08 April, 2012

Letih Jumaat Yg Lepas!

Assalamualaikum ...!!!

huhuhuh memang sangat letih ... ape yg buatkan aku sampai letih sangat tu ... meh aku nak cerita ... Jumaat lepas aku cuti ... ye cuti lagi ... semuanya sbb Career Fair la kan ... plan asalnya aku nak ke TM Career Fair dulu ... lepas tu baru la ke Astro nyer Career Fair ... tapi dah nama pun plan kan ... kita hanya mampu merancang kan ... cewahhh ...

pagi tu aku dah msg2 dgn Nor pasal ni ... dia ckp ok je dia follow ... pastu aku ni macam konfius sikit bila tgk itinerary yg TM letak kat career page tu ... eh hari jumaat nyer xde pon ... so aku msg lagi dgn  Nor  bgtau yg x jadi ke TM ... nak ke Hotel Westin terus ... sbb ape ..?? ooo lupa pulak ... ASTRO buat Career Fair kat situ la ... ye aku tau dalam bandar ... bukit bintang pulak tu ... maka dengan tabahnya lepas amik Nor  kat komuter Pantai Dalam terus zassss ke destinasi seterusnya ...

lepas pada Puduraya tu, jalan dah start sesak ... sesak jugak la dada aku ni ... tapi sebab ada Norhidayati kat sebelah maka x de la bosan sgt ... sembang punya sembang maka lepas sudah tempoh sesak tu ... ceh ...  Nor cadangkan parking kat Pavillion ... ok lah ... so setel parking semua menapak ke seberang jalan pulak ... ke Westin kita ya ... oo lupa nak bagitau, ayu pon ikut skali ... dia kalau kata nak ke area TS, BB or SW mmg dia nak je ikut ... so dia kami lepaskan merayau2 kat Pavi tu ... pandai2 ko la dik ooii ...

dah sampai depan westin, Nor tanya dgn staff hotel tu ... ceh ada pulak nak beramah mesra dgn kami ... hmmm siap sound lagi 'Interview dah habis la, dah penuh dah' .. aku mcm eh ko apahal ... biar la dah habis pon ... aku x pedulik aku nak naik jugak2 ... hehehehh ... lepas tu dia senyum2 konon manis la buat macam tu .. bo layan sama itu org ... maka teruskan perjalanan ... ke level 2 ... keluar je ke kanan kami dan kat sini la dah ramai org ... tapi xde la sehavoc MCTF tu ari ...


ok dah tanya itu ini ... ke online registration nye tempat ... mula2 aku ingatkan kat situ ade buat technical test ... sekali tempat register daaa ... staff yg jaga kat ctu tanya aku nak register utk post ape ... then aku jawab IT! ... terus dia tunjukkan pada aku pc utk IT ... terima kasih ye ... heheheheh ... mula2 macam blur2 jugak ... ye la diorg xde la bgtau nak kena buat macam mana kan ... last2 aku gunakan kekdah malu bertanya sesat jalan ... apa lagi angkat tangan kat staf diorg ... xde nak malu2 dah ciknon ouii ... ko nak keje kan ... heheheehh ..



ok dah lepas dia citer sikit2 cara nak register tu, aku pon mula la selak2 keje yg sesuai ... hmmm yg satu  tu nak strong in networking ... ooo nehi nehi kabi nehi ... aku setakat tau basic je kot ... yg lagi satu tu pulak nk ada JAVA ... sama la jugak ... stakat basic je cikjah ooiii ... tapi yg satu tu menarik minat aku ... maka yg tu la aku apply ... ok dah setel dah bab register, diorang suh aku ke kawasan menuggu ... sesat sana sini maka sampai jugak aku ke ruangan menunggu tu ...


hmmm boleh tahan ramai jugak la yg ada dalam tu ... eh lupa pulak ... masa kat registration tu, aku dengan  Nor  x sama tempat ... dia kena ke kawasan pc utk marketing kot ... tak pon customer services sbb dia minta keje yg berkaitan dgn CS ... so lepas je aku habis register mmg x nampak dia dah ...


ok sambung balik masa aku kat waiting area ... x sampai 10 minit nama aku pun di panggil .. alhamdulillah ... xde la lama aku nak melangut kan .. sbb masa aku masuk dan duduk kat kerusi yg diorg sediakan, ada la aku dgr mamat 2 org dok borak2 ... diorg dah lama tunggu tapi xde org panggil lagi ... ade la lebih 30 minit ... aku masa tu macam ala kena tunggu lama la ni jawabnya ... tapi nasib baik tak! ...

lepas je diorg panggil nama aku, aku ke meja depan ... di pre-interview oleh mereka2 yg ada kat situ ... ni macam nak tgk la sesuai ke tak keje yg aku minta dgn apa yg aku ada ... alhamdulillah lepas jugak part ni ... kalau x lepas, aku kena cari betul2 keje yg sesuai dengan aku ... sbb aku dengar org yg duduk sebelah aku dah kena sound dengan staf astro ... lebih kurang macam ni la dia kena 'You keluar nanti, ada papan kat luar tu, kita dah sediakan jawatan yg kita nak tawarkan, nnt u tgk kat ctu' ... tapi dia cakap elok2 la ...

ok lepas tu aku pon diminta tunggu di satu lagi kawasan menunggu ... x sampai 3 minit dah dipanggil lagi skali ... dan kali ni aku kena follow ke bilik sebelah pulak ... dan kat sini la bilik utk sesi interview dijalan kan ... ok dah berdebar aku ni ... risau la kan .. mana penah lagi pegi interview yg macam ni ... pastu dia bawak aku ke satu ruangan kecik yg mana kat ctu dah ada 2 org menunggu ... chinese dua2 ... yg sorang tu tengah mengadap laptop sambil taip2 apa ntah ...

aku di interview oleh sorang lagi ... muka dia buat aku tersenyum ... bukan la nak kata dia hensem, tapi sedap la mata memandang *tetiba* ... so sesi berjalan la ... mcm biasa dia tanya pasal job exp aku kan ... aku pon cerita la itu ini begitu begini ... dia bagi pulak scenario *bukan kumpulan lawak ye* ... ok aku pon cuba la jawab soalan dia tu ... lebih kurang 30-45 minit rasanya aku nyer sesi tu, maka aku pon dah setel kat situ ... lepas dah part aku ... 

x berani aku nak cakap yg aku boleh dapat ... kalau dapat alhamdulillh ... kalau x dapat, bukan rezeki aku la kan ... tapi untuk  Nor, alhamdulillah ... dia dapat keje yg dia apply tu ... alhamdulillah ... rezeki dia kan ... aku tumpang happy ...


ok lah kan ... dah berjela kot aku menaip ni ... please excuse gambar2 yg x berapa nak clear tu ye ... maklumla henpon nyer kamera je ... dan amik gambar takut2 sbb ada pakcik polisi 3-4 orang ...

ok lah dulu ...

sampai jumpa lagi ...!!!!

0 kata apa?:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Your Photo

About Me

0 people have left comments

Commentors on this Post-