09 June, 2010

Balik kampung - part 1

salam satu malaysia ...!!!!

seperti yg aku janjikan sebelum ni ... jom aku citer ckit pasal balik kampung last week ..
aku & kakak amik cuti khamis & jumaat lepas sbb nak balik kg lama ckit ... tapi kitorg x bgtau pon kat abah n mama yg kitorg nak balik ari khamis tu ..

so perjalanan khamis tu bermula pada pukul 5.45 pagi .... kami mmg suka bertolak time2 ni sbb sejuk sikit masa kat hiway tu ... sepanjang perjalanan tu xde la apa sangat pon yg best nak dikongsi .. yg bestnye sbb kete x banyak ... apa lagi separuh merempit la ...heheehhe ..

kami stop kat R&R Sg. Perak utk isi minyak n sarapan ... sarapan dah siap beli dah pon ... i'm loving it ... heheheh ... ekceli mmg tu la tempat yg selalu kitorang stop utk top up minyak kete & pegi toilet ... mmg dah biasa kat ctu, org pon ramai ... x de la sunyi and takut ... heheheehh ...

dah setel semua, jalan la lagi ... sampai la kat satu tempat ni (lepas tol sg dua kalau x salah aku), kete makin banyak and slow ... kami mcm pelik la sbb dok tgh elok2 laju tu kena slow kan kete ... mula2 aku nampak hely tgh berlegar2 kat kawasan depan tu ... pastu baru la tau apa yg jadi ... sebelah hiway yg kami guna tu dah kena blok ... kami pon just follow je la arahan utk guna jalan sebelah ... diorang dah bukak jalan utk kami masuk ke sebelah ... masa lalu ctu aku nampak ada 3 kenderaan ... ada satu bas persiaran, lori tangki Petronas dan jugak satu kete ... kete tu kat belakang lori tu ... masa tu ramai jugak la polis n ahli bomba kat ctu ... masa kami lalu kat ctu, bomba tgh sembur air sabun kat kepala lori minyak tu ... pastu siap ada khemah kat sebelah jalan sana dengan sangat ramai jugak la polis kat sebelah sana ... tu la yg aku sempat tgk .. tapi aku mcm musykil sbb xde dlm berita pon pasal insiden yg aku tgk tu ... ekceli aku ade rekod kejadian tu, tapi bila aku nak tgk balik video tu xde plak ... huhuhu dah rugi x bley nak kongsi kat sini ...

to be continue ....

ok la dulu ... pasni aku sambung lagi ...

till then ...

see ya when i see ya ...

0 kata apa?:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Your Photo

About Me

0 people have left comments

Commentors on this Post-