28 May, 2009

Syurga Cinta ...

tajuk movie baru .. syurga cinta ... aku baru je lepas tgk citer ni ... ari ni mmg aku AL dgn esok ... insyaallah malam ni lepas amik kakak, kitorang akan balik kedah ...

berbalik pada citer Syurga Cinta ... secara keseluruhannya citer ni menarik jugak la ... ada kelakar ... ada sedih ... ada happy ... bak kata astro macam² adaaaa ... hahahah ... kalau sapa yang tak tengok lagi tu .. disaran kan pegi la tgk ...

bila tgk cerita ni .... aku rasa macam kecik nye aku dlm dunia Allah SWT ni ... rasa insaf jugak la ... nak-nak ade plak adegan betapa jahil nya umat kita ni ... x kira la yang muda atau yang tua ... sedih tu memang la sedih walaupon sekadar cerita je ... tapi realiti nya memang ada umat yang sebegini rupa ...

so ... jangan lupa pegi lah menonton cerita Syurga Cinta ni ... insyaallah x menyesal ... x berat sangat and tak simple sangat ...

so ... enjoy the movie ...

26 May, 2009

StreSS = aKu ...???

Stress ... aku ..?? hmmm bukan aku reka citer k ... tu yang doktor bagitau semalam kat aku ... btw semalam aku MC satu hari ... bangun pagi rasa bilik macam berpusing je ...

aku gi kat doktor ... dia kata aku StreSS ... ohhh stress kah aku ...??? hmmm nak kena pikir nih ... ape bende yang buat aku sampai stress nih ... pasal keje ... ada lah sikit ... pasal diri sendiri... adalah banyak ... pasal family ... ada la jugak ... so memang aku StreSS ... terima kasih encik Doktor ....

22 May, 2009

kejutan ...

kejutan ...??? ape yg dikejutkan ... ape yg terkejut ... hmmmm ...
aku just nak kongsi apa yang aku rasa sekarang ni ...

zaman sekarang ni, mcm2 benda jadi ... kes rogol ... gejala sosial .. dan macam2 lagi lah .... rasanya semua sedia maklum kan dengan keadaan sosial negara kita sekarang ni , kan ...

aku sendiri x tau mcm mana nak luahkan rasa yg ada dlm hati aku sekarang ni ... kesian, marah, kesal, simpati, sedih ... semua ada dlm hati ni ... cukup semua rasa ... mesti sape yg baca ni akan rasa blur .. x paham dan x tau ape yg aku bebelkan ... aku pon dah konfius ... tapi yang pasti aku memang terkejut dengan apa yang aku tengok... setelah sekian lama, aku memang sangat TERKEJUT ... sudahnya biar la aku sorang ja yg paham apa yang aku bebelkan ni ....

utk seorang sahabat yg pernah aku kenal ... AKU MEMANG TERKEJUT ...

17 May, 2009

Selamat Hari Guru ....

semalam tanggal 16 Mei ,merupakan hari utk kita sama-sama mengenang dan menghargai jasa dan pengorbanan insan yang bergelar guru/cikgu...

kat sini aku nak ucapkan selamat hari guru untuk semua guru/cikgu/teacher/sir/ustaz/ustazah dan yang sewaktu dengan nya ... jasa baik kalian semua insyaallah akan sentiasa dikenang ... hehehehe mcm syahdu la pulak ayat tu ...

tak ketinggalan jugak aku nak ucap selamat hari guru untuk kakak tersayang teacher MASLINA dan suami abg nasir, makngah AH, makLang, paknjang din, maknjang maznah,paktehlah, kawan-kawan pon ramai jugak yg dah bergelar cikgu ... ida, a'a, din, janah, kinah(EDP) ... bid dan ina yg bakal bergelar cikgu x lama lagi

... SELAMAT HARI GURU ...

14 May, 2009

Update ... Dinosour ... Update ...

wow tajuk ade dinosour ... hmmmm nape ek ..?? rasa mesti ramai yg dh sedia maklum ...mcm ni citer dia ...last saturday me and my sis pegi la ke Midvalley ... tujuan utama..?? mesti la nak tgk koleksi dinosour yang ada kat sana ... heheheeheheh ...

masa sampai kat luar tu macam x menarik sangat la .. orang pon x berama ramai ... booth pon x banyak ... then my sis pon pegi la beli tiket ... RM 12 utk dewasa and RM 8 utk kanak² .. tapi kalau ada anak bawah 4 thn masuk free je ... maka bermula lah penjelajahan kami kat dlm tu .. masuk² je ... mak ai .... boleh tahan ramai jugak la yang ada kat dalam tu ... semua umo pon ada ... dari yang muda, remaja dan dewasa dan jugak warga emas ... semua ada ... yang kelakar nya 90% dari budak² yang pegi kat sana ari tu takut nak pegi dekat semua replika dinosour tu ... agak nya diorg ingat bende tu real kot ... ye la mana tak takut, tetiba je dia gerak ... suspen jugak la :p ... hehehehhe ....

masa kat dalam tu , apa lagi .... its pictures time ..... heheheheh .... maka berposing la aku ngan kakak ... heheheh ... mula² cam malu jugak la .. yea la ramai yg amik gmbr budak² ... then bila tgk ramai jugak yg dtg dgn kawan², boyfren, girlfren ... hilang la semua malu tu ... hahahahaah .... tapi xde la buat muka x malu sangat ... sekadar senget² badan and action sikit² je ... wah boleh cenggitu ekkk .....
akhirnya ... sampai la kami ke replika yang terakhir ... pelik dan menjadi tanda tanya aku n kakak ... tapi apa² ambik je gambar dia ... nak tau apa dia ... GIANT SHOE ... ape motif dia letak bende tu ... puas la kau ngan kakak pikir ... last² kitorg buat kesimpulan bahawasanya kasut terbabit adalah milik mangsa kepada salah seekor replika² tu ... hahahaha ... kasut je yg tinggal ....

so... tu je la citer dinosour ... kalau sape yg x pegi agi ... jgn la lupa pegi ... dia nye pameran tu sampai ahad ni (17.05.09) ...

jom tgk gmbr2 yg sempat dirakam .... gambar2 ni x bersusun ye ...
maklum la update time lunch ... alih alih dah habis la pulak lunch nye ...


yang ni pon kategori dinosour gak ke ..???

mesti dia suka makan durian ... x pon masa mak dia peknen kat dia asyik makan durian je ...

nama dia tu ha kat atas tu ...
ala ala kipas lagi tu ... klau panas sila cari dia ye ... harap maklum


keluarga bahagia walaupon berdua je ...

anak ...


erkk mak ke bapa ntah ...


ada sorg pakcik tu kata ' Ish ish ish , alimnye dia ... sbb pakai lebai kat kepala' ... hahahah renung-renung kan dan selamat beramal ... hahahahaah

ni bukan kumpulan scorpion tau ... heheehhehehe ...


welcome ...welcome ...


yang ni biasa la .. T-REX yg agak ganas ... yg ni jugak la yg paling budak2 takut ... ade yg nangis tau ... heheheheh kasihan ....


ni la bende pelik yg menjadi persoalan kami berdua ....


Ni nama dia basilosaurus .. ekor dia mcm ekor ikan ... jugak dikenali sebagai King Lizard .. panjang jugak ler ... female 15m long, male 18m long ...



comel kan ... hehehe



besar yeeekkk .....



apa yang penting ... kerjasama ...



kumbang ..... besau ...

04 April, 2009

happy ... happy ... happy always ...




wah wah wah .... happynye tajuk dia ... heheheh ... bukan apa ... saja nak kongsi kegembiraan dgn semua ... heheheh

happy yang pertama sbb my sis, Ayu dapat result yg agak bagus utk SPM ...
alhamdulillah ... x sia² bawak dia belajar kat sekolah sini ... tahniah sis .... dapat ja result dia terus kol abah kat kg ... dengar suara abah pon mcm senang hati ja ... ya la anak dapat result ok x kan x suka pulak kan ... heheheehhe ... ok dah la cite happy yang pertama ...

happy yang kedua pulak ... tahun ni abah akan dapat bukan sorang tapi dua orang cucu ... makin bertambah la cucu wan ye ... kak watie, wife abg yus pun dah pregnant ... dah masuk 2@3 bulan ....makin meriah la rumah abah nanti dengan cucu dia ....

happy lagi yg seterusnya .... hari ni akhirnya dapat login balik akunye myspace lama ... ingatkan dah x boleh login lagi dah ... sebelom ni dah cuba login tapi failed memanjang ... tension jugak la ... mana tak nya ... ramai kengkawan kat ctu ... dari MMU, cosmopoint n sekolah pon ada kat ctu .... alhamdulillah dah dapat guna yang lama balik ... memang lah sangat happy ....

happy yang seterusnya pulak ... happy jugak la walaupun bukan bday aku ... hehehehehehe ... bday ofismate, mag hari hari ni ... happy bday MAG ....ramai jugak la yg keje ari ni sbb dah start ME utk 07/04/09 ... aku pon salah seorang yg terlibat utk ME 07/04/09 ni ... yang lain yang ada arini mag, chandra, yvonne, jensen and ganesan (G)... kitorang celebrate bday mag dengan pizza and vege cake from Chandra ... sedap tau kek tu (hahaah mcm puji bos je :p )... thanks Chandra .... tapi mmg sedap pon ... ok la ... tu je la update n3 kali ni ... ni pon update time keje ... x banyak kol and log so boleh la nak surf internet sat ... sekian happy utk kali ini ;)


~~ some piccas to share with u ....


actually ada 3 pizza, tapi sempat ambik 2 ni je ... sedapppp .... hehehehehe

(L to R): mag, G, Yvonne n Chandra ... enjoy the food ... yeay ...


audrey and jensen join in ... makan makan ....

its makan time ....


~~ HAPPY BIRTHDAY MAG (04/04/09) ~~





21 February, 2009

Tahniah .... tahniah ... tahniah ...

Setelah sekian lama x update, i'm back ... hehehehe ... just nak hidupkan je blog ni ...

setakat ni xde la citer terbaru ape pon ... cuma nak ucap tahniah pada
farihah aka kak ah sbb dpt baby girl, Puteri Aina Farhana, betul kan kak ah..?? tahniah untuk kak ah dan hasben ...

tahniah jugak pada izahida untuk dua sebab ... jeng jeng jeng .. sebab yang pertama ida dah selamat mendirikan rumahtangga aka dah kawen pon :) .... dan sebab yang kedua pulak, ida skang tgh posting kat smk methodist, sitiawan .. kan cikgu ida :-) ... bertambah la lagi sorang cikgu ...

lagi sekali tahniah untuk sorang lagi kawan sekolah (SMKP) bidayah ...
bid sekarang ni tgh sambung KPLI kat maktab teknik cheras (sblh HUKM) ... dan akan bertambah lagi seorang cikgu ....

x lupa juga tahniah untuk seorang teman yg dah pon berbadan dua ... heheheeh x bley nak mention nama dia kat cni .. nanti kena bom dengan dia ... heheheheh .. semoga dia akan sentiasa sihat² selalu ...

ok lah ... tu je utk kali ini ... ayat dah mcm program tv je bunyik ..

. . . . . . . .

11 October, 2008

setelah sekian lama ... heheheh

salam semua ... haaaa setelah sekian lama ... akhirnya ter update jgk blogku ini ... hehhehehhe ayat x mau kalah gak ye ....

skang ni aku dah jadi permanent staff kat SINGER ... alhamdulillah ... aku confirm permanent pada hari aku konvo ...heheheeh ... kebetulan ..??? mungkin jugak la ...

keje skarang ni boleh tahan jugak la ... tapi aku x nak la cerita pasal keje je kan .... citer pasal lain plak k ... aku masih kat pantai dalam lagi tapi dah x duduk umah lama tu dah ... dah pindah rumah pon ... masih blok yg sama cuma naik satu tingkat je ...

rasanya sempat lagi kan kalau aku nak ucap SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI... MAAF ZAHIR BATIN kat semua kalau aku ada buat salah secara sengaja atau pon tak ... heheheh cam syahdu le plak ... masa raya aritu aku balik kg seminggu ... masa balik tu ok la sbb kete x de la banyak sangat pon ... masa nak balik ke kl tu yg penat ... dekat 10 jam jugak la kat jalan tu ... kete banyak sgt and jam jugak la kat highway tu ... nak berenti makan pon susah sbb org ramai sangat ... seb baik aku ngan kakak n adik aku bawak bekal .. kitorang makan dlm kete je ... nak dpt parking pon mak aiihhhh susah nyee...

dah habis citer balik raya ... citer pasal keje la plak ... hmm skang ni kat opis tgh meriah dengan hiasan raya n deepavali ... maklum la ada pertandingan kan ..... heheheh department masing² dah mula menghias dengan macam² hiasan ... ada bulan bintang bergantungan ... ketupat, sari tergantung sana sini .. pendek kata memang meriah lah kat opis skang ni ... hari utk tentukan pemenang plak lambat lagi, 31hb ni ... ada yg dah mula bakar lemang (hiasan je la) heheheh ... department mana la yg nak menang ye ... hadiah pon boleh tahan jugak ...

hmmm rasanya tu je la kot update utk kali ni ... insyaallah kalau x bz ke@ x malas akan terupdate la blogku ini ... hehehehe

sekian dulu buat kali ini .. selamat semuanya ye ...

21 March, 2008

singgah jap je nih ....

wah wah wah ... dah lama sangat aku x update blog nih ... so sorry sbb janji nak update tapi tak update² jugak ... maklumla nak menapak ke CC malas ngan cuaca yg x menentu nih ... skang ni banyak jugak la yang belajar kat opis ... dah masuk bawah software ... sebelom ni kat support & operations ... heheheheh ...

skang ni tgh blajar psl oracle, script etc ... banyak kena buat extraction ... best la jugak heheheheh ... ye la kalau dah paham mmg la best kan ... last week ada plak staff baru masuk ... nama dia alvin ... dia pon masuk bawah MIS jugak sama mcm aku .. tapi yg bestnye dia dah ade basic oracle ... so xde la susah sangat dia nak paham kan ...

hmmm weekend ni martine ngan bas dtg mesia ... heheheh dah lama x jumpa ngan dia ... last skali jumpa dia dlm tahun lepas @ 2 tahun lepas ... tu pon dia dtg sorang n dtg bawak rombongan dari tmpt dia ... lupa pulak nama tempat dia ... ha dari holland ... kakak, bila la kita nak sampai holland ni ..??? hehehhhh

kali ni dia dtg ngan bas ... diorg nak pegi sepang weekend ni ... nak tgk F1 la.. apa lagi ... insyaallah sbtu ni kitorang akan dinner sesama diorg ... x sabar nak tgk rupa baru martine ...

ok lah tu je kot ... x leh lelama ni ... kang ade yang kena 'bom' ... maklumla kat opis ni ...
apa² insyaallah akan diupdate lagi tapi x tau la bila ... so.. tunggguuuuuuu ...

ciow...

07 February, 2008

ohooo lama nyeee ... reunion .. keje ... erkkss...

hai ... dah agak lama kan aku x update blog ... last update aku citer pasal interview kan .. kali ni pon mcm malas nak citer sangat la ... tapi aku just nak bagi tau yang aku dah dpt KEJE :D ... alhamdulilllah .. keje kat SINGER (M)Sdn Bhd ... 11hb feb ni aku akan start keje ... sebenarnya agak berdebar jugak la ... heheheeh ... maklumla dah lama asyik belajar je kan ... smoga aku bley buat keje ngan best nya ..

ni nak cite pasal last week plak ... apa lagi ... pasal reunion la ... last week 2hb aku ngan budak C-04-16 (housemate kat melaka) buat reunion kat kl ... tapi xde la semua yang datang ... marya, nadya, adeq n farah x dapat join dgn alasan masing² ... tapi aku rasa seronok jugak bila dapat jumpa ngan lelain tu ... hilang la rasa rindu kat diorang ... dah malas nak citer kite tgk gambar lak ekk ... enjoy the piccas k ...

makanan yg sedap heheheeh ...

mee kari ni makan masa kat ampang point ... sedap kan ira :p

nasi seafood rasanye nih ... zihah yg makan ;)


ni nasi lemak sambal sotong yg telah dimakan oleh zulaikha ;p


ni nasi lemak rendang ayam yg aku makan :p ... ok la ...

ni spageti yg norhidayati makan ... sedap nyee....




banyak lagi gambar yang nak di upload .. memandangkan CC ni mcm slow sikit so, next time la aku upload gambar k ... insyaallah dlm masa terdekat @ terjauh nih hehehhehe ... kalau berkesempatan nak menapak ke CC nih la ...

ciow ...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Your Photo

About Me