Showing posts with label opismate. Show all posts
Showing posts with label opismate. Show all posts

13 December, 2012

makin tua pakcik nih ... v0.0v

Assalamualaikum ....!!!!


ni ne utk pakcik kaufuchai ... hahahahaah ... awal bulan disember tu ari bday dia ... 4hb ... tapi dia cuti ... so pagi2 kitorang dah kacau dia .. wow hebat! ... bangun pagi pulak pakcik tu ... so esoknya dia masuk keje ... maka kami berempat pun bg la hadiah kat dia ... ni hadiah2 yg dia dapat ... hahahahaha ..


muka happy dapat hadiah ...


HAPPY BDAY UNCLE ...
cepat2 buat housewarming nnt ye ...

ok lah dulu ...

sampai jumpa lagi ...!!!

selamat bday, nyot...!!!!

Assalamualaikum ...!!!!

ni lagi satu n3 utk bday ... bday si jiran sebelah ... tapi yg ni aku nak share gambar je la .... sambut bday kat MIS ... kali ni gabungan bday farah & CK ... jom la layan gambar ... layan jangan x layan ...




caption adelah malas nak letak ...



ok lah dulu ....

sampai jumpa lagi ...!!!

11 December, 2012

Assalamualaikum ...!!!


sekejap je kan ... pejam celik pejam celik dah 6 bulan aku kat sini ... aman dan damai ... itu yg aku rasa ... dan macam2 lagi perasaan yg best2 aku rasa ... hope semua perasaan2 yg positif dan indah2 belaka ni akan kekal dengan aku lama ... insyaallah ... *senyum*

:)


meh aku nak share mereka2 yg menceriakan hidup aku skang ni ...



my boss .... thanks sbb sudi bg peluang di sini lagi ...
 


 


 

 
nampak tak betapa aku happy kat sini ... nampak kan .... :)
 

daaaaannnnn aku rindu dua lengchai ni .... Boy & Chee ... miss you two ...
 
kalau korang perasan banyak gambar kami berempat dan seorang uncle kan ... tu la cinta hati aku kat sini ... yg selalu buat aku senyum ... happy  ... marah ... geram dan semua2 yg sewaktu dengan nya ...



ok lah dulu ...

sampai jumpa lagi ...!!!!

16 November, 2012

selang seli pulak dia ...

Assalamualaikum ...!!!
 
 
minggu ni keje macam main2 kan ... mau tak nyer ... isnin keje ... selasa cuti ... rabu keje balik ... khamis cuti lagi ... jumaat keje balik lagi ... dah tu sah2 la sabtu ahad tu dah wiken kan ... meh la aku kongsi kan apa aku buat sepanjang aku cuti berselang seli tu ...isnin keje kan ... selasa cuti ... Happy Deepavali to all Indian friends & to all rakyat Malaysia ... so hari selasa ada open house ... rumah ex-boss aku, CK ... pagi tu aku dah siap bukak kedai dobi dah dengan #debab! ... aku kerahkan segala tenaga #debab! ... dah mmg tu keje dia so dia x kan merungut punya ... paling2 pun dia nyanyi lagu bila keje dah siap ... bagus betul la #debab! aku yg sorang tu ... jasamu dikenang la wahai #debab! ku sayang! ... hahahahh ...
 
dalam pukul 11.30am baru teringat nak tanya KM pegi tak umah CK tu ... dia ckp x sure lagi ... maklumla letih jalan2 London x habis lagi kan KM kan ... hehehhe... so lepas tu aku #WA si budak kecik bgtau aku gerak dari rumah lepas zohor ... dia senyap je ... xpe la ... maka aktiviti kemas mengemas diteruskan ... dah masuk zohor baru aku perasan aku x mandi lagi ... @.@ aiyooooo *mentang2 deepavali kan* ... segera la aku mandi ... sambil2 siap2 tu ... kakak pon tgh siap2 gak ... nak buat esaimen kat opis katanyer ... baiklah ... suka ati la kakak oiii ... lepas siap semua maka gerak la aku ke pantai dalam ...
 
sebelum tu aku kol si budak kecik tu dulu bagitau aku dah nak gerak ... rupanya #WA aku x masuk kat dia ... mmg la x masuk kalau kat aku pon  x lepas2 lagi ... @.@ ... nasib baik aku kol sebelum keluar ... pastu check msg ... OMG KM msg bgtau dia dah otw ... masa aku check msg tu dah lebih kurang 2.15pm ... msg dia masuk lebih kurang 1.35pm ... dah sah2 la dia dah sampai kan ...
 
maka zaaaaassssssssss aku ke pantai dalam ... otw tu sekejap ujan sekejap tak ... ok dah sampai amik si budak kecik tu, maka berlepas la kami ke rumah CK ... bos aku ada kol ... tapi x sempat nak jawab sbb aku x perasan ada kol masuk ... ye la kalau dah macam clubbing je bunyik dalam kete ko tu lin mmg la x dengar kan ... ok dah sampai umah CK ... hujan! ... tapi dia dah tunggu kitorang dengan payung ... omg sangat terharu ... TQ CK ! ... masuk dalam rumah tu, omakkau ... ramai jugak yg ada kat dalam tu ... muka2 yg agak familiar pada aku ... kawan2 CK masa sekolah ...
 
CK selalu share pasal kawan2 sekolah dia ... siap ada blog lagi yg sorang tu ... so CK bawak kami berdua terus ke ruang makan ... maveles la kan sbb perut aku segala lagu dia dah bantai tadi ... bos aku dgn KM dah balik ... kitorang lambat 5 min je ... xpe la ... xde rezeki nak jumpa kat situ ... kita jumpa kat opis je la yek ... hehehehe ...
 
sambil makan sambil sembang2 ... kebetulan masa kat situ ada sorang kawan CK makan sama2 dgn kitorang ... suka aku tgk dia makan ... mulut asyik puji je itu sedap ini sedap ... kalau tgk pada orangnya macam yg x makan banyak ... so skinny orangnye ... tapi dia makan agak banyak ... berselera betul ... hehehehh ... kitorang makan nasi *beriani kot* x pasti tapi yg ada kacang2 dgn kismis2 tu ... sedap! .. dengan ayam masak sambal kot ... dengan kari kambing sedap! ... dengan acar buah dan lain2 lagi menu nye ... lepas tu kedepan sekejap ... duduk sambil borak2 dengan si budak kecik  tu ... CK mmg bz la melayan tetamu ... xpe2 kami paham ... lepas dah agak lama duduk2 kat depan tu, maka kami pun minta diri ... nak balik dah ... TQ CK sbb jemput kami ... sedap sedap sedap! ... tahun depan jemput lah lagi ye .. hahahhhhaha ...
 
with my bos : Ms Yap and ex-bos: CK ...
 
lepas hantar je si budak kecik  tu, aku pon zasssssss balik umah ... x terpikir pon nak lepak2 dulu ke ... dok ingat nak balik sbb nak rebut parking ... al maklong wal paklong la ... kacang aku ni dah x boleh nak parking kat dalam kawasan subang suria lagi ... xde sticker dan pass mana boleh masuk ... aku benci ko specky kanta tebal ... mengalahkan dia la owner segala guard2 yg ada kat ctu ... ckp nak macam Yusuf Haslam je ... bak kata si budak kecik tu ... biar TAK HENSEM jangan sombong bongkak belagak! ... tapi tu la ... dah x hensem, som, bong, bel pulak ko dengan aku kan ... hoh! ...
 
ok berbalik pada cerita kacang nak rebut parking ... sampai je kat subang suria *kat luar tu je la* , nasib kacang agak baik sbb betul2 depan guardhouse tu ada parking utk kacang ... ni la untung nya aku ada kacang yg comel lagi osem ni ... muat2 kacang je la ... kalau Joe mmg x lepas ... ko kan panjang sangat kan Joe kan ... maka selesai sudah aktiviti aku hari selasa tu ...
 
hari rabu keje balik kan ... xde apa yg best pun nak diceritakan ... so kita ke ari khamis yakni semalam nyer la kan ... bangun pagi macam biasa la kan ... aku dan #debab! dah macam x dapat dipisahkan ... dengan khidmat si #debab! aku mendobi lagi ... tenkiu #debab! ku sayang! ... hahahahah ... masa ni kakak tgh bertungkus lumus nak siapkan esaimen yg x siap2 lagi tu ... setel kerahkan #debab!, aku siap2 kan bahan2 nak masak ... setakat ni aku asyik la buat sup ... 2-3 hari lepas sup campur (sayur2an + ayam + fishcake + fishball) ... so semalam aku buat sup sawi (sawi + tauhu + ayam) ... awal pulak aku siap masak semalam ... dlm pukul 11.30 am aku dah makan ... lapar awal pulak perut aku ni ... kakak pon ikut makan sama ... pastu dia ajak keluar sbb nak beli rak tv ... sabtu nyer org UniFi nak datang install UniFi + Astro sekali ... so ke tesco Shah Alam kami pegi ... kazen aku, Pipa ikut sekali ...
 
lepas dah beli bagai kat sana, maka destinasi seterusnya adalah nak cari almari baju kakak dan kabinet dapur ... so kazen aku ckp sg buloh murah sikit perabot dia ... maka ke sg buloh la kami ... sampai je kat kedai tu, masuk dan belek2 ... boleh tahan jugak la harga2 yg ada ... almari pon boleh tahan jugak la ... tapi xde pulak yg nak dicari ... yg jumpa cuma rak utk pinggan mangkuk semua ... ok beli la yg tu je .. lepas dah setel semua maka balik la kami ... sampai umah, kakak dah siap2 nak pasang rak tv ... dia mmg suka bab2 cantum2 barang ni ... dia mula dalam pukul 5.30pm ... aku
tolong sikit je sbb aku follow makngah ke pasar malam kat paya jaras tu ... nak cari bawang2 sikit ... dan aku beli la jugak sayur 2-3 jenis ... rambang mata kot bila dah tgk sayur2 dgn ikan2 yg fresh2 tu ... rasa nak borong je semua ... *sabaq linda ooiii!* ... lepas je kat pasar malam balik la kami ... sampai je aku sambung tolong kakak pasang rak TV tu ... keje kami siap dalam pukul 10pm ... hebat kan ... hahahahah ... berapa jam ntah duduk berguru nak memasang benda tu ... mmg aku salute la dengan kakak aku ... kalau aku sorang mungkin boleh sentap ... hahahahahah .. itu la dia cerita aku masa cuti berselang seli tu ... hehehhehe ...
 
**hidup dah kembali ceria dengan font yg berkaler2**
 

ok lah dulu ...
 
sampai jumpa lagi ...!!!!

19 September, 2012

Apa la dosa mereka2 ini ...

Assalamualaikum ....!!!


semalam dengan senang hati aku alihkan key-chain2 yg aku letak kat sebelah kanan aku ... alihkan ke sebelah kiri ... suka la aku sbb tgk key-chain2 semua bersahabat baik ... bejiran tetangga ... aman makmur dan sejahtera ... *lempang diri sendiri kalau x tahan dgn ayat tersebut* ...

aku pindahkan dari sini ke gambar bawah ni ....
 
 
meriah kan ...
*saya suka saya suka*


hari aku berjalan macam biasa ... ada masa bz ... ada masa buat2 bz #eh! ... bila sampai ja masa nak balik, macam biasa la ke tandas kita ... buang apa yg patut sbb trafic nak balik umah ni x bleh diduga ... ari ni elok ko merempit dgn senang hati ... esok2 mana nak tau kan ...

maka ke tandas la aku dengan mug yg hensem lagi ireng itu ... ok bila dah setel semua benda kat toilet tu, maka kembali la aku ke tempat asal meja aku ... dari jauh dah perasaan budak sorg ni dok sengih2 kat aku ... amboi dik, dah tasabar nak balik ekk ... sabar dik ooiii ... ko balik awal pon bukan boleh makan kan ... kata puase ... #eh! ...

yg tu jiran sebelah kiri aku ... tetiba je jiran depan aku tegur ... 'akak, ada nampak apa2 perubahan tak..??' sambil kuarkan henbeg dia ... 'handbag baru ehh ..?' ... 'tak la' ... pastu jiran sebelah aku ckp ' akak cuba tgk binatang peliharaan akak' (lebih kurang mcm tu la ayat dia) ...

dia sebut je mcm tu, aku terus zaaaassss! ... mak oiii ... apa la dosa mereka ... wuwuwuwuwu ... kejam budak dua org ni ... kejaaaammm ... korang nak tau apa yg diorg buat kat binatang peliharaan aku tu ... korang tgk la sendiri ...

dah macam renang berirama aku tgk ... kesian kan kan kan kan ...
 
haaaaaaaaaaaa ... kejam kan ...
kesian katak aku ni ... seksa aku tgk dia mcm tu ... huhhuhuh
 
dan dan dan ni la dia budak2 nyer yg buat kat binatang2 peliharaan aku tu ...

dgn muka x bersalah kan kan kan ....
 

xpe korang ... ada hari ada batas, esok lusa jgn terbabas .. #eh! ...


ok lah dulu ...

sampai jumpa lagi ...!!!!

31 July, 2012

bersteamboat di Flaming, Sunway! ...

Assalamualaikum ... !!!!

jumaat lepas aku berbuka dengan opismate ... ramai la jugak ... dalam 15 orang ... ada exstaff dan ada jugak 2-3 orang yg dari department lain ... kitorang berbuka kat Flaming Steamboat Buffet, kat sunway .... alaaa sebelah je dengan Sunway Pyramid tu ...

malas nak citer panjang, jom layan gambar je ... ada yg aku amik dari kamera uncle ... ye dia pon join skali ... ala umah dia dekat ctu je ... dtg pon jalan kaki je ... dah dah ... jom layan gambar lak ... selamat menjamu mata ...

caption xde sebab malas .... lama la sangat nak upload gambar2 ni ... nengok je la gambar2 ye ...

 

 
  
 

 







ok lah dulu ...

sampai jumpa lagi ...!!!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Your Photo

About Me