27 September, 2011

letih petang sabtu ...

Assalamualaikum ...!!!!

sabtu lepas habis je keje aku balik terus .. xde pulak nak melepak dgn ina macam yg biasa aku buat setiap sabtu ... balik umah hantar laptop ... pastu kuar semula dgn ayu sbb nak belikan tiket bas ke kedah ... cik adik aku tu dah start cuti sem selama 3 minggu ... so nak balik kg la kan ... kete masih buat perangai so pegi dgn bas je sbb jap gi nak melencong ke tempat lain pulak ...

dah sampai kt kotaraya maka menapak la kami berdua ke puduraya ... hmmm dari jauh dah nampak eskelator ... ok dah ada eskelator .... bagus2 ... dah masuk dalam pulak ... sila layan mata sekejap dgn gambar2 ni ye ....

amboi amboi amboi ... kan main lagi kat dalam dia ... mmg lain dari dulu la ... sangat2 lain ... dah tu menuju la kami ke tingkat satu sbb kaunter tiket semua kt tingkat satu ... ok tertinjau2 jugak la nak mencari kaunter Mara Liner ... ok dah jumpa maka pegi la kami ke kaunter tersebut ... ok acara membeli tiket pon diadakan .... lempang sedas dua ok ...

lepas tu terus la keluar dari puduraya ... hajat dihati nak ke TS ... adik aku la yg gelarkan TS ni ... mana lagi kalau bukan Times Square ... mula2 ingat nak naik monorel kat kl sentral ...alih2 tgk TS tu dah dekat sangat2 kot dgn puduraya tu ... so aku pon suggest la gi jalan je ke TS tu ... adik aku semua pon OK ... ye la dah sekian lama dia pujuk aku ajak gi TS ni ... akhirnya aku ikut kan je la ... happy semacam plak aku tgk ... padahal selalu je dia ke TS tu ...

sebelum ke TS makan dulu ... kena la isi minyak sbb mmg dua2 pon kelaparan ... dah setel makan semua gerak ke TS ...

alhamdulillah x panas sangat ... mendung dan berangin ... dlm hati aku ni risau jugak kot2 tetiba je ujan kan ... alhamdulillah x hujan ...

sampai je melilau cari kedai yg nak buat rantai tu ... boleh pulak adik aku ni lupa letak nye kedai tu ... adoi ... seb baik aku yg pegi ... kalau kakak aku mesti dah lama kena bebel adik aku tu ... ehehehhehe ampun ye kakak ... ok pusing2 sampai la jumpa jugak akhirnya kedai tu ...

dah setel semua tu maka jalan2 pusing TS la kami berdua ... aku nak cari baju baby utk hero Marya tu ... tapi menghampakan sbb xde pon kedai baby ... ada kedai kanak2 tapi xde yg aku nak ... so pusing2 cari baju utk kami la plak ... dapat la sorang sehelai .. tshirt je pon ... ok baju izz nnt aku cari kat tempat lain ...

dah puas pusing2 maka pegi la nk amik rantai yg adik aku tempah tu ... sejam je dah siap ... sebelum ni dia kata 3 jam baru siap sbb dia penah buat rantai yg lebih kurang sama mcm tu jugak ... ok la kan dah makin bagus la service dia ... dari 3 jam dah jadi 1 jam je ... dah amik semua tu maka bergerak la kami nak balik ... kali ni balik dgn monorel ... kaki aku dah mula rasa sakit2 ... so x nak la berjalan macam yg kami buat masa dtg ke TS tu ... naik monorel turun kat kl sentral .. dari ctu pulak amik bas ke pantai dlm ... dan alhamdulillah selamat la sampai ke pantai dlm ... letih jgk satu hari keluar ...


ok lah dulu ...

sampai jumpa lagi ...!!!

0 kata apa?:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Your Photo

About Me

0 people have left comments

Commentors on this Post-