03 August, 2011

eh eh saya ke pakcik ni ..??

Assalamualaikum ....!!!!

situasi : dlm teksi pakcik apek (cina la tu)
pukul : 6.40pm
destinasi : dari bangsar ke apt pantai indah (pantai dlm je pon)

pakcik apek : dik, buka puasa pukul brape aarr ..??
aku : 7.30 uncle (muka malas nk layan, menyesal x buat2 ckp kt tepon mcm yg aku selalu buat)
pakcik apek : ooo ... x buka pukul 7 ka ..?? itu tahun2 lepas kan ada buka pukul 7 kan ...
aku : a'ah tu tahun lepas2 ... (malas la pakcik ooii aku letih ni dgn jem lagi ni) ..

senyap sekejap dlm 5 minit ...

dah menghampiri kawasan komuter pantai dlm dan jalan dah mula jem ... ok ...

pakcik apek : depan sana ada gerai ke dik ..???
aku : a'ah ... ada bazar jual makanan kat depan tu ...
pakcik apek : ooo ... (sambil angguk2)

2 minit lepas tu ...

pakcik apek : ooo patut la ramai kat sini .. ada jual makan2 ...
aku : (eh eh tadi kan aku dah bgtau ada bazar kt depan tu) <-- dlm hati je la ...

seminit lepas tu ...

aku : uncle nnt masuk kat simpang depan tu ye ...
pakcik apek : masuk kanan kan ... saya mau balik kl ni ..
aku : eh tak tak , simpang yg lagi satu ...
pakcik apek : tapi saya mau balik kl macam mana ... kena masuk simpang ini kan (sambil tunjuk simpang nak ke kl ..)
aku : ye lepas keluar nnt uncle boleh la ke kl balik ... rumah saya dlm sana ...

bila cab dia masuk kat simpang ke rumah aku tu...

pakcik apek : eh ini bukan one way ka ..??
aku : eh bukan la uncle, ni two way la uncle .. (stress ok naik dengan pakcik apek ni ... sabar lin ko ingat ko tu tg puasa ) ..
pakcik apek : boleh masuk la ni ..??
aku : boleh uncle ...

dah sampai kat pintu masuk, dekat security guard ...

aku : ok uncle benti kat sini dah la ...
pakcik apek : ni apa nama tempat ni (sambil mata dok melilau tgk kwsn apartment tu ..)
aku : pantai indah, uncle (sambil tunjukkan nama tempat tu dan cepat2 aku turun ) ...

walawehhhh ... penat ok nak layan uncle ni ... stress ok .. mula2 pasal bazar ... pastu pasal masuk simpang ... dah tu pasal one way ... last2 tanya nama tempat ... cara dia tu mcm la dia yg duduk situ ... eh dia ke aku yg dok ctu hah..!!!

sekian.

ok lah dulu ...

sampai jumpa lagi ...!!!

0 kata apa?:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Your Photo

About Me

0 people have left comments

Commentors on this Post-