16 August, 2010

cerita hujung minggu ...

salam satu malaysia ...!!!

hehehe rajin plak aku nak hapdet 2-3 hari ni ehh .. ok la tu kan daripada tak hapdet langsung ... jumaat lepas aku dgn kakak ke subang utarid, rumah makngah (adik mama) .. buat apa..?? apa lagi kalau bukan nak berbuka dgn diorg ...

myra, anak sulong makngah masih bercuti lagi (tapi skang dah balik bertam sbb cuti dah habis) ... so dia pon ada skali la dengan adik beliau, pipah ... pakngah kena keje hari tu, so kami berlima je la yg berbuka bersama2 ptg tu ...

niat dihati ni nak la singgah mana2 bazar ramadhan yg akan kami tempuh dlm perjalanan tu, tapi cuaca tak brape mengizinkan (hujan lebat OK) .. so pegi umah makngah bawak diri je la ... menu aritu makngah masak gulai daging, sambal ikan dan jugak bihun goreng ... kueh ade la sikit ... malam tu kami mmg tido kat sana la ... alang2 esok dah sabtu, so tdo je la kat sana kan ...

sabtu tu ingat nak berbuka kat sana lagi, tapi kakak kata dia nak buat keje ckit kt ofis so terpaksa la balik petang sabtu tu ... insyaallah mggu ni kami pegi lagi ... kali ni bawak ayu sama ... jumaat lepas ayu ade jamuan berbuka kat uni dia .. so dia x balik la ...

hari sabtu aku berbuka dengan laksam (sedap ok laksam tu, cuma banyak tulang) , kakak pulak berbuka dengan laksa (byk tulang jugak) ... pastu ada la murtabak jugak ... semua tu aku kirim pada osmet aku, arda (tq arda) ... bukan sbb aku malas nak pegi beli sendiri(alasan kan) , tapi aku ngan kakak ke MV beli barang dapur yg dah nazak ... hahahahaa ... dah lama kot x beli barang dapur ...

malam nye pulak aku dan dua osmet aku, yuk dan arda pegi la ke masjid dekat2 gasing tu utk solat terawikh ... semua dah sangat teruja nak jemaah ramai2 ... kat rumah aku tu bukan xde surau ke hape kan, ade tapi sangat la x muat sbb org sangat lah ramai ... surau satu, tapi org yg pegi utk solat kat situ datang dari 4 buah blok ... mcm mana tu ..???

masjid yg kitorang pegi tu sangat besar lagi luas ... kat bawah siap ada tempat utk parking kete tapi kami mcm terlambat sikit so parking je kat tepi jalan (seb baik x dpt surat chenta) ... jemaah yg ada malam tu boleh tahan jugak la ramai nye ...

ok dah habis citer ari sabtu, ahadnye mcm biasa la bangun sahur makan roti + milo je ... siangnya plak xde la buat apa2 aktiviti pon kecuali kakak aku... dia keluar gi amik ayu kat cyber then bawak ayu gi sek 14 sbb ayu nak beli cd software adobe utk buat esaimen dia ... aku x follow pon .. malas + sakit perut (ntah apa tak kena dengan perut aku ni pon aku x tau, tapi alhamdulillah aku masih boleh berpuasa OK :p ) ...

menu berbuka hari ahad plak, aku makan nasi putih(masak sendiri, jimat kan) dengan sup tulang (tertarik sbb yuk dgn arda makan masa hari sabtu, hahah) , kakak makan nasi kerabu ... ayu plak makan nasi campur ... pastu diorg ada la beli kueh serba sikit ... dan aku tetap kirimkan murtabak pada arda (tq lagi arda) ... malam nye terawikh kat rumah je sbb kakak bawak kete pegi hantar ayu kat cyber(alasan je kan padahal boleh je nak pegi jalan kaki ke surau kecik tu, tapi kena gi awal la..) ...

tu la cerita aku utk ujung mggu lepas ... macam bosan je kan (sila jgn baca kalau bosan k :p ) ...

ok lah ...

till then ...

see ya when i see ya ...

0 kata apa?:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Your Photo

About Me

0 people have left comments

Commentors on this Post-