16 April, 2010

penyakit itu dan HTS ...

salam semua ...

hari ni aku nak story sikit pasal penyakit itu dan HTS ... mesti korang mcm pelik kan dengan tajuk aku kali ni ... bukan apa, utk dikongsi bersama dengan korang jugak ...

pagi ni macam biasa aku keluar dari rumah pukul 7 pagi ... sampai ofis lebey kurang pukul 8 pagi ... maka menapak la aku ke ofis dari parking lot ... sampai je kat main gate tu aku tgk mcm ada sesuatu yg terjadi di depan guard house ... apakah yg berlaku ...??? ehehehh saje je nak kasi suspen sikit ...

ekceli, kat depan guard house tu aku nampak pak guard tgh tahan sorang² staff HTS sebelom diorg masuk ke kawasan kilang ni ... dia amik body temperature and bagi face mask kat setiap staff yg dia dah check ... aku mcm pelik la jugak kan ... aku x kena tahan sbb aku x masuk ikut pintu berkenaan ...

so melangkah lah aku masuk ke dalam ofis ... masa aku sampai aku tgk dah ramai yg pakai face mask ni ... hmm nape ekk ... mesti la aku tertanya² ... kalau x tertanya², nama nya aku x normal ... kan kan ... hehehehehh ... dah sampai kat tempat aku, aku buat mcm biasa la ... on monitor, basuh mug (walaupon mmg aku selalu basuh bila nak balik) and check apa yg patut ... selalu nya email la ... terutama sekali outlook ...

pastu, encik shamsul (safety dept) datang cakap something dengan mR Dharmendra ... macam serius je ... lepas je encik Shamsul beredar dari situ, mR D pon bgtau la dengan kitorang, yaitu aku, firda dan juga hakimah (staff baru) yang kak wan dari acct/fin dept dah disahkan positive H1N1 ... aiyarkk ... menakutkan la pulak citer ni ... so mR D cakap lagi yg diorg akan bagi face mask jgk utk dept kami ... almaklum la kami ni menumpang je kan kat HTS ni ....

maka sekarang ni kitorg mmg pakai la topeng kat muka ni ... heheheheh ... macam kelakar pon ada jugak ... mana x nye, pakai salah side ... ehheheheh tapi xpe la kan , yg penting kita pakai sebagai langkah berjaga² ... kan ...

hmmmm tu la cerita pada hari ni ... sekian dulu ...


see ya when i see ya ...

0 kata apa?:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Your Photo

About Me

0 people have left comments

Commentors on this Post-