25 December, 2012

Kenangan lalu mengusik kalbu!

Assalamualaikum ...!!!

sepatut nya n3 ni dah lama naik .... dah lama terperap je kat draft tu ... lamaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa yang teramat sangat ... kalau x salah aku masa bulan puada lepas .... lama kan .... ok2 dah2 la dok sebut lama2 tu ... hmmm .... ok jom tgk apa kenangan yg mengusik2 tu ...

~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
 
kenangan lalu mengusik kalbu ...??? itu la yg aku rasa ahad lepas ... taching x yah ckap la ... masa on the way nak ke jalan ampang, aku ikut jalan jelatek dan masuk kat jalan keramat AU ... sampai je kat kawasan AU tu terasa sebak je tetiba ...

aku penah tinggal di keramat AU3 dulu ... dalam tahun 2001 sampai la sekitar 2003 ... x la lama sangat tapi cukup untuk aku kenal erti hidup di tempat orang ni ... lepas je keluar dari kampung baru, kami pindah ke keramat AU3 ... rumah kami masa tu di kelompok Camar ... tak pasti pulak aku kalau masih ada kelompok2 ni ...

aku masih buat diploma masa aku pindah ke Camar ni ... dan macam biasa aku akan ulang alik dengan bas rapid ke KL ... hujung minggu pulak aku dengan kakak akan ke Giant AU5 (kalau x salah aku) ... kalau kakak dah gaji, kami kesana utk beli barang2 dapur ... kalau belum kami kesana utk cuci mata ... best jugak la ... amik bas ke sana ... sampai jalan2 kat dlm tu ... pastu ke foodcourt ... order satu utk dua org makan ... sambil makan sambil tgk gelagat manusia ... ada yg dengan family ... anak kecik ... bf gf ... dan ada jugak golongan warga emas yg dtg dengan pasangan ... kagum aku ...

asalnya kami berempat kat rumah yg disewa tu ... aku, kakak, kaknini & kak Yati ... tapi sekejap je la sebab kak nini pindah ke pandan kalau x salah aku lepas tu ... kak yati pulak pindah jugak lepas dah kawen ... maka tinggal kami berdua ... dulu kehidupan kami ada pasang surut ... ye la masa tu kakak je yg keje ... dia nak tampung aku lagi ... dengan belanja rumah semua dia yg tanggung ... kesian aku dengan dia ... tapi nak buat mcm mana kan ... aku belum habis lagi study ...

ada masa aku gi kolej bawak duit tambang je ... dan puasa la selalu ... dengan kakak aku banyak belajar erti kehidupan ... pasang surut nya kehidupan ... pahit manisnya kehidupan ... dan aku berterima kasih jugak la sbb dapat kawan2 yg x kisah kalau makan kat kedai tepi jalan ... walaupun hakikatnya diorg anak2 org yg mampu kalau nak makan kat restoran mewah hari2 ... selalu kitorang makan kat warung belakang cosmopoint ... aku x sure la ada lagi ke tak warung tu ... dan menu yg selalu aku, cu & fizah order kuewtiau goreng + ayam dgn harga RM2.50 ... pada aku dah cukup murah utk kami student2 ni ...

ok to be continue ...

0 kata apa?:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Your Photo

About Me

0 people have left comments

Commentors on this Post-