02 January, 2008

mLk - kL - mLk ... penat nyeee...

pergghh ... letih sangat² hari nih ... mana tak letih ... pagi² buta lagi aku dah gerak gi melaka sentral ... nak pegi kL ... dapat bas pukul 9 am ... hmmm ok la kan ... xde la lambat sangat ... beg yang aku bawak pon xde la berat sgt ... mesti ade yg tertanya² apasal aku gi kL kan .. ekceli aku balik kl kejap sbb nak menghantar adik aku, MFI@ayu balik sekolah@asrama dia hari ni ... kena daftar diri dlm pukul 2 - 5 pm ... kalau ikutkan plan awalnya aku minta tlg ngan kawan aku ... balik ngan keta dia ... tapi last menet dia plak ada hal ... so terpaksa lah aku balik ngan bas je ...

sampai kl dalam pukul 11am ... then amik bas ke pantai dalam plak ... sampai pantai dalam pukul 12tghari ... rilek² jap sambil tgk tv ... tapi mata sebenarnya mengantuk yang amat sangat ... tapi tahan jugak ... sbb kalau aku dah tdo susah nak bangun plak nnt ... kesian adik aku nnt ... pastu kitorang gerak dari rumah dalam pukul 2.15pm ... tggu teksi xde la lama sgt ... jalan x jam sangat so cpat je dah sampai ke sekolah tu ... eh lupa plak ... adik aku tu sekolah kat sek men teknik ERT setapak ... sebelah je dengan PUSPAKOM ... dah sampai tu, dia pegi la daftar diri utk masuk bilik ... dapat bilik sama mcm tahun lepas ... erkkk mcm pelik plak sebut tahun lepas ... padahal baru dua hari je masuk 2008 ... heheheeh apa la aku ni ... then aku pon naik la skali ngan dia ke dorm dia ... kat tingkat dua ... ramai jugak la yg datang utk daftar tadi ... kalau xdtg pada masa yg ditetapkan ... xde la tempat kat asrama tu ...

bila semua dah setel, aku pun gerak la dari sek adik aku tu ... masa keluar dari sekolah tu aku tgk kat PUSPAKOM tu ramai sangat manusia ... bas, lori n van sekolah pon banyak jugak ... macam² perangai aku tgk ... mana tak nya ... panas kott masa tu ... masing² berpeluh satu badan ... ada yang tengah berbual² sesama sendiri ... ada yang masam je muka ... ada yang dok gelak² ... mcm² ragam manusia ni kan ... dah tu aku tgk langit mcm dah mendung je ... alamak ... jangan la hujan ... aku xde payung plak ni ... ape lagi .. dengan gagah nya aku jalan la cepat² ... theheheheh perlu ke perkataan gagah tu :p ... hehehhe ...aku tggu bas je kat bas stop luar sekolah tu ... malas nak naik teksi ... sbb time² ni jam mesti teruk nyer... kang x pasal² kosong plak purse aku :p ...

da ada bas datang ... bas ke kotaraya ... x ingat plak aku ape no bas tu .. 113 kot ... masa tu x ramai lagi dalam bas tu ... maklum la baru gerak dari stesen dia ... lepas 2 bus stop ada la sorang mamat ni naik ... cina ... dia duduk seat depan aku ... mula² tgk dia ok lagi ... lama² dia mcm x senang duduk ... aku dah rasa pelik ... apasal plak mamat ni ... dia pakai formal attire ... mcm nak gi keje gitu ... masa kat chow kit dia dah mcm x bley nak duduk diam ... kejap² dia paling kiri ... paling kanan ... pastu mcm membebel sendiri ... pastu asyik tgk jam je ... aku agak mesti la dia ni dah lambat nak pi keje ... x pon dah lambat nak jumpa client ke ... kan ... mungkin jugak ... dia turun kat sOgO kalau x salah aku ...

aku pon dah sampai kat kotaraya ... alamak hujan la plak ... tersangkut plak kat mcD kotaraya ... ada la dlm 30menet ... masa tu dah pukul 4.30pm ... dlm hati aku ni asyik berdoa je ... ade la tiket nak balik melaka ... kalau xde kena la aku balik esok je ... dah reda sikit hujan, aku redah je ... x la basah pon ... sikit je ... pegi kaunter Transnasional ... huhuhu tiket pukul 5 dah habis ... ayarkk ... mcm mana ni ... seb baik la akak tu kata tiket pukul 6 je yang ada ... tu pon dah x banyak ... apa lagi aku pon beli la tiket pukul 6 ... xpe la tggu lama pon janji ada tiket kan ...

masa tgh tggu pukul 6 sampai ... aku duduk sambil perhatikan gelagat manusia yg ramai kat puduraya tu ... 1001 mcm perangai yang boleh tgk ... ada yang dgn family ... ada dengan pasangan masing² ... x ketinggalan plak mereka² yg jual tiket bas tu ... erkk yang tu panggil ulat jugak ehh ... sorry la kalau salah ... masa tu mata pon dah x larat nak angkat ... tapi bila memikirkan aku kat puduraya ... terpaksa la aku tahan jugak mata nih ... sabar² ... masa bas gerak je aku dah tdo ... mmg letih ... mana dgn tdo x penah cukup semenjak dua menjak nih ... hmm tu la perjalanan hidup aku hari nih ...

ciow ...

aku nak gambarrr ...!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

0 kata apa?:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Your Photo

About Me

0 people have left comments

Commentors on this Post-