08 June, 2009

RDO ... MMU ...

heheheh mesti mcm blurr je kan dgn tajuk entry kali nih ... ape bende RDO ..??? ekceli RDO tu membawa maksud Replacement Day Off ... yang mana aku telah amik pda hari jumaat lepas ... senang citer aku cuti la jumaat lepas ...

kenape aku cuti ...?? adik aku, AYU dpt sambung study kat MMU, Cyberjaya (alhamdulillah) ... semalam aku ngan kakak pegi hantar dia kat sana ....

berbalik pada RDO aku pada ari jumaat ... aku ngan AYU mmg dah plan nak beli barang2 dia, apa yg patut and apa yg dia x de lagi ... maka bergerak la kami berdua menuju ke tempat yg memang selalu aku n kakak pegi ... mana lagi kalau tak midvalley .... sebelum operasi beli barang aku memang dah janji dengan AYU nak bawak dia tgk wayang ... cerita yang dia nak ... x kisah la citer apa pon ... mulanya dia nak tengok TERMINATOR SALVATION ... tup tup dia kensel lak citer tu .. nak nengok citer lain plak ... aku no hal ... aku pon beli la tiket ... nak tau citer ape ... heheheeh citer yang mana satu panggung gelak dari mula sampai la habis citer ... citer ape lagi kalau bukan JANGAN PANDANG BELAKANG CONGKAK ... memang sakit perut la ketawa tengok citer tu ... seb baik x tergolek ....heheheheh ....

pas abis je tengok JPBC tu aku ngan AYU pon memulakan aktiviti utama kami pada hari tu ... apa lagi SHOOOPPINGGGG ler (jangan marah ehh kakak ... u lambat sangat so i shopping dulu ...) ... hehehehe ... dah beli apa yg patut ... kami pon tggu la kakak plak sbb dia dari PJC ... so balik x yah pikir nak naik bas ke komuter ... lepas kakak sampai je kitorg pegi makan ... pastu dah beli barang2 kat carre4 kami pon balik le ke rumah ...

so ni nak citer kisah ari ahad plak ....

AYU kena daftarkan diri kat MMU, Cyber pada pukul 8.30am ... tapi kitorg x nak la lambat, so kitorang keluar rumah pukul 7.30am ... sampai kat MMU lebey kurang pukul 8.05am ... ingatkan kitorg paling awal ... tup tup dah ramai yg menanti kat tempat utk daftar tu ... kira ok jugak la keluar awal ...

start dari mula sampai la habis registration, kitorang suruh AYU buat semua sendiri ... lagipon pihak pengurusan pendaftaran pon memang nak student buat semua sendiri ... parents ngan penjaga just tggu je ...

lepas habis register semua ... kitorang pon gerak la ke hostel dia plak ... ambik kunci and angkut barang ke bilik... no bilik dia 2002 .... seb baik jugak la xde org lagi ... so AYU pon dah decide nak katil single ... walaupon x dpt meja study tapi yg penting almari x kongsi dengan sape2 ... kalau dia amik double decker (lower/upper) dia kena kongsi almari dengan sorg lagi ... so dah semua kemas... katil kemas ... almari pon kemas ... kitorang pon gerak ke Alamanda ... nak cari barang lagi sikit utk AYU ...

masa kat alamanda tu , mula2 kitorg pegi makan sbb masing2 belum sarapan lagi .... lepas tu kitorg masuk carre4 pulak... masa kat dlm carre4 tu, kakak sempat lagi ckp ngan aku , 'kakak, lepas ni kalau nak shopping apa2 kita mai cni je la, mcm best ja kat cni ' ... sambil aku anggukkan je ckp kakak tu ... heheheh tapi memang agak best la kat alamanda ni ...

lepas dah setel kami beli barang apa yg patut, maka berangkat la kami ke cyber semula ... lupa plak nak bgtau ... roomate AYU sorang dari PERLIS n sorang lagi dari JOHOR ... masa masuk je bilik AYU, dah ada kedua2 roomate dia tu ... yang aku tau Linda(bukan aku ek) dari PERLIS n yg sorang lagi x sempat berkenalan sebab dia tgh ckp kt tepon ... lepas buat apa yg patut kat bilik AYU tu , maka kami pon dah nak balik dah ... saja tinggalkan AYU awal ckit sbb pukul 3 nnt dia ada gathering ... mungkin nak bagi taklimat utk orientasi kot ....

maka balik la kami ke KL dengan meninggalkan AYU di sana ... hopefully dia hepi dengan life baru dia sebagai student MMU ... gud luck my dear sis.

insyaallah, gambar akan di upload kemudian ....

0 kata apa?:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Your Photo

About Me

0 people have left comments

Commentors on this Post-