14 June, 2012

Dari Pengkalan Balak Ke Nilai 3!

Assalamualaikum ...!!!

ok lepas ja keluaq dari melaka, maka ke destinasi seterusnya ... mana lagi kalau bukan NILAI 3! ... heheheh ... ni sebab mak2 la ni yg nak singgah ... ye la alang2 dah mai kan ... itu kata mak2 ye .... bukan kata2 aku ... hehehehe .... so aku follow ja keta pak ndak dari belakang ... lepas bersesak2 kat melaka tu maka sampai la kami kat Nilai 3 tu ...

time ni banyak kedai dah melabuhkan tirai ... dah tutup la ... ye la masa tu dah pukul 9 lebih dah ... mula2 singgah kat area bunga telur, kotak2 utk letak telur ataupun gula2 ... skang kan kenduri dah jarang sangat nak letak telur ... letak gula2 je ...

lepas tu diorang ajak ke kawasan kain2 pulak ... pakndak and the gang dah gerak dulu ... kami lambat sikit sbb kak ina x habis borong lagi ... heheheh ... lepas je dia dtg maka gerak la kitorang ... tapi mmg x jmpa la dgn pakndak and the gang ... so kak ina call je pakndak bgtau kami balik dulu nnt ...

so kami singgah kat satu kedai kain ni ... cantik2 la jugak kain2 dia ... harga pon boleh tahan ... ada yg murah ada yg mahal ... mama dah jadi rambang mata nak beli kain2 ni ... hehehehh ... makngah pulak dah x larat nak jalan ... sakit kaki .... so dia duduk je kat kerusi yg ada kat kedai tu ....

lepas dah belek2 dan pilih2 maka mama beli 3 ke 4 ntah kain pasang ... aku kakak belikan sepasang ... dia pon beli jugak ... kalau x salah aku dua pasang kot ... kak ina plak beli jubah hitam ... yg lain x sure lak ... pipa beli tudung kalau x salah aku ... makngah pon sama ... eh lupa ... mama pon beli tudung jugak utk match kan dgn kain baru tu ... senang katanya .. hehehehe ...

lepas dah habis borong tu, maka gerak la balik kami ke kl ... kali ni kakak bawak kete kak ina sbb kak ina dah letih ... so aku follow dari belakang kete tu ... sampai je kat bomba area jalan pantai tu, kitorang dropkan mama, makngah, kak ina, hanis & abe long kat restoran situ ... sementara kami (aku,kakak,ayu, pipa & sikecik aiman) balik ke pantai dalam nak amik baju sbb nak tdo umah makngah kat subang tu ...

aku plan dah nak amik EL ... hohohoho kejam tak aku ..??? lagipun letih lagi sbb satu hari drive kan ... so haruslah rehat2 jugak kan *alasan* ... so lepas dah amik semua bagai tu, maka pegi amik diorg yg kat restoran tu dan zaaaaassss ke subang ... eksaited lak aku sbb esoknya nak bawak anak2 ke zoo ... heheheheh ...

lepas ni aku sambung n3 ke zoo pulak la ye ... sabar ye ..skang ni layan kan dulu gambar2 yg x seberapa ni ... dh kabur2 la pulak ... layan je la ye ...

 

 
 


 


ok lah dulu ...

sampai jumpa lagi ...!!!!

0 kata apa?:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Your Photo

About Me

0 people have left comments

Commentors on this Post-