19 April, 2012

jimat, mari kita berjimat! ...

Assalamualaikum ...!!!

heheeheh tgk tajuk tu ... paham2 la kan ... tgh2 bulan ni ... almaklum la kan ... kalau gaji bulan2 masuk sebelah tangan ok la jugak kan ... ini cukup utk bayar hutang keliling pinggang je ... tapi kira bersyukur sbb ada la income kan ... ish ish ish ... jgn x bersyukur ye kawan2 ... hahahah *gelak mintak lempang sedas dua* ...

semalam masa otw balik dari opis aku banyak pikir ... hmmm ... nak bawak bekal la lepas ni ... bawak bekal bukan sebab kering je ... sebab dah xde gang nak gi tapau utk sarapan macam selalu ... ye la selalu ada mak jemah yg sorang tu ... asal pukul 9am je, dia dah kenyit2 mata angkat2 kening ... so aku mmg dah paham sangat kalau dia bagi sign macam tu ... maksudnya nak ajak gi menapau la tu ...

tapi skang ni dia dalam proses diet *ko bila lagi* ... so pagi dia x nak menapau dah ... dan aku asyik la kena pegi sendiri *sedeyyyy* ... maka dengan itu la aku decide nak bawak bekal ... hehehehh ... siap berdecide bagai *kau mampu* ... hehehehh ... plan asal nak bawak nasi goreng sardin ... tapi sbb terlupa nak masak nasi malam tadi, maka jadi la bihun goreng sardin ...

nasib baik la sebelum tdo tu aku teringat nak pasal nak bawak bekal tu ... terus bangun pegi dapur, amik bihun dan rendam bihun tu semalaman ... ok kena bangun awal la kan kalau nak masak memasak di pagi hari ni ... hmmmm xde der ... kunci jam kan main lagi pukul 5am ... sekali kau terlajak sampai 6.15am ... hambik ...

tapi itu bukan alasan utk x buat bekal ... hehehhehh ... macam biasa ... bangun pagi aku mesti kejutkan kakak dulu ... biar dia mandi dulu ... so sementara tunggu dia mandi tu la aku siapkan bekalan makanan utk hari ni ... siap je goreng semua aku letak dlm bekas makanan ... ok jom memandikan diri dan bersiap2 ke opis yg kurang dicintai ... huh! ...



ok ni la dia rupanya bihun goreng sardin ... agak pedas sbb aku letak skali cili yg arda blend ... cili dia mmg super hot la ... tu pon aku letak sikit je ... ok jemput makan semua ... bihun kosong je la ... sila sila ..


ok lah dulu ...

sampai jumpa lagi ...!!!!

2 kata apa?:

Afraliza Yusof said...

jom berjimat...saya pun tgh plan ke arah itu...

~Mas~Lin~Da said...

Alhamdulillah ... jom sama2 kita berjimat ... insyaallah boleh kurangkan duit keluar kan ... heheheheh ...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Your Photo

About Me

2 people have left comments

Afraliza Yusof said:

jom berjimat...saya pun tgh plan ke arah itu...

~Mas~Lin~Da said:

Alhamdulillah ... jom sama2 kita berjimat ... insyaallah boleh kurangkan duit keluar kan ... heheheheh ...