17 August, 2010

cerita 7hb oGos ...

salam satu malaysia ...!!

ada apa dengan 7hb oGos tu ... ekceli, entry ni dah agak lama aku nak hapdet tapi lupa je keje aku kan .. dah tu gi hapdet pasal puasa lagi ... cerita ni berlaku sebelum puasa lagi ... bukan la cerita hantu ke seram ke ... cerita masa kenduri pada 7hb Ogos 2010 ... bukan la kenduri kawen aku tapi abah aku buat kenduri arwah + kenduri sambut ramadhan ... kenduri aku lambat lagi OK, titik ... hahahaha ...

aku balik kampung hari jumaat 6hb berdua je dengan adik aku, ayu ... selalu kami bertiga kan ... tapi tu la nak buat mcm mana kan, kakak aku masa tu kena keje kat KT ... so x dpt la dia balik sekali dengan kitorang ...

mcm biasa la, sebelum balik tu aku gi ambik ayu kat cyber ... dia habis kelas dlm pukul 12 tghari ... masa tgh tggu ayu tu, abah plak kol tanya aku jadi balik ke tak ... aku cakap balik tapi lepas keje ... heheheheh ampun abah sbb menipu ... bukan apa, saja nak surprisekan diorg ... aku kan suka nak surpeisekan abah dgn mama ... nak2 plak kali ni aku sorang je kena drive balik ... sbb adik aku tu xde lesen lagi ... selalu aku gilir dgn kakak ... ok la kan ... at least ade gak pengalaman balik kg drive sendiri ...

abah plak siap pesan suh aku keluar dari kl sebelum maghrib ... hehehehe ... aku pon ape lagi, iyekan je la ... dah ayu masuk je kete terus aku pecut ke hiway ... balik kampong ... hohoho balik kampung (sila nyanyi ye adiik² ...)

on the way balik tu, kitorang singgah jap kat restoran jejantas sg buloh ... makan dulu sebelum memulakan pejalanan yg agak lama nak ditempuh tu ... makan kfc je ... then dah selamat kenyang bagai, kami pun memulakan perjalanan ke negeri terchenta(syahdu je ayat ...)

nak dipendekkan cerita, kitorang sampai kat rumah lebih kurang pukul 6.30ptg ... heheheh ... masa sampai tu mama dah senyum2 dah ... heheheeh ... aku masuk je rumah mama cakap 'hai terkena lagi , mama dah agak dah mesti depa bertolak awai ni' ... heheeh ampun mama ... abah xde kat rumah masa ni .. gi tgk lembu2 kesayangan dengan anak bongsu dia, kimi ... heheheh masa ni makngah piza(adik mama) dah ada kat rumah dengan myra(anak sulong makngah) ... diorg bermalam kat rmh aku sbb esoknya dah nak kenduri kan ...

ekceli makngah dgn myra mmg tau aku balik awal aritu, tapi kitorang dah siap pesan jgn bgtau mama dgn abah ... hehehehe ... eh lupa plak ... masa aku sampai tu abang aku pon baru sampai dengan family dia ... macam besar je kan sebut family ni ... dia, kakak ipar aku dan jugak anak diorg, amsyar ... si ketot tu x brape sehat sbb tu org nak dukung dia x mau ... tapi yg pelik nye bila abah aku balik je nak pulak dia dengan paksu kimi dia tu ...

abah dari jauh dah tersenyum bila nampak kete aku kat depan rumah ... dan ayat biasa yg akan keluar dari mulut dia 'Ish hangpa la ... terkena lagi la ni ..' heheheh mmg terkena pon :p ... jangan marah no tok halim ...

alhamdulillah kenduri berjalan dengan lancarnya ... ramai x ramai la jugak orang yang datang ... hmmm tu je la citer aku tok kali ni ...

jom kita tgk gambar plak ... x la banyak tapi boleh la utk dikongsi bersama ...


gambar agak blur ... ni la dia lauk pauk yg dihidangkan pada hari kejadian ...

ayu dgn mama ... hoiissshh org dok baca doa kottt ...

sempat lagi nak sengih .... hahahahaha

baca doa .. aminnn ...

ni semua keje ayu dengan kazen, achik ...


ok lah ...

till then ...

see ya when i see ya ...

0 kata apa?:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Your Photo

About Me

0 people have left comments

Commentors on this Post-