17 June, 2011

KL - KDH - KL - MLK - KL

Assalamualaikum ...!!!

pelik tak tgk tajuk n3 aku tu ..??? hehehhe xde ape pon yg pelik ... ni aku nak citer apa yg terjadi ...
awal bulan ari tu lepas je habis OGA aku balik kampung ... gerak dari KL pukul 3.40 pagi dengan kakak & adik aku ... aku x drive langsung masa balik sbb kaki sakit sangat berdiri 3 hari berturut2 masa OGA (alasan)... so kakak aku memang lah sangat baik hati drive dari KL ke Kedah ... sampai kat rumah maklang aku dlm pukul 9 pagi ... balik kali ni kitorang x balik rumah kat Sg Tiang pon sbb x sempat ... so berkampung je kat rumah kenduri ni ...

majlis macam biasa la ... kalau dah nama pon kenduri kan mesti la ramai sedara mara yg datang kan ... dan soalan cepumas pon akan ditanya la pada yg masih x kawen ni ... aku senang je, org tanya bila lagi aku ckp la "bln 12, insyaallah" sambil tersenyum ... heheheh ...

ok dah2 la tu citer pasal bila nak kawen bagai ... dah tu petang nya dalam pukul 6 lebih kurang kami satu family dengan abah, mama & adik beradik aku (kecuali abg sefamily & adik lelaki aku, Dee) ke rumah pak ndak pulak ... kat Guaq Chempedak ... ye kami akan gerak ke selatan pulak utk majlis bertunang kazen aku, Fitri ... lagi sorang dah nak berteman ... tahniah lah ...

masa gerak dari rumah pakndak tu aku yg drive sbb nk suruh kakak aku drive kete kakak sulong aku, kak ina ... so abah naik dengan aku la ... dari kedah tu kami singgah kat sg perak utk makan & isi minyak ... boleh tahan jugak la ramai nye org kt R&R tu ... so perjalanan diteruskan sampai la kat hentian Behrang (kalau x salah aku) ... sebelum sampai Behrang tu aku dah ngantuk ... bawak kete pon x berapa nak betul ... seb baik abah tdo kat sebelah ... kalau tdak mesti dia suh benti ... heheheh ...

dah sampai Behrang, abah tukar dengan kakak aku sbb kami x boleh nak terus ke Melaka ... sebabnya esok (ahad) nak kena hantar cik adik sorang tu ke hostel ... so lepas hantar dia baru gerak ke Melaka ... so abah terus ke hentian nilai sbb pakndak aku tggu kat sana ...

kami balik ke Pantai Dalam ... aku angkut skali adik aku, Hanis ke Pantai Dalam ... sampai kat Pantai Dalam lebih kurang pukul 1 pagi ... dah sampai keletihan segala maka tdo la aku dan yg lain2 ...

esoknya bangun dah lewat ... hahahaha ... memang x dengar langsung bunyik alarm ... hohoho ... tgk hp mak aiii abah dah kol aku 3-4 miskol ... huhuhuh ... check hp kakak & adik2 aku plak ... sama je ada miskol dari abah ... dah siap2 semua gerak ke MMU dulu nak hantar cik ayu ni ... sampai kat Cyber dah dekat pukul 11 am ... bila masuk je kawasan asrama tu, mak aii panjang nye beratur nak amik kunci ... last2 kitorang gerak ke Melaka dengan dia dan barang2 dia skali ...

kali ni aku jugak yg drive ... memang sukarela ... excited sbb nak ke Melaka, tmpt aku belajar dulu ... padahal tempat yg aku nak pegi ni jauh kot dari Ayer Keroh ... heheheh ... dah sampai ke tempat yg dipetuakan oleh abah, kazen aku datang amik kitorang ... dia bawak kitorang ke rumah bakal tunang dia sbb semua dah menunggu di sana ... akhirnya sampai jugak kami ... hehehehh ...

ok dah setel semua majlis bertunang, maka gerak la kami ke tempat abah mama semua stay malam tadi ... kat pangkalan balak ... best sebab tepi pantai ... tak best sbb jalan sempit and dah petang .... dah lepas semua dah kemas2 maka gerak la kami dari melaka tu ... abah satu kete follow aku ke KL ... pakndak dgn yg lain terus balik ke kedah ...

malam tu kitorang bermalam kat rumah makngah piza (adik mama) kat subang suria ... sampai lambat jugak la sbb sesak kat hiway seremban tu ... lepas hantar je mama abah semua kt rumah makngah, kami (aku, kakak & ayu) gerak balik pantai dlm sbb nk amik baju (ke melaka sehelai sepinggang) ... lepas dah setel kat Pantai Dalam baru gerak ke Subang semula ... malam tu semua tdo kat sana ... esok nye aku dgn kakak cuti ... pagi2 aku kena gi hantar cik adik ni masuk ostel lak ...

dah la dulu ... rasanya dah panjang lebar dah aku merepek kat sini ... n3 pasni aku letak gambar lak k ... n3 ni mmg xde gambar la ...

ok lah dulu ...

sampai jumpa lagi ...!!!

3 kata apa?:

honey amour said...

salam kenal...nice blog..oredy follow :))

babe..need ur idea la... klik je---> : sini

Nava Krishnan said...

Have fun, doing all those you have mentioned.

@Lin said...

@Honey_amour : tq .. neway dah tinggalkan idea kt n3 tu ... hope membantu ...

@Nava : yes, memang fun & letih ...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Your Photo

About Me

3 people have left comments

honey amour said:

salam kenal...nice blog..oredy follow :))

babe..need ur idea la... klik je---> : sini

Nava Krishnan said:

Have fun, doing all those you have mentioned.

@Lin said:

@Honey_amour : tq .. neway dah tinggalkan idea kt n3 tu ... hope membantu ...

@Nava : yes, memang fun & letih ...