20 May, 2011

iye ke ... eh Ikea la ...

Assalamualaikum ...!!!

ahad lepas aku ke Ikea dengan kakak, ayu & osmet yg lain ... teha & yana je xde ... so 2 kete la sbb adik yuk pon ada skali ... niat di hati nk beli tempat gantung baju tu ... satu untuk aku satu lagi utk kakak ... maklum la baju2 aku kan makin membiak ... heheeheh ...

mula2 arda kat depan ... aku follow dia la sbb aku ni mana la penah sampai ke Ikea tu ... kalau takat lalu dari jauh dah nampak Ikea punya papan tanda tu ade la ... pastu tetiba dia suh aku jalan dulu ... weh aku ni dengan sikit ilmu didada pasal damansara ni pon memotong ... ok dah masuk damansara ... aku rasa mcm dah salah ... so aku suh dia pulak lead sbb dia kata dah betul jalan tu ... maksudnya dia tau la kan ...

gambar aku cari kat google je ...

ok pastu dia plak x tau betul ke tak jalan ... maka aku skali lagi la potong and lead pulak ... hahahaha ... bila nak sampai ntah ... pastu dah sampai area2 Ikea tu aku boleh pulak terus x masuk kanan ... dah kena wat U-turn ... then aku suh arda potong & lead sbb dia dah tau ... ok2 .. dah nak sampai la tu ... elok nak masuk parking je arda/yuk bgtau parking penuh .. maka kami pon memaking kan diri kereta kami yg comel2 itu di the curve sahaja ... suka ati korang la nak muntah ke tak baca ayat aku tu ...

ok dah masuk parking bagai, keluar la naik ke atas ... nak cari diorang la pulak sbb x sama level parking tu ... dah jumpa semua maka kita pegi cari sesuap dua suap dan bersuap2 makanan sbb semua dah bising lapar je dlm kete tu ...

dah makan semua ... mesti la kenyang kan ... dah kenyang apa lagi serbu la Ikea ... maka pengembaraan kami mencari barang yg niat dihati nak beli pon bermula ...* sila lempang 13 kali *... ok dah ... dah jumpa pon ... dah tu kena pulak pi cari kat tempat dia simpan tu ... maksudnya barang display kat lain, ko nk beli kena amik kat lain ... dah tu self service ye ... sbb tu la dia sediakan troli yg macam2 jenis ada tu ...

ok cari la kami tempat yg dipetuakan oleh sorang staff Ikea tu ... boleh tahan jauh jugak la sbb tadi dah pegi dan kena patah balik ke situ semula ... ok xpe la dah jumpa semua ... masalah nak bawak balik pulak ... sebabnya kete aku tu kecik je kan ... bende yg nak dibawak tu panjang la pulak kan ...dah tanya lagi skali kat staff Ikea muat ke idak ni nak masuk ke viva forever tu ... dia kata muat ... hati berbungan kembali ... bagus2 ... boleh la beli ...

tiba-tiba ... ceh nak buat suspen lak kan ... aku pon tanya, troli ni boleh keluar dari Ikea ke ..?? sbb kitorang kan parking jauh meredah gunung ganang bagai kan ... setelah ditimbang, ditolak ditambah bahagi darab semua, dengan berat hati kami melangkah balik dengan tangan kosong kecuali cik arda ... dia beli tong sampah yg kaler merah tu ... sedih ... hampa ...

gambar ni pon aku google je ...

tu la dia citer aku dan Ikea minggu lepas ... last2 kakak aku gi jusco / k4 kt midvalley tu, dia beli tempat gantung baju kat ctu ... tapi x pasang2 lagi pon ... midvaley jugak yg best kan ... kan ... kan ....

ok lah dulu ...

sampai jumpa lagi ...!!!

0 kata apa?:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Your Photo

About Me

0 people have left comments

Commentors on this Post-