05 May, 2012

dah macam balik umah sendiri!

Assalamualaikum ...!!!

ingat nak mengarang sebaik je sampai umah semalam ... sekali masa dok tunggu kakak tu kepala dah mula rasa berat ... weh kuat dia berdenyut nih ... tahan2 ... maka baru skang la aku boleh nak mengarang ... ni pon sambil2 aku selak2 balik gambar2 sepanjang aku dengan MIS ... syahdu woohhh .... jom sambil layan gambaq sambil baca apa yg aku  nak taip ni ...

semalam! ... aku ke opis lama ... mana lagi kalau bukan tempat jatuh lagikan dikenang, inikan pulak tempat mula keje *hancur aku rosakkan* ... SINGER! ... yes semalam aku ke Singer ... utk apa ..?? nak join sana balik .. boleh..??? heheheheh ... yg tu kemudian2 la kita cite ye ...

so appointment dgn ms Yap sebelah petang lepas sembahyang jumaat ... sampai je aku mesej uncle bgtau aku dah kat luar ... hehehehh ... dan kebetulan masa dok tunggu tu, ms Yap keluar ... aku senyum je la ... dia pon sama ... then dia suruh aku masuk dulu sbb dia ada keje sikit ... dan pada masa yg sama aku dah nampak muka kak midah & kak yam dok terintai2 dari dalam ....

sape diorang tu ..??? tu la kakak2 yg osem sepanjang aku keje kat sana dulu ... ada lagi 4-5 org lagi yg osem ... heheheheh ... then nampak uncle dgn mamizan pulak ... lagi dua orang yg osem dtg kat aku ... mamizan bawak form utk aku ... ye ye aku kesana utk interview ... kan aku nak join diorg balik ... mula2 melangkah ke MIS dept tu rasa segan ... masa ni ex-bos aku x tau lagi aku dtg ...


ni tahun 2008 ... deeparaya ...

aku masuk duduk kat bilik auditor (sebelah je dengan ex-bos aku) ... sambil isi borang sambil layan borak dgn kakak2 and uncle ... lepas tu diorg panggil chandra (ex-bos yg suka buat kek tu la) ... heheheheh dah gigil aku ni ... ye la selalu kalau aku dtg je sbb saja2 nak melawat kan ... kali ni datang sbb nak diinterviuew kan ... huhuhuhu ...

lepas sorang2 datang kat aku ... mula2 masa masuk kak yam dah siap cakap 'welcome back!' ... wah ... senyum je la aku ... kalau ada rezeki aku akan datang balik keje cni ... insyaallah ... pastu diorg datang kat aku ... huhuhuh ... rasa macam diorg x penah lupa aku ... *lap ayaq mata* ... syahdu je ...

aku dgn mamizan tgh deco2 ...


lepas dlm 15-20 minit baru la aku jumpa ms Yap ... lepas dah setel interview dgn dia aku pon dah nak gerak ... tapi sempat la sembang lagi dengan kakak2 aku tu ... sempat la bergelak2 dengan diorang ... mana yg dah get ready nak balik nya ... hehhehehe ... bila aku tgk2 balik 1st floor ni aku jadi makin kuat semangat nak keje cni balik ... walaupun kalau aku masuk dah x sama macam keje aku dulu tapi x pe lah ... yg penting aku ada dgn org2 yg aku sayang dan sayang aku *sayang ke* .. hehehehe ...







bila aku ke tempat chandra, aku jadi terharu sbb kat atas meja dia ada gambar aku, chee, boy dan mizan dlm frame ...

gambar ni la yg selamat diframe diletak atas meja chandra!

terharu ... dia kata chee yg bagi kat dia ... aku terus ckap 'wahhh hari2 chandra tgk i .. ' hahahahah ... then chandra ckp 'ni la 3 stooges i ' .. hehehe ... how i missed this place and this awesome dept ...


ok lah dulu ...

sampai jumpa lagi ...!!!!

0 kata apa?:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Your Photo

About Me

0 people have left comments

Commentors on this Post-