31 July, 2012

Iftar & surprise dengan merpati berjoli2

Assalamualaikum ... !!!!
jumaat kat sunway dengan steamboatnye, sabtu plak kat midvalley dengan makanan korea, maka ahad nya pulak aku ke jalan ampang ... plan asal adelah nak berbuka sama2 dengan sipatnamblas ... tapi ye la kita hanya mampu merancang kan ... maka aku buat plan dengan cik darah manis kita ... heheheh sapa lagi kalau bukan cik siti zulaikha ...

memang selalu plan dengan dia, ok je ... xde hal kan ika kan ... heheheeh ... ok maka berwhatsapp la kami berdua ... maka kata putus dah diambil ... kitorang dah setuju nak berbuka di Penang Village, Great Eastern Mall (GEM), Jalan Ampang ... ok lah ... xde la susah nak pegi ... sbb dah tau jalan kan ...

so aku keluar ke jalan ampang dlm pukul 6 ... lepas bersesak bagai kat area datuk keramat, maka sampai la aku kat parking GEM tu dlm pukul 6.30 ... ok lah kan ... tanya Ika dah sampai ke belum ... dah sampai katanya ... senyum! ... heheheheh ... aku ni xdehal kalau nak tunggu2 ni ... tapi dah nasib agak baik sbb dia dah sampai dulu ... ye la berdua kan ... heheheh ..

eh lupa plak ... Ika datang dengan tunang dia, Syah ... aku x penah lagi jumpa dengan Syah ni ... tapi selalu berbalas komen di fb dan twitter je ... ok la kan ... at least kalau jumpa xde la segan sangat ... ok dah setel parking bagai, menapak la aku naik ke atas ... GEM nyer eskelator ni pelik sikit ... dia naik tinggi menjunam ... dia macam selang satu tingkat ... tapi x semua la ... utk setiap floor pon mmg ada eskelator sendiri ... yg bawah skali tu aku naik dia langkau sampai ke tingkat 3 ... dari yg ketiga tu dia naik ketingkat 5 *kalau x salah la* sebabnya bila naik atas skali tu, aku kena turun balik satu floor nak ke Penang Village tu ...

lepas jumpa Ika & Syah tu, jalan2 kejap then terus la ke destinasi ... on the way tu, kami lalu depan Cozy ... teringat lak masa buka puasa 3 tahun lepas kat ctu ... masa tu memang ramai la yg ada ... dah terimbau kenangan manis pulak kat ctu ... senyum je aku lalu depan tu ... how i missed all of them ... korang rindu kaklin tak ...??


ok dah dah la nak rindu2 ni ... sampai je kat restoran tu, masuk la kami ... lepas diorg check nama, kami dibawa ke meja yg ada nama ika ... cantik jugak la hiasan dan dekorasi dalam restoran tu ... aku suka ... dan sususan meja dia x la pack sangat ... kalau sesetengah kedai kan suka susun meja rapat2 kan ... yg ni ok je ... selesa kalau nak lalu antara meja tu ...

dan yg best lagi makanan dia x de la over sangat ... cukup utk semua makan ... sbb kalau dah berkurangan, diorang akan cepat2 refill ... dan sekali lagi lupa nak amik gambar makanan2 yg sedap2 tu ... xpe next time kalau pegi lagi aku snap sekeping dua ...

dalam pukul 8 lebih, ex-classmate aku kol ... dia mmg tau aku berbuka kt GEM tu ... sbb ptg tu dia dah msg tanya bila boleh jumpa ... nak pas kad kawen katantyer ... dah nak kawen dah korang ehh .... bagus2 ... heheheheh ... maka aku turun la kejap kat starbuck tu sbb dia x lama ... eh lupa plak ... dia yg aku maksudkan adelah fawwaz dan ain ... dua2 pon coursemate aku masa kat MMU dulu ...

so diorang sampai je, kidnap aku kejap pusing seround kat GEM tu ... lama x jumpa diorg ... lepas habis study kot ... dengan si fawaz ni aku penag terserempak sekali ... masa tu aku masih keje kat jalan ampang ... dia dgn kawan2 dia makan kat restoran pelita sebelah opis aku tu ... kebetulan kami pon makan kat situ ... dah kata bos belanja kan ... xde tempat lain dah ... ctu je pon ...  ok lepas setel bab kidnap aku kejap tu, aku naik balik ke penang village ...

masa ni dah x ramai dah orang yg ada dlm tu ... ada yg dah balik ... ye la dah kenyang kan nak tunggu apa lagi ... so aku duduk macam biasa ... pastu tetiba je dengar orang nyanyi lagu happy bday ... aku dah pikir bday syah ke sbb diorg mcm pandang ke dia ... lepas tu semua pandang aku sambil nyanyi ... semua yg dimaksudkan adelah staf2 yg ada dengan Ika & Syah skali la ... huhuhuhu ... terharu den ... bday aku dah expired 2 minggu dah ... tapi diorang still ingat nak sambut ... taching neh *lap mata* ... heheheheh ...

 



to Ika & Syah aku gelarkan sebagai pasangan merpati berjoli2 tu, Terima Kasih utk surprise itu ... heheheheh ... and thanks for the Iftar too ... panjang umur insyaallah tahun depan kita kumpul lagi ... maybe masa tu dah jadi pasangan suami isteri kot kan ... hehehehehe ...

bila ckp pasal taching ni tetiba teringat something yg buat aku taching on the way ke GEM ... nnt la aku story kendian ....

ok lah dulu ...

sampai jumpa lagi ...!!!!

0 kata apa?:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Your Photo

About Me

0 people have left comments

Commentors on this Post-