10 September, 2012

Kawan2 kakak bukak rumah ....

Assalamualaikum ...!!!!
 
 
semalam satu hari kat luar ... meh aku share cite aku ni ...
 
Pagi :
aku temankan kakak aku ke kajang ... nak pakai kan spek utk si Joe kesayangan dia la ... layankan je la ... sabtu tu mmg aku dah ke sana sbb nak survey jalan katanya ... tapi hampeh ... x jumpa2 jgk ... sampai la dah gelap baru jumpa ... maka pagi ahad tu harus la kuar lagi awal sbb nak guna jalan lain pulak kan ... ok la tu ... kuar dalam pukul 9 la lebih kurang ... dah kata dengan Joe kan, maka aksi rempit merempit pun terjadi ... mmg rasa mcm jalan tu aku yg punya bila dengan Joe ni ... semua bagi laluan ... bahagia ok ... sampai ke tempat yg nak dituju tu sekejap je la ... hehheheh ... senang je sebenarnya nak cari kedai tu ... tapi sebab aku dah salah exit sabtu tu maka itu yg jadi sampai malam sabtu tu ... kami sampai kat depan kedai pukul 9.45 (lebih kurang) ... dan yg bestnya kedai x bukak lagi ... owhhh sangat nice kan ... mungkin bisness hour dia pukul 10am ... fine mari melangut dengan Joe ... sambil2 tunggu tu kami borak2 je  ... pastu tgk lagi jam ... eh eh dah 10.10am ni ... diorg ni nak meniaga ke tak ni ... tahap angin aku masa ni boleh tahan lagi ... 10 minit lepas tu baru la nampak kedai dalam proses utk dibuka ... ok turun la hangin aku tu ... heheheehe ... masuk je maka upacara pakaikan spec Joe pon dijalankan ... nampak macam senang tapi bila tgk betul2 mmg memerlukan pakar la utk buat benda ni ...
 


 
 
dan kesimpulan utk Joe pakai spek tu, kitorang bertapa dlm kedai tu lebih kurang 3 jam la ... nasib baik la aku pesan suh kakak bawak novel kesayangan dia ... dan dari novel ni jugak la nama Joe ni terjadi ... hahahahhha .... ok lepas dah setel maka balik la kami ke Pantai Dalam ...

Petang:
Sampai je rumah, bersiap2 utk ke Puchong pulak ... Open House rumah schoolmate kakak ... masa tgh siap2 ni sempat la aku makan telur goreng buat alas perut ... bayangkan dari pagi tu x makan apa ... tggu 3 jam pulak tu ... telur goreng adalah sangat membantu ... dah siap semua maka ke Puchong kami ... on the way tu dah nampak cuaca macam mendung sikit .. tapi be +ve la kan ... mendung x semestinya hujan kan ... tapi mmg tak la ... dah dekat2 nak sampai tu mmg hujan la ... kakak dok sebok whatsapp dgn kawan dia ... dah sampai dah diorg ... kami sampai je kat kawasan rumah kawan dia tu, hujan makin lebat .. owh dengan baju kurung nyer ... nak ke redah hujan ... perut pulak dok berdondang sakan dah ni ... last2 redah jugak la ... sbb jam dah pukul 4 lebih dah ... huhuhuhu ... dah sampai maka jumpa la kakak dengan kawan2 sekolah yg lama x jumpa ...
 
 
 
kalau x salah aku last dia jumpa masa form 5 la ... ada la 2-3 org yg masih contact ... yg lain2 tu ade jgk yg lost contact katanya ... aku paling suka sbb ada makanan la kan ... aku makan nasi ... OMG ... punah diet aku weh ... nasib baik la nasi dengan lauk pauk dia lazat dan yummeh ... terima kasih ye kak jihan ... heheheheh ... pastu diorg plan nak ke rumah kawan lagi sorang ... aku follow je ...
 
 
Malam:
Lepas je kuar dari rumah kak Jihan, kami ke Kajang pulak (lagi!) ... kali ni kami follow kete kak Juelia ... kawan kakak jugak la ... saintis kalau x salah aku dia ni, tapi low profile je, naik myvi ... bagus kan ... heheheheh ... so follow dia je la ... eh lupa plak nak bagitau ... kali ni aku bawak kacang kesayangan aku tu ... sbb ape ..?? sbb Joe kena kuarantin 4 hari ... tu semua sbb spek yg baru dipakaikan pada Joe la tu ... dah 4 hari x bley turun naik cermin ... huhuhuh ... nak selamat maka naik la kacang aku kan ... hehehhehe ... lepas dah lalu 2 tol , salah masuk jalan bagai, maka sampai la kami ... masa sampai tu, kat rumah kak Tina pun ada buat open house ... wah rejeki lagi ... hahahahaahah ... kat rumah kak Tina pulak makan mee Kari ... sedap mee kari dia ... ada sate, nasi impit dan macam2 lagi ... tapi aku mampu makan sate 3 cucuk, nasi impit 3-4 ketul dengan mee kari seciput ... dah x boleh masuk dah makanan ... huhuhuh ...
 
 
 
lepas dah selesai semua maka kami minta diri dulu sbb nak ke cyber pulak ... nak pegi kat sape lagi di cyber tu kalau bukan kat cik adik aku yg sorang tu ... cik ayu la kan ... dia nak minta tolong something ... ok ke cyber plak kite ye ...sampai2 je aku parking macam biasa ... ingat nak bawak dia gi makan skali sbb cafe x buka kalau wiken kan ... kesian pulak adik aku tu kelaparan kan ... sekali dia turun dengan buku dan pen kat tangan ... dia ckp x siap lagi keje dia ... dia cuma nak minta tolong sikit ... lepas dah setel dengan ayu maka kami terus zaazzzzzz balik ke Pantai Dalam ...
 
 
tu la dia aktiviti kami semalam ... letih? x yah ckap la tapi aku happy sbb kakak dapat jumpa balik dengan kawan2 sekolah dia yg dah lama x jumpa tu ...
 
gambar2 openhouse tu aku cedok dari fb kakak ...
gambar2 joe jambul kesayangan kakak aku tu aku amik dari cik putih ni ....
 
ok lah dulu ....
 
sampai jumpa lagi ...!!!!

0 kata apa?:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Your Photo

About Me

0 people have left comments

Commentors on this Post-