Assalamualaikum ...!!!!
ari tu aku ada beli
kerang ... dah lama kot x makan
kerang ... yang boleh tergerak hati nak beli
kerang adelah bila aku lalu je kat kedai yg
jual ikan sayur segala tu, aku nampak tuan kedai tu tgh timbang
kerang kat sorang
pakcik ni ... mula2 aku jalan terus
buat tak tau je ... pastu boleh pulak
aku patah balik sbb dok
terdengaq2 bunyik
kerang tu ...
peh ..
boleh tahan jugak banyak pakcik tu beli ... dalam
2kg aku rasa ... aku cari bekas yg ada
kerang tu ... eh
banyak lagi la
kerang ... tanya pulak kat tuan kedai berapa
harga sekilo ...
RM2.50 ... hmmm mungkin sbb dah lama kot ... dulu masa aku yg jual kat
kampung dulu, harga
kerang paling
mahal penah aku jual adelah
RM2 sekilo ... tu pon xde la kecik2 macam yg ni ... tapi disebab kan nak jugak makan
kerang , maka aku beli la
sekilo ...
dah beli jalan2 sambil
senyum balik la aku ... sampai ja kat rumah
berdesup aku ke dapur ... nk
rebus la apa lagi ... aku mmg selalu ratah
kerang macam tu je lepas rebus ...
memang dasar pemalas kan ... x reti nak modify jadi sambal ke ape ke kan ... ok dah la
bebel panjang2 ... ni ade aku amik gambar2
kerang yg dah selamat aku makan tu ...
selamat menjamu mata ...ni la dia rupa kerang lepas aku angkat lepas rebus ...
habis isi kulit dibuang ... ha ye la kan ... takkan ko nak makan pulak kan ...
kalau yg agak kreatif tu boleh la amik basuh elok2 pastu ikut la korang nak deco mcm mana ...
ceh macam masa sekolah dulu2 plak ... siap kaler2 kan kerang tu ... pastu cantum2 ...
wahhhh sangat lama kot ...
ni first round ... ade pulak org menumpang sekaki dua ...
bukan apa .. dia tu tgh berpenyakit ... dah sah2 la kena pantang benda2 gatal ni kan ...
tapi aku ni kesian la kan ... bagi la semulut dua ... lepas 5-6 minit dah tergaru2 dah aku tgk ...
tapi sbb teringin, ditahankan jugak ....
ok ni last round ... ala dua kali je pon ... sekilo je aku beli bukan 3-4 kilo ...
sekilo pastu kecik2 pulak saiz dia ... tapi bersyukur la sbb dapat makan kerang ... huhuhuhuh ...
ok lah dulu ...
sampai jumpa lagi ...!!!