03 April, 2012

aktiviti minggu lepas: Sabtu!

Assalamualaikum ...!!!

ok jom aku cerita kejadian hari sabtu pulak ... takde la se'bz' hari jumaat tu ... hari sabtu tu pon aku ke mv jugak ... nak submit lagi 3-4 resume lagi cadangnyer ... aku x pegi sorang ... dah janji dgn uncle lengchai nak jumpa kat sana ... dia bukan la nak cari keje baru tapi nak tgk utk training nyer ... ok lah kan ... so janji nak jumpa dengan dia dalam pukul 11.30 pagi ... kira ok la tu ... xde la awal sangat kan ... and xde la lewat sangat kan ... just nice la ... tapi aku xde la pegi lambat ... aku mmg dah plan awal2 nak pegi awal sikit sbb nak setelkan beberapa hal kat sana ... hehehh ayat x tahan ... beberapa hal konon ...

aku gerak dari rumah dlm 10.40 am ... sampai kat parking mv tu ok lagi sbb banyak lagi parking ... tersenyum aku ... dalam hati siap boleh cakap mcm ni ... 'datang la cepat uncle ooii, kang ade yg xdapat parking ni' ... lebih kurang mcm tu la hati aku berkata2 *sila lempang diri sendiri sampai puas hati* ... lepas dah parking bagai maka kita menapak kedestinasi kita yang pertama ... JJ level 3 ... mana lagi kalau tak bayar kad kredit ... selamat la melayang duit aku kat kaunter tu ... tapi takpe la kan ... dah aku yg guna harus la aku yg bayar kan ... x kan la ade hamba allah yg mampu nak bayarkan utk aku pulak kan .. ok aku dah merepek dah ni ...

ok dah setel bayar kad kredit maka menapak la kita kedestinasi yg kedua yaitu maxis kiosk kot ... ke centre ntah ... ala yg kat luar JJ level 3 tu la ... tujuan adelah utk bayar bb ni ... lepas setel bayar, cik adik kat kaunter maxistu bgtau plak yg maxis ada buat promosi utk plan bb yg aku guna tu tapi dengan harga yg lebih murah ... kalau sekarang ni aku guna 6GB utk RM98, utk promosi ni 6GB utk RM90 je ... dah jimat RM8 kan ... ok la tu dari x jimat langsung kan ... ok aku pon tukar la ke plan yg baru tu ... kena bayar RM50 utk aktivate plan baru tu ... so next month aku just bayar RM40 je .... yg RM50 dia akan tolak dari yg aku dah bayar tu ... heheheh ... bagus2 ... jimat2 duit aku ... hehehehe ...

ok dah setel semua kat maxis tu, menapak lagi aku ... kali ni naik atas la ... ke exhibition centre tu ... nak tunggu kat atas tu ... tunggu sape lagi kalau bukan apek uncle tu ... masa tunggu2 tu aku ada la sempat masuk dalam tu jalan2 dulu ... tapi baru aku perasan aku x register kat depan masa masuk ... nasib baik lepas & x kena tahan ... hehehheh ...

then dah malas nak jalan2 lagi, keluar la aku tunggu kat luar pulak ... tgk jam dah dekat2 pukul 12 ... aku msg uncle tanya dia kat mana ... dia kata dia dah sampai kat parking ... heheheh ... dalam hati aku dah terdetik mesti dah xde parking ni .... hohohoh ... rupa nya betul la ... lepas berapa minit ntah dia msg lagi ... no parking ... hohoho nak buat macam mana kan ... aku ckp xpe la aku tggu je kat atas ni ... nasib baik la aku bawak bekal skali ... bukan la makanan ... tapi novel ... ada la jugak bahan bacaan utk aku kan ... xde la bosan sangat ...


dalam 2-3 minit lepas tu dia bagitau dah dapat parking ... yeay ... hahahhaa ... kepala dah x betul ... ye la melangut kat depan tu terintai2 kot2 dia dah sampai kan ... selang 3-4 minit kemudian dia msg lagi bgtau dia dah ada kat entrance exhibition tu ... ok aku pon menapak ke sana sbb aku duduk berdiri kat seberang pada tempat tu ... dah tu nak masuk dah kena pulak tahan dengan guard kat situ ... dia pandang kaki uncle ... 'sliper x boleh masuk ye' ... dan dan tu jugak la aku tgk kaki uncle ... aiyoooo @.@ dia pakai sliper la pulak ... huhuhuh ... so x kan nak tggu kat situ je kan ... maka bergerak la kitorang dari stu ...huhuhuhuh ... ok perut aku dah kasi signal yg dia lapar ... eh eh aku la yg lapar tu ...

mula2 nak makan kat mcD je ... sekali pegi xde tempat kosong ... so aku suggest pegi mcD kat bawah ... ok la sambil jalan2 tu lalu kat depan KR ... aku ajak dia makan kat KR ... dia semua ok je ... asalkan benda makan kan uncle kan ... hehehhhe hehe ... tapi kitorang x masuk kat KR ... kitorang masuk nandos ... ok jugak sbb aku jarang kot makan kat nandos tu ...

ok dah order semua, sambil tggu makanan sampai tu sembang2 dulu ... banyak jugak la citer yg keluar ... pasal org tu ... pasal org ni ... banyak hal kat Singer la ... heheheh ... rindu nya aku kat MIS ... makanan sampai ... apa lagi, makan la kan ... dan masih lagi kami sembang2 pasal keje ... pasal MIS ... pasal loan ... dan macam2 lagi la ... lepas habis makan tu, aku pon gerak balik ... uncle pulak nak jalan2 dulu kat mv tu ... dia nak ajak kawan dia dinner siap2 nnt ... dia mmg mcm tu ... kalau hari sabtu xdenyer nak lekat kat rumah ... dia suka keluar sampai malam .... kan uncle kan ...

ok lepas tu petang nya aku ke pasar malam pulak .... tapi x larat nak type dah ni ... n3 lepas ni aku cerita pasal pasar malam k ... lama gila kot x ke saana ... nanti2 ehh ..


ok lah dulu ...

sampai jumpa lagi ...!!!!

0 kata apa?:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Your Photo

About Me

0 people have left comments

Commentors on this Post-