11 May, 2012

Novel: Senyum Sampai Langit

Assalamualaikum ...!!!

jom aku buat review untuk novel ni ... memang senyum la jugak bila aku baca novel ni ...kena la kan dengan tajuk dia tu ... sampai kan masa dlm bas nak balik umah pon aku baca sambil senyum ... pakcik konductor bas pon dah pandang2 aku sambil senyum jugak ... heheheh ... mesti dia ingat aku dah x betul kan ... ok jom baca sinopsis dia dulu .... baca baca ..!!!!

* * * * * * * * * * * * * * *

Kebahagiaan akan datang kalau kita tidak menghalang diri kita daripada mengecap kebahagiaan.
Aufa mahukan anjakan paradigma - melalui perkahwinana! Tetapi dia tidak mempunyai calon suami. Mungkin memang betul wujud 'hantu kahwin' dalam dunia ni dan telah berjaya merasuk fikiran Aufa. Idea gila ini menemukan Aufa dengan 'jejaka idaman Malaya'.

'Kenapa awak nak kahwin dengan saya?'
'Saya ada cakap ke yang saya nak kahwin dengan awak?'
'Habis tu, kenapa pulak awak ada dekat sini?'
'Mak saya suruh kenal-kenal dengan awak.'
Jeda.
'Awak pulak?'
'Ibu saya cakap, saya kena berkenalan dengan awak.'

Ya, jejaka tu langsung tak termasuk dalam senarai jejaka idaman Aufa. Aufa mahukan lelaki yang bermulut manis seperti Bruno Mars. Tapi yang dia dapat adalah lelaki dari Planet Mars yang kerek! Tapi yang kerek itulah yang berjaya buat dia gila bayang tahap melayang terbang sampai ke bulan.

* * * * * * * * * * * * * * *

heheheh pada aku pasangan Aufa & Aqil ni comel sangat ... citer ni xde lah berat sangat ... cuma mungkin jarang la pada aku utk gadis yg masih belajar tetiba je nak kahwin! ... kannnnn ... dan aku suka bila penulis suka guna perkataan JEDA! ... heheheh ... aku tanya adik aku apa maksudnya dia ... dia kata pause! ... ooo ok ... heheheh ...

konflik dalam citer ni bila ayah Aufa kawin lain dan mula abaikan mak Aufa ... si Aqil ni pulak ikut je cakap mak dia bila nak dijodohkan ... ada lagi ke lelaki macam ni sekarang ... nak sorang! ... hahahah gilos! ... si Aqil ni mmg suka je menyakat Aufa ...  sweet sangat la pada aku ....

utk watak Lisa pulak ... aku menyampah gile kot dgn si Lisa tu ... dah tau si Aqil tu dah kawen lagi nak terhegeh2 ... depan2 Aufa lak tu ... seb baik la Aufa ni jenis x over dia nya cemburu ni ...

satu lagi yg aku x suka si Iskandar yg bajet hensem ... aiyooo sesuai la dengan si Lisa tu ... padan sangat2 ... seb baik la ada kawan2 Aufa & Aqil yg memahami ... hehhehheeh ...

ok novel ni aku beli kat PBAKL tu ari ... harga asal RM20, tapi dapat diskaun aku x ingat sbb beli 2 novel dan resit dah selamat bagi pada kakak ... kalau nak terjah la mana2 bookstore yg ada ye ... heheheheh ...


ok lah dulu ...

sampai jumpa lagi ...!!!!

0 kata apa?:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Your Photo

About Me

0 people have left comments

Commentors on this Post-