23 September, 2012

Takziah dan Tahniah ... !!!

Assalamualaikum ...!!!
 
 
hari ni macam2 perasaan yg aku rasa ... meh aku nak kongsi ... bangun pagi ni aku rasa syahdu ... hmmm nape ye ... tgk jam,owh dah pukul 6.10am ... hmmm dah lambat ni ... masa ni kakak pun tgh siap2 nak ke Putrajaya ... ye dia keje ari ni ... system dah nak Live ari ni katanyer ... maka dia x dpt join aktiviti ari ni ... lepas bangun aku ke depan nak kejutkan ayu ... sekali dia x sehat ... sakit kepala ... xpa la ... x yah bawak dia la ...
 
lepas tu masuk bilik balik baru teringat nak tgk phone ... sekali tgk phone .... huhuhuh mak aiii ... banyak nye msg ... aku check satu satu ... dan ada satu whatsapp yg aku dapat tu buat aku terdiam kejap ... no x kenal ... mcm ni la bunyik msg dia
 
Kak lin
Hafiz dah meninggal
Ni min mmu
 
aku terdiam lama ... sambil terpikir2 ... hafiz mana satu ... sbb ada 2-3 orang kawan uni yg nama hafiz ... lepas tu aku tanya min, hafiz mana ... pastu dia balas ... Bob. Hafiz Sirat! ... sedar x sedar air mata aku mengalir ... baru je sabtu minggu lepas (15hb September) aku jumpa dan duduk makan semeja dengan dia di majlis Fawaz & Ain ... lama jugak aku termenung ...
 
lepas tu tgk2 jam, ohhoooiii dah pukul 6.30am ... ok dah lambat ... lepas dah setel urusan semua, maka aku pon gerak gi amik cik adik dua org kat pantai dlm jugak ... dah sampai diorg pon dah ada nak lintas jalan ... maka zasss ke Putrajaya ... ok nnt2 aku up kan n3 sepanjang aktiviti kat Putrajaya ni ok ... tu n3 lain ...
 
dah setel semua dlm pukul 10 lebeh kami gerak balik ... kepala dah rasa x best ni ... dah rasa pening balik ... ye malam tadi aku tdo awal sbb sakit kepala jugak ... kalau tdo lambat alamatnya mmg x pegi la aku ke Putrajaya pagi ni kan ... berbalik pada cerita kita ni, lepas je kuar dari Putrajaya, balik la kami ke Pantai Dalam ... aku gi hantar cik adik berdua dulu ...
 
pastu zaaaassss balik blok 57 ... alhamdulillah selamat sampai ... singgah jap kat pasar pagi beli sarapan ... dan terus zasss ke rumah pulak ... sampai je si kecik dgn ummi dia ada kat hall tu sambil layan tv ... hilang sakit kepala bila tgk muka si kecik tu ... huhuhuhu ... pastu masuk bilik, ayu masih x bangun2 ... aku kejut tanya nak gi klinik tak , dia geleng ... so aku biar je la dia rest dlm bilik tu ... aku dah tukar baju semua ke depan ... nak makan ... lapar sangat2 sbb pegi Putrajaya tanpa sarapan ...
 
lepas je sarapan aku lepak dengan si kecik n ummi dia kat hall ni ... on laptop dan buat la apa yg patut ... mula2 masuk twitter ... pastu fb ... pastu blog ... kat fb aku tgk ada berita gembira ... alhamdulillah ... pakwan & farah dah selamat dapat baby baru ... farah Junior ... comel sangat ... alhamdulillah ... air mata cepat je nak ngalir ari ni ...
 
segala macam perasaan aku ari ni ... marah, sedih, suka, syukur, gembira ...
 
terima kasih Ya ALLAH untuk semua rasa yang Kau anugerahkan pada hambamu yang kerdil ini ...
 
 
Kepada kawan2 yang mengenali arwah Hafiz Sirat @ Bob,
mari lah sama2 kita sedekahkan al-fatihah pada beliau ...
semoga ditempatkan dikalangan mereka yang beriman,
amin.
 
 
Kepada PakWan & Farah,
tahniah dengan kedatangan puteri sulung ...
semoga dengan kelahiran baru ni akan menyerikan lagi rumahtangga kalian ...
semoga sentiasa rukun, aman dan damai ... amin ...
 

ok lah dulu ...
 
sampai jumpa lagi ...!!!!

0 kata apa?:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Your Photo

About Me

0 people have left comments

Commentors on this Post-