, budak2 takut dan hormat pada org yang lebeh tua ... tapi skang ni semua tu dah kurang dah ... ada yg masih hormat tapi yang hilang hormat tu melebihi pada yg masih hormat ...

dan video yg ke-3 ni aku x tgk ... bukan sbb aku nak tunjuk baik ke ape tapi sbb x sanggup nak tgk anak bangsa sendiri memalukan diri sendiri dikhalayak ramai ... korang boleh bayangkan tak, ditepi jalan boleh diorang buat adegan kurang sopan ... sampaikan kenderaan yg lalu lalang hon pon diorang xde perasaan MALU ... betapa rosak nya anak2 sekarang ni ...

renung2 kan lah ... sorry n3 kali ni aku agak emosi ... aku sedeh ...


ok lah dulu ...

till then ...

see ya when i see ya ...!!!

0 kata apa?:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Your Photo

About Me

0 people have left comments

Commentors on this Post-