06 March, 2012

kena tipu pulak!

Assalamualaikum ...!!!!

tadi kan aku kat klinik kacang ... bawak dia ke klinik sbb semalam lagi dia x berapa sehat ... kesian dia ... nasib baik ada lelaki budiman yang tolong kakak semalam ... pastu pagi ni nak ke opis, dia sakit balik ... x nak pulak hidup si kacang ni ... maka kakak pon apa lagi, kol org sana sini ...

mula2 dia kol encik mekanik yg sebelum ni ... oh tidak berangkat telepon mu pokcik weiii ... tdo lagi kot ... ok xpa ... pastu dia kol abah terchenta pulak ... abah suruh tuang air panas kat kepala bateri ... so minta tolong cik adik yg kat rumah tu ... nasib baik dia x turun lagi ... pagi ni dia masuk keje awal ... 9.30 pagi ... so masa tu dia tgh siap2 nak gi keje ...

lepas tu, kakak kol kawan dia, nizam ke zul aku pon x berapa nak ingat ... nak minta tolong dengan kawan dia tu la ... ok air panas dah sampai! ... maka kakak pon tuang la ke kepala bateri tu ... mula2 nak start tu dah eksaited sbb meter minyak dah naik macam biasa ... kalau tidak dok berkelip2 macam minyak nak habis tu ... aku try start ... ohhh tidak berjaya! ... frust sunggoh .. pastu tggu dalam 2-3 minit, kakak tuang lagi air panas tu ... pastu aku start lagi skali dengan arahan abah di telepon itu ...

daannnnn yeay! berjaya ... tapi meter minyak tu masih berkelip2 ... kakak bgtau kawan dia kete dah hidup, so x perlu kawan dia nak bersusah payah datang ke pantai dalam ni lagi ... pastu kakak kol abah lagi skali utk kompomkan dengan abah pasal kete ni ... abah cakap boleh jalan kete tu, cuma kena bukak tingkap la ... kawan kakak pon cakap macam tu jugak ... ok tadehal la kalau bukak tingkap pon ... maka aircond dan radio adelah off! ... nasib baik la klinik si kacang cute ni xde la jauh sangat ...

selamat sampai kat klinik kacang tu ... kakak yg handle semua nya ... aku dah on laptop, nak check email ... lebih kurang 4-5 jam jugak la dok kat klinik tu maka siap la kacang ku itu ... tapi x sehat sepenuhnya sbb ada yg nak kena tukar ... dan paling menyedihkan, khairul (doktor si kacang) bgtau yg bateri yg ada kat kete tu yg x ok punya ... ape ntah dia sebut ... bateri baru 3 bulan tukar dah kong! ... dan dan tu rasa macam nak lempang encik mekanik yg tukarkan bateri tu ... kakak cakap dia nak jumpa dengan encik mekanik tu nanti ... nak minta ganti rugi ..!!

amboi2 mentang2 la kami ni perempuan yg bawak kete tu, suka suka ja nak kenakan org ye ... ish ish ish ... maka lepas je keluar dari klinik tu, aku dgn kakak dah decide, lepas ni apa2 jadi kat kacang, klinik tu je yg akan kami tuju ... xde tempat lain dah ... kecuali la kacang ada kat kedah masa tu kan ... heheheh ...

dan kacang ada sakit lain selain bateri yg kena tipu tu ... masalah dengan brake, pin sebelah penumpang pon tercabut, satu wayar yg sambung kat dlm tu pon ada yg dah tercabut ... so jumaat @ sabtu ni kena buat operation lagi ... spare part dah di order ... harap2 lepas ni dia akan terus sehat untuk berbakti pada aku! ... hahahahahah ...

dan aku adelah bekerja dari rumah ... maka masa bekerja adelah sangat minimum ... hahahah ... ngelat kan .. bukan saja tapi mcm x berbaloi ja pegi sbb dah lewat kan .. so aku dah msg bgtau opis aku nak keje dari rumah je ari ni ... esok aku masuk la balik macam biasa ...

**gambar kacang kena operate adelah terlupa nak amik! **

ok lah dulu ...

sampai jumpa lagi ...!!!

0 kata apa?:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Your Photo

About Me

0 people have left comments

Commentors on this Post-