11 June, 2010

Balik Kampung - akhirnya ...

salam satu malaysia ...!!!

ok jom kita sambung balik citer balik kampung ...

agak2 korang msg apa yg aku dapat tu .. hahaahah ... msg dari adik aku, ayu .. bunyik lebey kurang mcm ni la " kak, ayu dgn mama tgh tggu bas nak pi pendang, buat buku bank ayu yg baru" ... aiyoooo ... maksudnya xde org la kat rumah ni ... hahaahah ... konon nak surprisekan diorg, skali kami yg disurprisekan ...

pastu aku dengan pantas lagi tangkas kol la ayu, tanya dah naik bas ke belum ... dia kata belum, so aku cakap dengan dia jgn naik bas .. suh dia n mama tggu je kat tmpt diorg tgh tggu bas tu ... aku pon dgn pantas lagi jugak terus la memecut ke tempat dimana ayu n mama tgh tggu bas itu ... mana lagi kalau bukan kat kedai makcik rodziah (bihun sup kedai dia sedap oo, tapi tu dulu la..dh lama x makan kat kedai dia) ... diorg semua dah bantai gelak kat aku dgn kakak ... tu la, sapa suh x bagi tau nak balik ... heheheeh

lepas amik mama n ayu, kitorg terus ke Pendang utk buat buku akaun baru utk si ayu tu ... buku bank dia dah hilang so kena la buat baru .. ingat kan sekejap, tup tup kena la pulak pegi ke dua tempat yg letak nya bukan dekat2 ... mula2 kena ke pejabat pos sbb nak beli setem ... dah beli setem, kena pulak ke pejabat tanah utk bunuh setem berkenaan supaya mati (matikan setem kot nama dia... hahahah bantai je) .. dah matikan setem pegi balik ke bank berkenaan ... ingatkan sekejap jugak sebab dah buat itu ini tadi kan ... rupa nya lama la jugak ayu kat dlm bank tu ...

ayu kena bukak akaun baru, bukan buku je baru tau .. kata kerani bank tu, x boleh buat buku baru sbb masa abah buka akaun kat ayu tu, dia masih bawah umur ... dah tu abah guna no kp abah dan bukannya surat beranak ayu ... so, tutup buku lama bukak buku baru ... tapi kira ok la sbb duit dari dlm akaun lama masih boleh di transfer ke akaun baru ... kalau tidak, rugi kan ayu kan ...

lepas lebey kurang 45 minit kot ayu n kakak kat dlm tu, balik la kami ke sungai tiang semula ...

haaaa mcm mana ... surprise x menjadi kan ... tu la ... moral of the story, nak buat surprise kena check betol2 ... hahhaha ... tu la dia cerita balik kampung aku ... pasni insyaallah aku akan cerita pasal kenduri pulak k ... tungggguuuuuuuuuuuuuu ...

till then ...

see ya when i see ya ...

0 kata apa?:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Your Photo

About Me

0 people have left comments

Commentors on this Post-