Showing posts with label koleksi. Show all posts
Showing posts with label koleksi. Show all posts

21 March, 2013

saya dah dapat, anda?

Assalamualaikum ...!!!
 
yeay ... yeay ... yeay ... dan yeay lagi ... haaaaaaaaaaa ... ko ada banyak2 yeay tu ... ada kannnnn.. hehehehehe ... kasi lempang diri sendiri kalau bengang dengan ayat aku tu ... ni apahal yg eksaited sangat ni lin ... cer citer sama2 ... tajuk n3 pun dah macam nak pegi mengundi ... hahahahaah ....
 
huhuhuhuh ni la nak habaq mai kat hampa semua ... utk yg tau, tau la kan ... novel yg dinanti2 telah ada dlm koleksi aku ... novel apaaaaa..??? nampak sangat x mengikut arus peredaran otomobil semasa malaysia ... waaahhh semasa uolllsss ... kelas Acik Lana kan ...
 
haaaa kan Acik dah tersedak ... sorry Acikku sayang ... tertype pulak nama Acik kat sini ... bukan apa eksaited tahap melampau dah ni sbb dapat tenung2 telek2 belek2 si pujaan hati ramai, Kimi & buah hati semua si manis jelita Bunga ...
 
utk pengetahuan sape yg x tau ni, novel baru Acik Lana ni dia uruskan semua sendiri ... bukan melalui KN macam selalu tu ... so novel ini adelah limited edition ... siap ada cop lagi ... so utk yg dok tercari2 kat bookstore tu, x yah la nak cari sangat ... sbb mmg xde pon ... kalau WG's mesti tau macam mana nak dapatkan Bunga & Kimi ni ... kan WG's sekalian ...
 
meh nak share sikit rupa bentuknya novel ni ... eh lupa pulak nak kabor ke kamu semua .... tajuk nyer novel baru ni adelah PYPAC ... haaaaa tau ke idak yg panjang nye apa ..??? meh teman kabo lagi ... tajuk panjang adelah Perempuan Yg Paling Aku Cinta ... haaaaa ... cun kan ... sangat lah cun .. se cun penulis dan jugak Bunga pujaan Kimi lah kan ... ok lah ni haaa ... layan la mata ea ...
 
aku dapat novel secara percuma ... ni la untungnya kalau jadi WG's ni ...
nak tau nape aku dapat free?
sebabnya aku dapat ni masa main bowling dengan WG's and Acik Lana tahun lepas
masa nak amik KMHB ...
 
 
 
 
merepek tahap kerepek:
.cik.aLin.HaLimuShi.

30 September, 2012

koleksi September, sempat lagi kan

Assalamualaikum ...!!!

dah hari last baru aku perasan ... eh bulan ni xde beli novel lagi laaaaaaaaaa ... hmmmmmm .... asalnya x plan pon nak ke MV ... sbb aku kan kat Subang ... umah makngah kan ... yg boleh nak ke MV ni pun sbb kakak kata nak beli barang ... kalau dia balik awal la ... katanyer la kan ... tapi agak mengecewakan sbb dia x balik2 lagi ... skang ni (11.45pm) pon dia x sampai2 lagi ... aku agak dia masih kat hospital la tu ... hmmmmm ... keje la kakak oii selagi boleh keje kan ....

ok n3 ni bukan nak buat luahan hati ke perasaan ke ... tapi nak share koleksi aku yg terbaru ... weh dah nak habis dah september ... eh koleksi ogos dah share belum ... nnt aku check balik ye ... jom layan koleksi september aku dulu ... jom jom jom ...

macam biasa la kan mesti tiga novel setiap koleksi  ...
senyum senyum senyum ....
 

aku beli sbb tertarik dengan tajuk dia tu ...
mcm menarik je kan ...
 

yang ni memang dah lama aku tunggu2 ... karya nasz yg dinanti2 ...
aku dah penah baca yg dlm blog dia ... so wajib beli kalau dah di novelkan ...
 

yang ni pun sama macam yg atas ... tajuk dia mcm comel je ...
kami dah kawinlah! .... hahahhhah ...
 
 
dan seperti biasa akan direview kesemua buku2 ni ... tapi yg pasti aku kena habiskan koleksi ogos dulu la kan .... kenalkan pon belum tapi dah masuk koleksi september kan ... ish ish ish ... esok dah oktober dah lin ooiiii .... aiyooooooooooooo ... jgn terkejut kalau next week sesi suai kenal dengan koleksi oktober lak ... huahuahuahauhau ....



ok lah dulu ...

sampai jumpa lagi ...!!!!

13 September, 2012

Mana oh mana ...

Assalamualaikum ...!!!

ok bukan aku nak nyanyi lagu Aizat ye ... just tertanya2 mana la peginya review2 novel ni Lin .../?? dah buat ke belum ...??? dan yang paling penting skali ... dah baca ke belum ...?? kaaaannn ... huhuhuhu ... dan jawapan nye adalah ... BELUM! ... ye aku belum buat lagi review ... ye la dah kalau bacanya pun belum mcm mana nak review kan ... huhuhuh ... kebizian dan kesebokkan yang menyebabkan aku x sempat nak revieww menreview dan baca membaca novel2 tu ...



dah masuk september kan ... dah ada koleksi ke ... dah nak masuk tgh bulan ni ... dan jawapan nya jugak adelah BELUM! ada lagi koleksi September! ... @.@ ... kalau sempat aku jengah la MPH kat MV tu ... mengkala x sempat jugak aku beli je la secara atas talian kan ... ala x paham ke ..?? Online! ... hahahahhah ... ok dah dah la tu ... mari menyiapkan sarapan diri sendiri utk ke tempat kerja ... ada misi yg perlu dijalankan ari ni ... huhuhuh ... dup dap dup dap neh .... seremmm nihh ....


ok lah dulu ...

sampai jumpa lagi ... !!!!

06 August, 2012

Yeay! Dah sampai ...

Assalamualaikum ....!!!!

heheheeh ... teruja aku nih ... ingatkan esok ... ye la arini kan cuti ... tapi aku lupa la pulak yg cuti tu selangor, KL x cuti ... ape yg dah sampai? ... koleksi ogos la .... yang ditunggu2 tu ... sampai pagi ni pukul 11 lebih tadi ... eksaited ni .... tapi skang ni aku nak kongsi yg ni dulu ... hehehheh ... sabar ye ...

*senyum sampai bintang* ....


:) ... sila abaikan kaki comel tu ... ish ish ish ... kaki sape ntah ...


berbungkus lagi ... hehehheh ..



ok ni la dia novel2 yg masih dlm salotape lagi ... bulan ni aku beli lebih satu ... selalu 3 novel je kan ... tapi sebab beli online ni dapat discount RM4 satu novel maka aku rembat la satu lagi .... later2 la aku kongsi satu2 ye ...



ok lah dulu ...

sampai jumpa lagi ...!!!!

31 July, 2012

koleksi julai lambat sangat!

Assalamualaikum ...!!!!

tudiaaaaaaaaaa ... dah nak habis dah Julai, baru nak bawak keluar koleksi dia ... ish ish ish .... ni la salah satu bukti yg aku ni sangat la bz kan ... huhuhuh ... dan utk pengetahuan semua ... koleksi jun pon x habis baca lagi weh ... apa nak jadi ni lin oooiii ... xpe2 ... yg tu kendian2 la aku baca k ... jom la kita berkenalan dengan koleksi Julai ni ...

ni la dia koleksi julai aku ... ni adelah novel2 la kan ... macam biasa 3 novel semua nya ...
tapi aku ada koleksi tambahan .... sila kebawah lagi ok ...

 
dan yg ni pulak adalah koleksi komik Dear Yayah aku .... suka aku dengan komik ni ... kali ni penulis buat dari form 1 ... kalau cerpen dia buat bermula dari form 4 & 5 ... dan mmg sangat kelakar kot kalau baca ni ... aku baca masa lunch time kat opis ... mmg gelak sorang2 ... lepas tu farah pon baca jugak ... dia pun gelak2 jugak ...

 
ok jom tgk novel ni pulak ... hmmm tajuk mcm menarik kan ...
tggu bila aku dah baca nnt ... tgk menarik ke tak kan ....

 
tajuk novel ni pon mcm best je kan ... hehehehh ... aku mula baca novel ni dari blog penulis ... so lepas je dapat tau dah dibukukan, memang x lepaskan peluang la ... aku dah baca ... nanti aku ulas ye ...sabar!

 
ok yang ni x baca lagi ... kawan aku, bidayah cakap best .... ekceli aku suka jugak dengan karya2 Fauziah Ashari ni ... ada la 4-5 novel dia dlm koleksi aku ...

 
ni pulak koleksi terakhir utk Julai ni ... pun belum sempat aku baca ...
insyaallah akan baca bila aku free nnt ...

dan macam biasa aku akan buat review setiap novel ... komik x yah la kot kan ... tapi mungkin lambat lagi kot ... review utk koleksi jun pun aku x buat lagi kan ... ooo esok dah ogos dah pon ... huhuhuhuh ... nak kena cari koleksi ogos pulak ... huhuhuhuh ....

ok lah dulu ...

sampai jumpa lagi ....!!!!

10 June, 2012

Koleksi bulan Jun buat aku senyum!

Assalamualaikum ...!!!

*senyum* ... ye aku tgh senyum ni ... rasa mcm sangat lama tak hapdet pasal koleksi novel kan ... padahal tiap2 bulan pon ada je aku up kan n3 kan ... huhuhuh ... mungkin sbb aku up masa awal bulan kot ... sbb tu la rasa mcm lama sangat kan ... ok mari kita berkenalan dengan koleksi Jun aku ni ...

ini la dia 3 novel untuk bulan ni ... jom berkenalan dengan setiap satu nya pulak ...


aku beli novel ni sbb tajuk tu ... hehehehe ... mcm lucu je kan tajuk dia ... tak baca lagi ... x sempat nak baca sbb nak baca yg bawah ni dulu ... heheheheh ..


ok yang ni mmg dah sangat sangat sangaaaaaattt la lama nya aku cari kat bookstore ... sold out ja memanjang ... maka aku ikhtiar cara lain ... heheheheh ... dah macam nak berubat bagai kan siap ikhtiar2 ni ... so aku beli online ja ... hari rabu order & bayar, selasa diorg pos, jumaat dah selamat sampai kat aku ... cepat kan ... dan dapat diskaun ... aku beli online dengan kaki novel ... novel atas ni pon aku beli sama dengan novel ni , secara online! ... lepas ni boleh beli online lagi ...


 
tgk tajuk novel tu ... korang ingat sapa ... ?? shakira ke cikgu airil yg hensem tu ... hhehehehhe ... aku x plan pon nak beli novel ni ... beli secara x sengaja ... jumaat 1hb jun aku kan balik kg dengan kakak sbb kazen aku kawen sabtu esoknya .... so masa balik tu singgah kat R&R Sg Buloh ... masa aku singgah nak beli air dengan makanan ringan buat bekal perjalanan ke kedah tu, aku terpandang rak buku ... aiikk kedai mcm ni pun ada jual novel ... dan2 tu jugak aku nampak novel ni ... dah tu ada satu je yg tinggal ... apa lagi cepat2 aku amik dan bawak ke kaunter ... hehehhe ...


dan mcm yg selalu aku buat la kan ... review! ... lepas dah baca aku akan review ke tiga2 novel ni ... so tggu la review dari aku nnt ye ... sekian! ..


ok lah dulu ...

sampai jumpa lagi ...!!!!

17 May, 2012

Novel: Nah, Untuk Awak!

Assalamualaikum ...!!!
*senyum* ... puas hati dan segala2 nya bila aku baca novel ni ... x mau bebel banyak2 jom baca sinopsis dia dulu .... baca baca ..!!!! *masih senyum* ....

* * * * * * * * * * * * * * *
Kau umpama pelangi yang terbentang
di langit nan biru
Kata Najiha, hidup ini mudah. Punya babah yang menyayanginya sepenuh hati. Kekasih hati yang sempurna di matanya. Kawan-kawan yang setia di sisi. Hiduo Najiha sudah lengkap.
Namun, langit tak selalu cerah. Cinta dihatinya beralih arah kepada orang yang dia percaya. Najiha terkedu seketika. Hidup ini bukan semudah yang dijangka. Lalu, dia mencari tenang di bumi Korea. Tenang yang dicari sentiasa saja diganggu oleh Si Janggut Sejemput.
 
 
"Awak intip saya ke apa ni?"
"Nak intip awak buat apa? Tak ada maknanya."
"Habis tu mana-mana saya pergi kenapa saya nampak awak saja?"
"Tempat ni bukan awak yang punya."

Baru saja luka di hati ini ingin sembuh, Najiha diduga lagi dengan pemergian yang tersayang. Namun, Najiha pasti setiap yang berlaku, pasti ada hikmah-Nya. Jalan bahagia ada di depan matanya. Najiha hanya perlu memilih untuk ke kiri atau ke kanan.
 
 
Andai takdir jodohku bukan denganmu, aku
percaya Dia telah memilih yang lebih baik untukmu.

* * * * * * * * * * * * * * *
ni first time aku baca novel dari penulis ni ... Nirrosette! ... dan aku sangat2 berpuas hati ... bukan nak puji tinggi melambung tapi aku mmg puas hati dgn karya yg satu ni ... bila sampai scene kat Korea, aku pulak yg terlebih eksaited nak ke Korea ... walaupun xde la banyak sangat yg di ceritakan ...

Najiha! watak yg sering diuji dengan org2 tersyg ... kekasih hati bertunang dengan kawan baik sendiri ... Ouuchhh!!! ... macam kena cucuk dengan jarum plak aku rasa ... kawan baik sendiri kan ... watak Nina sangat2 membantu ... dan jugak Babah walaupun sekejap ... Nina adalah sahabat sejati Najiha ... sbb dia sanggup tegur apa yg x sepatutnya dibuat oleh Najiha ...Babah adalah best dad ever ... mungkin sbb Najiha the only daugther kot ... tapi aku boleh rasa sampai la watak Babah ni kat aku ...

yes, aku nangis part kat hospital tu ... kesian Najiha ... bila dia mula bangun dari luka dihati, ujian yang lebih hebat pula menanti ... dan disitu berdiri teguh seorang Eid! ... hmmm ... sape lagi kalau bukan hero utk novel ni kan ... dan aku x suka dgn perangai Fahri ... rupanya ada udang disebalik tomyam itu ...

ok dah la kot kan ... so aku nak cari first novel Nirrosette pulak ... Ikhlas, A.K! kalau x salah aku ... so mungkin akan masuk dlm koleksi Jun aku nnt ... kita tungguuu .... so sila dapatkan novel ni utk koleksi korang ye ... x mahal la , RM20 je ... murah je kan ... dan aku jamin korang akan puas hati ... sbb aku mmg puas hati! ... selamat membaca! ...

ok lah dulu ...

sampai jumpa lagi ...!!!

16 May, 2012

PBAKL2012 : Makan di The Mall!

Assalamualaikum ...!!!

cerita dah agak basi tapi nak share jugak kat sini ... pesta buku yg lepas aku pegi jugak ... ni kira first time aku pegi utk pesta buku besar mcm ni ... di buat di PWTC ... memang selalu dia akan buat kat ctu la ... senang kan ... ok jom aku cerita pada hari kejadian ye ...

aku pegi ari sabtu 5 Mei ... kalau dah sabtu tu mesti la aku keje kan ...lepas keje aku terus zassss ke bangsar ... dengan LRT la kan ... diorang dah ada kat bawah tu tunggu aku ... so mcm biasa jugak aku la yg kena drive kan ... xdehal mer ...

dalam kete tu yg sedia menanti aku adelah kakak, ayu & kazen aku, cik pipa! ... ingat kan dia x jadi ikut ... so zassss la ke PWTC dengan guide dari sape lagi kalau bukan kakak aku tu ... dia bab2 jalan2 ni ko boleh tanya la .... sbb dia dah biasa dgn area tu ...

so kitorang parking kat The Mall je ... sebelum terjah ke PWTC tu masing2 dah tunjuk muka lapar ... harus la isi perut dulu ... baru la semangat kan nak jalan2 di pesta buku ... hahahahah ... maka ke foodcourt la kami ... sampai je kat foodcourt ... makkkk aaiii ... ramai nye manusia kat ctu ... dan ramai yg dtg tu budak sekolah sbb diorg pakai baju sama ... baju asrama kot ... baju batik! ...



puas memusing2 jugak la baru dapat meja kosong yg xdikemas lagi ... mmg penuh dgn pinggan yg dah guna la ... hmmm .... so aku ckp diorg beli je la apa2 tapi aku nak makan nasi ... so aku la ditugaskan utk jaga meja tu ... ok no hal ... aku clear kan sikit pinggan yg ada tu ... susun letak sebelah ...

aku tunggu lama la jugak ... layan tangkap gambar berkeping2 la jugak ... sekali lepas dlm 20 minit macam tu diorg dtg dgn muka kehampaan ... yg ayu dgn pipa bawak air ... kakak pulak bawak makanan ... tapi bila tgk makanan aku paham la nape diorg sedey .... hehehehhe ...

tapi aku x sempat nak amik gambar makanan tu ... yg kakak beli adelah yong taufu dan jugak sepinggan buah2an ... diorg kata alas perut je dulu ... sbb kalau nak beli nasi hazab lama lagi sbb org yg ramai sangat tu ... ok x kisah la janji x kelaparan sudah ... dan maka terhasil la gambar2 ni ...

 makanan dah habis! ... hahahahha

kakakku ...

adikku ...

kazenku ...

menikmati ...!!!



elok pulak dia pakai tudung mcm ni ...

dia mmg suka berdrama ... tgk la ni ...

ok lepas ni la aku sambung dengan n3 kat PWTC pulak ... sekian! .. 


ok lah dulu ...

sampai jumpa lagi ...!!!

14 May, 2012

Novel: Aku Bukan Mistress

Assalamualaikum ...!!!
novel ni dah lama dah aku cari ... aku start baca novel ni online ... kat blog acik la kan ... kat mana lagi ... so lama la jugak mencari ... tanya kat kedai sana, kata SOLD OUT ... tanya kedai sini pon sama ... SOLD OUT jugak ... huhuhu ... maka aku beli masa PBAKL tu ari ... nampak yg ni dulu mmg aku sambar terus ... tapi tu la ... xde rezeki nak jmpa dgn acik kan ... xpe next time kot ...

ok x yah nak panjang2 lagi membebel,  jom baca sinopsis dia dulu .... baca baca ..!!!!

* * * * * * * * * * * * * * *
Dua tahun menghambakan diri di dalam penjara yang dibina oleh Mikail dengan bertemankan dosa, Mya mula mencari arah hidupnya. Kehadiran Adam yang kejam, Shamil yang menagih janji silam, Suzanne yang menyakitkan hati dan Datin Adiba yang sinis membuatkan hidup Mya semakin sempit. Sikap Mikail yang semakin aneh dari sehari ke sehari membuatkan Mya keliru. Dalam resah ada debar, dalam benci ada rindu, dalam marah ada tenang...Mikail mendera hati dan perasaannya.

Sampai kemuncaknya, Mya tekad. Dia mahu menokhtahkan semua catatan noda dan dosa dalam diari hidupnya sebagai seorang perempuan simpanan, tapi bagaimana? Kaki ingin berlari menjauhi Mikail, tapi hati mengikat janji secara sembunyi.

Mengapa membina harapan jika penghujungnya tidak seindah impian? Dan...cukupkah tempoh dua tahun untuk memastikan debaran di hati mereka melagukan rentak yang sama?

* * * * * * * * * * * * * * *

mcm yg aku bagitau tadi, aku beli kat PBAKL tu ari ... harga asal RM20, tapi dapat diskaun RM4, so aku bayar RM16 je la ... heheheheh ... senyum je la sepanjang jalan tu ... x sabar nak balik baca ...

aku mmg peminat karya2 Acik Lana ni ... siap ade link ke blog Acik aku letak kat blog aku nih ... novel ke-2 Acik yg aku baca lepas MJATS ... *senyum lagi bila teringat Luqman & Melina* ... ok utk novel ni, mcm biasa aku suka jalan cerita ... ada geram, marah, suka & sayang pada Mikail ... simpati sngat dengan nasib Mya ... sikap Mikail pada awal nya yg membuatkan rasa menyampah tu ... dan bila dia mula sayangkan Mya, terus romantika di amor ...

Adam dan Suzanne adelah perencah untuk menghidupkan lagi jalan cerita ni ... Datin Adiba pon sama jugak la ... Acik x de la nak bagi kita jadi stress sangat, kan Acik kan ... cuma cerita ni lain dari yg lain sbb selalu nya kita akan baca cerita kawin paksa ... bercinta dgn yg lain kawen nya dengan yg lain ... dan permulaan novel ni penuh dengan tanda tanya ... dan aku suka ...

so jangan lupa dapatkan Aku Bukan Mistress ni di kedai2 buku yg berhampiran dengan harga RM20 je ... x mahal kan ... thanks to Acik Lana untuk karya2 yg best ni ... teruskan berkarya ... dan rasa tak sabar nak tggu 2-3 cerita dibukukan ...


ok lah dulu ...

sampai jumpa lagi ...!!!!

11 May, 2012

Novel: Senyum Sampai Langit

Assalamualaikum ...!!!

jom aku buat review untuk novel ni ... memang senyum la jugak bila aku baca novel ni ...kena la kan dengan tajuk dia tu ... sampai kan masa dlm bas nak balik umah pon aku baca sambil senyum ... pakcik konductor bas pon dah pandang2 aku sambil senyum jugak ... heheheh ... mesti dia ingat aku dah x betul kan ... ok jom baca sinopsis dia dulu .... baca baca ..!!!!

* * * * * * * * * * * * * * *

Kebahagiaan akan datang kalau kita tidak menghalang diri kita daripada mengecap kebahagiaan.
Aufa mahukan anjakan paradigma - melalui perkahwinana! Tetapi dia tidak mempunyai calon suami. Mungkin memang betul wujud 'hantu kahwin' dalam dunia ni dan telah berjaya merasuk fikiran Aufa. Idea gila ini menemukan Aufa dengan 'jejaka idaman Malaya'.

'Kenapa awak nak kahwin dengan saya?'
'Saya ada cakap ke yang saya nak kahwin dengan awak?'
'Habis tu, kenapa pulak awak ada dekat sini?'
'Mak saya suruh kenal-kenal dengan awak.'
Jeda.
'Awak pulak?'
'Ibu saya cakap, saya kena berkenalan dengan awak.'

Ya, jejaka tu langsung tak termasuk dalam senarai jejaka idaman Aufa. Aufa mahukan lelaki yang bermulut manis seperti Bruno Mars. Tapi yang dia dapat adalah lelaki dari Planet Mars yang kerek! Tapi yang kerek itulah yang berjaya buat dia gila bayang tahap melayang terbang sampai ke bulan.

* * * * * * * * * * * * * * *

heheheh pada aku pasangan Aufa & Aqil ni comel sangat ... citer ni xde lah berat sangat ... cuma mungkin jarang la pada aku utk gadis yg masih belajar tetiba je nak kahwin! ... kannnnn ... dan aku suka bila penulis suka guna perkataan JEDA! ... heheheh ... aku tanya adik aku apa maksudnya dia ... dia kata pause! ... ooo ok ... heheheh ...

konflik dalam citer ni bila ayah Aufa kawin lain dan mula abaikan mak Aufa ... si Aqil ni pulak ikut je cakap mak dia bila nak dijodohkan ... ada lagi ke lelaki macam ni sekarang ... nak sorang! ... hahahah gilos! ... si Aqil ni mmg suka je menyakat Aufa ...  sweet sangat la pada aku ....

utk watak Lisa pulak ... aku menyampah gile kot dgn si Lisa tu ... dah tau si Aqil tu dah kawen lagi nak terhegeh2 ... depan2 Aufa lak tu ... seb baik la Aufa ni jenis x over dia nya cemburu ni ...

satu lagi yg aku x suka si Iskandar yg bajet hensem ... aiyooo sesuai la dengan si Lisa tu ... padan sangat2 ... seb baik la ada kawan2 Aufa & Aqil yg memahami ... hehhehheeh ...

ok novel ni aku beli kat PBAKL tu ari ... harga asal RM20, tapi dapat diskaun aku x ingat sbb beli 2 novel dan resit dah selamat bagi pada kakak ... kalau nak terjah la mana2 bookstore yg ada ye ... heheheheh ...


ok lah dulu ...

sampai jumpa lagi ...!!!!

07 May, 2012

Datang pulak koleksi bulan May!

Assalamualaikum ...!!!

senyum ! ... asyik senyum je starting n3 aku 2-3 kali ni kan ... hehehehe ... ye la senyum sbb aku nak citer pasal bende2 yg boleh buat aku senyum kan ... ni ha aku dah beli koleksi may aku ... macam biasa la 3 buah novel je yg aku beli ... ni pon sbb ada PBAKL kat PWTC tu ... later2 aku citer pasal hari kejadian di PWTC tu ye ... ni nak citer pasal koleksi baru ni ..


ni la dia koleksi terbaru ... walaupon novel2 ni xde la baru tapi baru untuk aku sbb aku baru beli kan ... hehehehhe ... jom berkenalan dgn koleksi aku ni ...


 ni antara penulis yg aku suka ... suka buat aku tersenyum bila aku baca novel2 dia ... ni yg kedua aku beli untuk penulis ni ... yg first aku beli ade dlm koleksi April aku ... kalau rajin2 tu selak2 la n3 yg lepas ye ... heheheh .... novel ni pon dah agak lama jugak la aku cari ... dah ada kat PBAKL apa lagi, harus la aku sambar kan ... siap hasut2 kakak aku yg hero2 novel Acik Lana ni dah boleh kalah kan Joe Jambul dia ... ala watak hero dalam Novel Sweet Sour tu ...


ni pulak antara novel yg aku dah baca sinopsis kat Jemari seni ... hmmm aku suka bila baca sinopsis maka aku letak dalam list utk dibeli ... maka aku rembat la masa PBAKL tu ari ...
siap dapat diskaun lagi .... untung kan .... heheheheh ...


heheheh comel tak tajuk novel ni ... yg ni pon aku baca sinopsis dia kat JS jugak ...
comel kot bila baca sinopsis dia ... heheheh ...memang senyum sesenyum senyumnya la aku dibuatnya ... skang ni dlm proses baca novel ni la ... so tunggu aku review ekk ...

so amacam ...??? korang rasa best tak novel2 dlm koleksi May aku ni ... aku rasa best sbb tu aku beli! ... hahahahah ... rasa nak lempang diri sendiri tak ..??? dipersilakan ... oklah ... macam biasa jugak, lepas habis baca semua novel2 ni aku akan buat review utk korang *ada ke yg baca blog aku ni* ... so tunggguuuuuuuuuuuuu ... !!

p/s: Novel terbaru Siti Rosmizah dah kuar la ... aku dah baca sinopsis ... memang terangkat bulu roma baca sinopsis je... nnt aku pon nak buat koleksi sendiri ... koleksi Jun kot kan ! ... heheheheh .....


ok lah dulu ...

sampai jumpa lagi ...!!!

03 May, 2012

Novel: Versus!

Assalamualaikum ...!!!

selak punya selak rupanya aku lupa nak buat review utk novel yang satu ni ... huhuhuh ... ok2 jom kita baca sinopsis dia dulu ye ... mariiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii ................

* * * * * * * * * * * * * * *

I

“Please Minn. Bukak tingkap bilik you.”
“Huh?”

“ I’m freezing right outside your window. On the roof.”
Minn tegak dari baringnya,telefon bimbit masih di tangan .

“You what?”
“No kidding. Please ….” Balas Ashraff Omar.

Mata Minn menala ke tingkap yang ditutupi langsir. Putus fius ke apa mamat ni.
“Enough of your tricks, AO.”

“Minn I’m dead serious.”

Ashraff Omar berdiri di atas bumbung porch rumah Minn Edina.

“Minn you nak bagi I masuk atau you nak tengok I jatuh?”

II

“Not a step away from that spot, AO.” Keras suara Minn Edina.

“Minn, you tahu I takkan sentuh you pasal I hormati you.”

“Back off.”

Ashraff Omar akur. Langkahnya ditarik kembali ke belakang.
“I tak memaksa . I Cuma meminta. I like you. I really really like you . I want to give us a chance. Permintaan I bukan untuk you terima I yang sekarang, tapi I yang akan change for good, for you and me. For us. Boleh you bagi I peluang tu?”

Hujan masih belum berhenti

* * * * * * * * * * * * * * *
aku suka novel ni ... kearah ciri2 islamic kan ... macam mana dari seorang perempuan yg hidup dalam dunia skatters ni boleh bertukar hanya kerana wasiat ... dan kerana seorang perempuan jugak, seseorang boleh bertukar corak kehidupan .... awal nya kerana perempuan, dan lama kelamaan dia mula sedar yg dia seharusnya berubah kerana dirinya dan agama bukan kerana orang lain ...

aku suka watak2 utama ... Minn Edina dan jugak Ashraff Omar! .. Minn Edina yg awalnya suka melepak dgn gang2 skatters lain ... dengan pakaian yg x berapa nak cukup kain berubah dengan agak drastik la bila dia mengenakan pakaian yg menutup aurat ... Ashraff Omar @ AO ... budak yg belagak macho ... lama2 kelamaan jatuh suka dgn Minn kerana sikap Minn sendiri ..

kalau nak tau dengan lebih lanjut lagi, sila la dapatkan novel ni ye ... bagus ni ... x la mahal sangat pon ...


ok lah dulu ...

sampai jumpa lagi ....!!!

02 May, 2012

Novel: Calon Jodoh Untuk Adik

Assalamualaikum ...!!!

jom kita tgk review aku utk novel yang satu ni .... dari koleksi April aku ni .... penulis dia aku suka ... jom baca sinopsis dulu ye sebelum kita ke reviewnya ... baca .. baca ..!!!!


* * * * * * * * * * * * * * *

'Mengangkat' Arissa yang sudah besar panjang itu untuk menjadi adik, adalah sesuatu yang langsung tidak masuk akal. Dia dan Arissa pun bukan boleh bertentang mata. Pendek kata, pantang berjumpa pasti meletus perang dunia!

Tanpa boleh berkata tidak, dia akur apabila itu adalah permintaan terakhir daripada Azmeer yang perlu dituruti. Menjadi abang kepada Arissa bukan lah mudah. Budak tu bukan boleh ditegur. Pantang ditegur ada sahaja 'tembakan peluru torpedo' yang keluar dari mulutnya. Berbisa dan pedas. Sabar Ee....Bersabar itu separuh daripada iman.

Sumpah! Hidup dia jadi tak tentu arah bila abang dah tak ada. Lupakan ajelah perkara yang dah lepas tu. Abang Ee taklah seteruk yang disangka. Abang Ee baik. Percayalah hati.

Tetapi dia cuma perlukan abang aje dan tak mahu ada kakak yang lain. Cukuplah ada Kak Ina, tak perlu ada Kak Maisarah. Sakitnya hati bila Abang Ee berbaik-baik semula dengan Kak Maisarah kerana dia tahu, sekarang ini hatinya sudah jatuh sayang pada Abang Ee.

Habis tu, Fariz macam mana? Takkan akibat sering putus cinta, ada hati nak 'madukan' mereka berdua? Abang Ee dan Fariz hidup bermadu? Oh! Hati Arissa sudah gila!
* * * * * * * * * * * * * * *
hehehhh ... baca sinopsis pun aku dah senyum ... bila baca isi kandungan dia macam2 perasaan aku ada ... suka ... sedih ... marah ... geram ... menyampah dan macam2 lagi la ... semua cukup rencah la nak dipendekkan citer ... Arissa ni kira mcm tersepit la antara permintaan abang dan kakak tersayang ... masing2 nak pilihkan calon jodoh untuk Arissa ...

dan nak dijadikan cerita ni lebih menarik lagi, bila calon yg Azmeer (abang) nak kenalkan tu adelah lelaki yg paling dibenci oleh Kak Ina (kakak) ... Arissa termakan kata2 Kak Ina pasal Ee ni dan terus je kapel dgn Fariz ... ok ni aku dah start x suka dgn mamat sekor ni ... Fariz la ... x kan Ee kot ... Ee pon ada gak part aku bengang dengan dia ... tapi sekejap je la ...

sebak didada ni bila Azmeer meninggal *lap air mata* ... masa dia macam semacam tu *kena baca baru paham maksud aku ni* aku macam dah boleh agak mungkin dia akan mati! ... oh dan aku betul! ... sedey ok sbb Arissa ni mmg rapat dengan abang dia ni ... boleh kata kalau setiap kali dia frust or ada masalah apa2 dia akan bercerita dengan Azmeer ...

dan disebabkan wasiat yang ditinggalkan Azmeer pada Ee tu, maka diorg jadi rapat ... tapi Kak Ina mesti la x suka kan ... Fariz pulak jenis xde  perasaan .. dan masa diorg dah sangat rapat la tetiba muncul watak pembantu, Maisarah! ... dan dia adalah cinta si Ee ni ...

ok aku dah citer banyak dah ni kan ... cukup2 la tu ... kang ada penulis saman aku sbb aku citer banyak sangat kan ... ok kalau nak tau lebih lanjut, sila la beli novel ni k ... xde la mahal pon .. dalam RM 19 je .. murah kan ... ha beli la sendiri kan ... buat koleksi macam aku ni ... *senyum*



ok lah dulu ...

sampai jumpa lagi ...!!!

30 April, 2012

Novel: Maaf Jika Aku Tak Sempurna

Assalamualaikum ...!!!

novel ni buat aku senyum ... sebelum aku ulas lebih lanjut lagi, jom layan kan dulu sinopsis novel ni ... waduh waduh ... layaaannnn ....
* * * * * * * * * * * * * * *

Di saat itu...

Luqman : "Tolong sikit eh, kalau tak kena paksa memang saya takkan kahwin dengan awak. Perempuan macam ni nak buat bini? Memang tak la...."

Medina : Sedarlah kau tu bekas pekebun sayur merangkap driver aku. Layak ke kau menginginkan aku? Takde cermin kat rumah? Pergi balik cermin muka kau sikit!"

Dua dunia yang berbeza bagai langit dan bumi ditemukan dalam satu ikatan yang tidak pernah terduga. Melina yang liar dan bebas digandingkan dengan Luqman yang matang dan penuh dengan tertib atas dasar wasiat yang tidak boleh ditolak. Rasa benci dari dua hati itu menggambarkan ikatan yang tersimpul longgar itu akan terurai dan meranapkan tiang istana mereka yang dibina tanpa rela. Kehadiran Sarah yang berbelas tahun memendam perasaan kepada Luqman dan kemunculan Hariz yang menagih cinta Melina mewujudkan pelbagai perasaan yang tidak pernah terfikir akan lahir dari hati yang penuh rasa benci. Benarkah perasaan terlalu benci boleh mewujudkan perasaan cinta yang terlalu mendalam? Dan mampukah perkahwinan tanpa rela bertukar menjadi satu ikatan yang bisa membuka jalan ke pintu syurga?

Di saat ini...

Luqman : "Kalau abang tak cinta, takkan abang rasa rindu setengah mati macam ni."

Melina : "Mel tak boleh fikir apa bila tak nampak abang depan mata."

* * * * * * * * * * * * * * *

aku masih senyum lagi ... hehehehh bukan apa ... Acik Lana ni suka la membuai perasaan aku ni ... hehehhe ... betul kalau x caya korang cari la novel2 dia ... x pon baca la online ... banyak citer2 yg best2 ... ok jom aku nak ulas sikit pasal MJATS ni ....

mulanya bila aku baca sinopsis tu aku dok bayangkan 7 hari mencintaimu ... wah wah ... dah la tahap ketebalan dia lebih kurang sama kan .. tapi bila baca je, ok masing2 ada kelebihan masing2 ... watak Melina yg pada mulanya sangat benci kan Luqman ... dan kerana sikap Luqman yg romantik tahap dewa *akuygcakap* tu membuatkan dia mula sayangkan Luqman ... pergghhh mmg romantik sangat2 kot si Luqman ... angau aku sekejap *oklempanglaakuredhoje* ... hahahahh ...

aku suka dengan watak Luqman yg x mudah pecaya kan org lain ... sape lagi kalau bukan musuh si Melina , Zieta tuu .. dan aku x suka Sarah! ... sumpah aku x suka walaupun dia xde la buat salah ke apa kan ... cuma aku x suka dia sbb dia suka nak dekat2 dengan Luqman ... ok Acik dah buat aku benci Sarah ... heheheh ... lagi ape lagi nak komen ... dah la kot kan ...

so utk yg xde lagi novel ni, sila la beli dan baca sendiri ... sure korang pon setuju dengan aku ... *masihsenyum* ... hahahahahaha ... harga dia biasa la kalau dah tebal macam ni kan mesti la lebih pada tiga puluh hengget ... tapi berbaloi la dengan harga RM34 ni ... tak pon kalau nak murah lagi skang ni kan ada Pesta Buku Antarabangsa kat PWTC tu .. pi la terjah ok ...


ok lah dulu ...

sampai jumpa lagi ...!!!!

22 April, 2012

Novel: Ingin Berkasih Lagi

Assalamualaikum ...!!!

Ok ... akhirnya habis jugak aku baca novel yang satu ni ... *senyum* ... sebelum aku mula review, jom kita baca sinopsis novel ni dulu ... sila sila ...

* * * * * * * * * * * * * * *

Tidak mahu jatuh cinta! Itu prinsip Isyatul kerana bukan mudah untuk dia menyerahkan hatinya kepada mana-mana lelaki, lebih-lebih lagi kepada Amrin yang sentiasa mengejarnya tanpa jemu. Entah kenapa prinsip itu terbang dibawa angin lalu apabila hatinya dapat menerima lelaki itu kedalam hidupnya.

Amrin membawa rombongan merisik. Isyatul dilamar sebagai bukti tahap keseriusan lelaki itu mencintainya. Namun, rombongan merisik pulang dalam kehampaan. Isyatul kecewa. Ada sesuatu rahsia yang cuba disembunyikan oleh ayahnya. Amrin pula merana sehingga membawa diri bertahun-tahun lamanya.
Keliru dengan percintaannya, Isyatul diduga dengan kehadiran Najwan. Sikap dan tutur bicara lelaki itu mencuit jiwanya. Dia ingin bercinta lagi. Namun, sejarah cinta lalu menyekatnya daripada menerima hati lelaki itu. Takut pisang berbuah dua kali. Apatah lagi, rahsia yang disembunyikan oleh ayahnya masih belum terungkai.
* * * * * * * * * * * * * * * 

so..??? korang rasa best tak lepas baca sinopsis ni ... aku jujur cakap bila baca sinopsis ni rasa malas nak mula baca *sorry ye cik penulis* ... so aku start baca bila aku dalam bas setiap kali balik keje je... ye la dari dok layan lagu dangdut yg semakkan kepala aku tu baik aku layan baca kan ... dan dari hari ke hari aku dah jadi suka nak baca terus ... maksudnya aura dah mariiiiii ... so semalam la aku start baca sampai la habis ...

ape yg aku rasa ..??? puas hati ... aku bagi 4.5/5 bintang ... ok la kan ... pada aku novel ni cukup la semua rencah dia ... ada masa aku suka, aku senyum ... ada masa aku bengang aku siap ketap2 gigi ni ... rasanya buat masa skang ni novel ni dah berjaya buat aku cakap sorang2 ...

watak2 dalam novel ni berjaya la sampai kat aku ... utk watak Isyatul, ada masa aku rasa mcm nak sekeh2 kepala dia *aku la yg rasa* tapi bila dipikir2 balik, bukan salah dia kalau dia sendiri x pasti dengan hati dan perasaan kan ... bab hati dan perasaan ni kan komplikated sikit *aku paham sangat!* ... Najwan! ... dia ni selalu buat aku rasa something ... hahahahah aku plak yg rasa mcm tu ... dah nama pon hero kan ... harus lah ada kuch kuch hota hei ... 

dan yg paling aku salute dengan penulis adelah bila dia berjaya hidupkan watak2 utk aku benci ... dan org yg paling aku benci sah sah la mamat yg suka sangat kacau hidup Isyatul ... sape lagi kalau bukan Amrin @ Burn! ... bila part Amrin muncul je aku rasa mcm nak marah pun ada ... dan part yg paling2 aku emo bila Rita si kakak ipar cuba nak jodohkan Isyatul dengan Amrin ... sengal kan ...

so secara keseluruhan aku suka novel ni ... memang dah lama dok tunggu2 dan akhirnya selamat jugak aku baca ... aku ni siap la bayangkan kalau masuk TV dah ada dah watak2 yg sesuai utk 3 watak utk tu ... tapi biarla aku simpan sendiri kan ... heheheheeh ... peace! ..

ok lah dulu ...

sampai jumpa lagi ...!!!

13 April, 2012

Sudah ada koleksi April!

Assalamualaikum ....!!!

ye kembali lagi kita ke koleksi seterusnya ... koleksi april ... ni beli time2 darurat kan ... tapi sebabkan mmg nak jugak so masa bayar tu agak terketar2 la tangan tu .... tapi puas ... walaupun yg asalnya nak beli xde satu novel ... tapi ada yang lain yang boleh dibuat sebagai pengganti ... dan novel penulis kesukaan aku pon ada ... maka terus la aku sambar ... ni rasanya antara yg terbaru la dari dia ... ok mari kita ... jom kita berkenalan dengan koleksi april ni ...

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
taraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa ... ini la dia koleksi april .... 


mcam biasa la mesti beli 2 novel kan ... 2 penulis yg aku dah biasa baca tulisan diorg dan seorang penulis yg baru je aku cuba nak baca hasil karya dia ....


aku rasa aku x penah lagi ada novel dari penulis Acik Lana ni ... tapi boleh tahan jugak la bila aku selak2 ke blog dia, baca e-novel yg ada kat sana ... dan asalnya aku nak cari novel dia yg satu lagi yg tajuk AKU BUKAN MISTRESS sbb aku dah baca separuh kat blog dia ... tapi xde ... sedeeyyy ... kena cari kat bookstore lain plak la ni ... later2 la aku cari ....


aku nampak je nama penulis terus senyum dan sambar ... heheheh ... aku suka penulis ni ... setakat ni semua novel2 dia aku ada ... eh tak .. satu x jumpa2 ... 2X5 .. mana la aku nak cari ntah ... harap2 novel ni pun sama macam npvel2 yg lepas yg boleh buat aku sebagai pembaca yg happy dan ceria ... hahahahaha ...


sapa x kenal Damya Hanna ...??? sila terjun bangunan sebelah ... hehehh ... xde lah ... aku gurau2 je ... kang ade la betul yg buat mcm tu ... x ke naya aku ... ye la cik Damya Hanna ni kan terkenal dengan novel2 dia ... dan novel yg sekarang ni di dramakan tgh tayang kat Astro setiap selasa malam ... ala BICARA HATI tu ... haaaa dia la yg tulis novel tu ... best kan ... kalau x best xde la kakak aku yg x minat novel melayu ni asyik selak je novel tu sampai lunyai ... last2 dia beli satu untuk dia punya ... berbalik pada penulis ni, aku selalu ikut perkembangan dia kat Twitter ... so kalau nak follow dia boleh la follow  ...


dan seperti biasa la kan ... kalau dah ada koleksi baru ni maka akan ada la review dari aku ... versi aku ... ok insyaallah lepas baca nnt akan aku reviewkan satu persatu ... adeh ada satu buku ni x mari2 lagi mood nak baca ... nnt2 la ...


ok lah dulu ....

sampai jumpa lagi ...!!!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Your Photo

About Me