11 December, 2012

lantai oohhh lantai ...

Assalamualaikum .... !!!

2 minggu lepas kejadian yg buatkan aku trauma ... meh nak setori ... hari kejadian adalah khamis ... selalu kan mmg aku yang sampai dulu dari opis ... kakak selalu malam sikit baru dia sampai ... macam biasa aku akan tinggalkan kunci kat rumah makngah sebelum gi keje ... so lepas je amik kunci aku masuk umah mcm biasa ... masa ni aku mmg x brapa sihat ... dari kat opis lagi ... siap rasa macam jalan atas angin ... semua sbb x cukup tido dan nak siapkan keje sebelum bos gi cuti ...
 
masa dok ngadap tv tu aku on laptop jugak ... padahal nak tido sebenarnya ... budak2 kat opis tu siap pesan2 suh aku balik rehat ... tapi x boleh la ... keje x siap lagi ... esoknya dah last day aku nak jumpa bos sebelum dia gi obersi ... so belek2 keje kejap ...
 
dalam dok ralit buat keja tu, tetiba aku rasa gegar ... bunyik agak kuat sampai aku yg asalnya tgh duduk kat lantai terus bangun ... dan masa aku bangun tu la aku nampak lantai kat hall tu bergerak ... korang bayangkan anaconda gerak kat dlm tanah ... mcm tu la aku nampak ... masa tu aku ingat apartment ni dah nak runtuh ... aku siap mengucap semua ... bila dah xde bunyi dan gegar pon dah xde aku tgk lantai lagi ... dah terkopak sikit ... lagi la aku takut ... dok terbayang2 ada binatang apa2 akan kuar dari lubang tu ...
 
lama la jugak aku berdiri sambil sandar pada kenangan dinding rumah tu ... ada la dalam 30 minit jugak la ... aku x bergerak walau pun sikit ... takut punya pasal .. dan masa ni jugak la line phone xde ... nice kan ... lepas aku dah ok sikit aku off and on balik phone ... baru ada line ... dan dan tu jugak aku call kazen aku ... suh dia mai tgk umah aku ni ...
 
lepas tu baru la aku tau apa yg jadi .... huhuhuhu ... trauma ok ... trauma ... malam tu kitorang tido umah makngah aku ... nasib baik la x jauh ... depan pintu tu je ... makngah bgtau masa mula2 apartment ni naik, diorg x guna simen banyak tapi guna pasir yg banyak ... kalau ikutkan 40 beg simen dah diperuntukkan utk hall ni, tapi sebab kan tamak dan nak untung, diorg bahagi dua ... so 20 beg simen je utk hall ni ... ni pon pakcik tukang yg buatkan hall aku yg bgtau ... dan bukan rumah aku je yg dah meletup macam tu ... boleh katakan semua rumah akan dan dah alami benda yg sama ...
 
tapi sekarang alhamdulillah semua dah setel ... alhamdulillah sbb kami dapat owner yg baik ... tanggung semua kos baiki lantai tu ... terima kasih acik tuan rumah suami isteri ... jom aku tunjuk rupa lantai umah ni ... uhuhuhuhuh ...

nampak tak yg terangkat ... dia start dari sirenjong (petiais) sampai ke meja yg ada laptop tu ...
aku duduk kat meja tu la awalnya ...
 

ni la rupa dia selepas kejadian ... nampak kan ada ruang kosong kat gmbr sebelah kanan tu ..
 

kerja2 dimulakan .. cepat jugak la pakcik ni buat keje ...

dan puas hati sbb kemas ...
 
dan ini la lantai baru kami .... puas hati dgn lantai ni .... cantik kan ... kan .. kan ....
 
 
saya suka saya suka .... :)



ok lah dulu ....

sampai jumpa lagi ...!!!!

0 kata apa?:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Your Photo

About Me

0 people have left comments

Commentors on this Post-