11 May, 2012

kejadian di pagi hari selasa!

Assalamualaikum ...!!!

dah hari jumaat dah pon ... n3 ni selasa lepas lagi aku dah type .. tapi x post2 jugak, dok dlm draft je ... so baca dan bayangkan ari ni adalah selasa! ... hehehehe ....
_______________________________________________

pagi ni mmg saja nak keluar lambat sikit ke opis ... nak ke Hong Leong bank katanyer ... nak bayar duit kete ... ok la kan ... so kul 8.45am aku kuar ke kete ... panaskan enjin kete semua ... then macam biasa tunggu kakak besaq la ... selalu mmg aku turun dulu ... dia dah sampai semua ada pulak kejadian x diingini berlaku ...

elok je dia masuk kete duduk kat seat tu dia cakap 'Eh ada bau apa ni ..??' .. aku macam pelik la sbb aku xde pon bau apa2 kan ... dia pon belek2 la kasut dia sbb bau tu datang lepas je dia masuk kete kan ... heheheh ... sekali ada something kat kasut dia tu ... @.@ aiyooooooo ... cepat2 dia cari paip air utk bersihkan kasut tu ... lepas 2-3 minit dia datang semula ... muka dah x senyum dah ...

dia ckap 'x keluaq la kakak' ... so dia ambil kasut tu masuk dalam plastik yg ada dlm kete tu ... dia pakai sliper je ... dlm kete tu mmg ada extra sliper pon ... nasib baik la kan ... dah setel yg tu bende lain plak jadi kat dia ... dah terpegang taik burung pulak yg ada kat atas kete tu ... adoiii laaaaaa ... dah kena basuh tangan la plak ... memang masam je la muka dia ... ehehehhhe ...

so lepas setel semua kes taik burung tu, maka bergerak la kami ... plan asal nak ke briekfield, tapi ntah macam mana aku cakap kita try la cari kat bangsar dulu ... sbb takut yg kat briekfield tu sesak ... maklum la kawasan panas kan ctu ... panas sbb org gi keje la bukan sebab apa pon ...

so mencari2 la kami ni ... mata memang bukak seluas2nya la ... aku mmg dah biasa area Jalan Telawi sbbkan selalu ke McD & Al Rajhi bank tu ... so aku masuk la ke jalan yg biasa masuk ... kalau xde jugak nak keluar n ke depan sikit sbb mengikut kata map yg HLB sediakan tu, dia kat area2 ctu jugak la ...

dan aku bernasib baik sbb HLB mmg ada kat jalan yg aku lalu tu ... keluar pada Al Rajhi, aku masuk kiri dan HLB ada kat sebelah kiri jalan tu ... dan lagi skali aku bernasib baik sbb ada satu parking kosong untk KCG aku masuk ... senyum je la ...

pastu aku pon masuk la ke bank ... mula2 tanya la pada kaunter kat depan tu ... dia kata x yah ke kaunter, guna ATM pon dah boleh ... lagi la bagus kan ... so aku pon tekan2 la apa yg patut kat ATM tu ... ok dah berjaya, tapi reject pulak ... macam mana tu!!!... adeehh ... lepas percubaan selama 3 kali dok reject je maka aku ke kaunter kat dalam jugak la ...

isi2 form semua, amik nombor giliran ... so duduk la tunggu ... dari apa yg aku tgk, HLB ni masih x settle lagi dianya system ni ... ye la ... dah ramai dok tunggu kan ... tetiba je dia bgtau system down pulak ... dah la masa mula2 nak amik no tu x nampak apa kat skrin dia , main tekan je, nasib la dia kuar no gak ... last2 aku keluar mcm tu je la sbb dah system down ... lagipun mr Lim pon cakap ngan aku (on phone) yang system x stabil lagi ...

lepas dah masuk kete balik, aku pon gerak la ... nak kemana lagi kalau tak ke wisma central ni kan ... keje la ... jalan macam biasa la sesak ... walaupun masa tu dah dekat pukul 10 pagi ... aku ni bajet kalau dah lambat ni mesti jalan dah x sesak sangat kan ... hmmmm hampeh je ... sesak sama macam pagi2 tu jugak ... ok dah sampai je opis maka setel2kan apa yg patut ...

apa lagi keluarkan henpon, letak purse kat tray tepi, dan on kan la encik samsung itu ... itu mmg rutin aku hari2 bila sampai je kat opis ni ... dah tu rutin aku lagi lepas je on encik samsung itu, adelah login semua email yg aku ada ... mula2 opkos la email keje kan ... ok xde benda yg penting yg perlu aku buat ... ok terus ke personal email pulak kite ye ... yahoo & gmail ... yahoo macam biasa la ... iklan la .. notification la .. dan bila aku masuk ke gmail je aku nampak email yg mmg aku tunggu2 ... dan aku senyum la kan bila baca email tu ...

yeay ... aku dapat balik sana ... balik mana ..?? mana lagi kalau bukan balik ke tempat aku mula2 kenal dunia pekerjaan ni ... Singer! ... insyaallah bulan 6 ni aku start kat sana .. hmmm ... nnt la aku buat n3 lain ekk ... sbb rasa mcm sangat panjang je n3 aku yg ni ...


ok lah dulu ...

sampai jumpa lagi ...!!!

0 kata apa?:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Your Photo

About Me

0 people have left comments

Commentors on this Post-