13 September, 2011

Aku pon nak citer pasal raya ...

Assalamualaikum ...!!!

masih dalam mood raya lagi kan ... ok aku pon x nak la terlepas citer pasal raya ... raya tahun ni serba x kena ... baju x beli pon ... kueh pon x banyak yg dibuat ... pastu xde pon pegi ziarah sangat ... tapi ada jugak yg best nya ... walaupon ada yg x best, yg best nya lagi banyak kot dari x best ... haaaaa korang paham dak ..?? aku mcm konfius sikit dengan ayat aku ni ... hahahahaha lempang diri sendiri sampai paham ...

ok jom aku citer apa yg best dan x best ... hmmm ... kita mulakan dengan yg x best la k .. yg best2 simpan lu ... yang x best nya tahun ni raya x beli pon baju raya (ye aku ulang balik ayat tadi) ... ye aku dah tua tapi mesti la nak kena ada baju baru kan ... baru la meriah raya ... hahahha lempang 14 das ... tq ...

yg keduanya x best adelah tahun jugak x pegi menziarah sangat ... dan budak2 yang datang jugak x seramai tahun lepas ... mogok ke budak2 sekarang ... hmmm mungkin ... dan lagi yg x best nya ... untuk tema raya tahun ni adelah merah dan amatlah menghampakan sebab baju utk hero2 kt umah aku (except adik aku, D) x sempat dijahit oleh tukang jahit ... dua hari lagi nak raya dia dtg dgn muka sedey bgtau mama kain dah potong tapi x sempat nak jahit ... what the fish kan ... kalau mama hantar lambat tu lain la kira kan ... ni 2 bulan sebelum puasa dah hantar ... abah nangis sbb anak lelaki dia xde baju raya ... adik bongsu aku pon nangis and duduk dlm bilik je sbb xde baju raya .. dia pakai kemeja & jeans sahaja .. sedey kan ...

ok sudah2 la bercerita pasal benda x best ... yg best nya pon ada jugak ... tahun ni macam biasa aku tolong abah jual daging ... adik aku ayu, tolong abang dia (adik aku) D jual ayam ... memang best la sbb jualan agak memberangsangkan ... kitorang start jual sehari sebelum raya ... dan sambung balik raya ketiga ...

ayoyo & ayam ..


ni paksu aku, adik abah ... dia la dtg tolong aku dgn abah jual daging ...


yg lain2 dah selamat kena jual ... tinggal bahagian perut2 ni je ...

ok habis citer jual2 ni ... nak citer pasal anak2 pulak ... tahun ni semua ada (walaupun abg aku balik ptg raya) ... malam tu memang meriah la ... semua ada kan ... anak2 buah aku tahun makin nakal2 belaka ... yang sorang tu x boleh berenggang sikit dengan wan dia (abah aku la) ... yang sorang lagi plak pantang suruh nyanyi sikit mula la dia buat gaya pegang mic ...


yang sulong plak dengan paksu dia la (kimi la sape lagi) ... dan tahun ni jugak beraya dengan anak2 buah baru ... yg tu nnt aku citer n3 lain ye ...

skang ni layan la dulu gambar2 anak2 buah aku yg 3 org tu ...


ok lah dulu ...

sampai jumpa lagi ...!!!!

0 kata apa?:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Your Photo

About Me

0 people have left comments

Commentors on this Post-