Showing posts with label best. Show all posts
Showing posts with label best. Show all posts

16 November, 2012

selang seli pulak dia ...

Assalamualaikum ...!!!
 
 
minggu ni keje macam main2 kan ... mau tak nyer ... isnin keje ... selasa cuti ... rabu keje balik ... khamis cuti lagi ... jumaat keje balik lagi ... dah tu sah2 la sabtu ahad tu dah wiken kan ... meh la aku kongsi kan apa aku buat sepanjang aku cuti berselang seli tu ...isnin keje kan ... selasa cuti ... Happy Deepavali to all Indian friends & to all rakyat Malaysia ... so hari selasa ada open house ... rumah ex-boss aku, CK ... pagi tu aku dah siap bukak kedai dobi dah dengan #debab! ... aku kerahkan segala tenaga #debab! ... dah mmg tu keje dia so dia x kan merungut punya ... paling2 pun dia nyanyi lagu bila keje dah siap ... bagus betul la #debab! aku yg sorang tu ... jasamu dikenang la wahai #debab! ku sayang! ... hahahahh ...
 
dalam pukul 11.30am baru teringat nak tanya KM pegi tak umah CK tu ... dia ckp x sure lagi ... maklumla letih jalan2 London x habis lagi kan KM kan ... hehehhe... so lepas tu aku #WA si budak kecik bgtau aku gerak dari rumah lepas zohor ... dia senyap je ... xpe la ... maka aktiviti kemas mengemas diteruskan ... dah masuk zohor baru aku perasan aku x mandi lagi ... @.@ aiyooooo *mentang2 deepavali kan* ... segera la aku mandi ... sambil2 siap2 tu ... kakak pon tgh siap2 gak ... nak buat esaimen kat opis katanyer ... baiklah ... suka ati la kakak oiii ... lepas siap semua maka gerak la aku ke pantai dalam ...
 
sebelum tu aku kol si budak kecik tu dulu bagitau aku dah nak gerak ... rupanya #WA aku x masuk kat dia ... mmg la x masuk kalau kat aku pon  x lepas2 lagi ... @.@ ... nasib baik aku kol sebelum keluar ... pastu check msg ... OMG KM msg bgtau dia dah otw ... masa aku check msg tu dah lebih kurang 2.15pm ... msg dia masuk lebih kurang 1.35pm ... dah sah2 la dia dah sampai kan ...
 
maka zaaaaassssssssss aku ke pantai dalam ... otw tu sekejap ujan sekejap tak ... ok dah sampai amik si budak kecik tu, maka berlepas la kami ke rumah CK ... bos aku ada kol ... tapi x sempat nak jawab sbb aku x perasan ada kol masuk ... ye la kalau dah macam clubbing je bunyik dalam kete ko tu lin mmg la x dengar kan ... ok dah sampai umah CK ... hujan! ... tapi dia dah tunggu kitorang dengan payung ... omg sangat terharu ... TQ CK ! ... masuk dalam rumah tu, omakkau ... ramai jugak yg ada kat dalam tu ... muka2 yg agak familiar pada aku ... kawan2 CK masa sekolah ...
 
CK selalu share pasal kawan2 sekolah dia ... siap ada blog lagi yg sorang tu ... so CK bawak kami berdua terus ke ruang makan ... maveles la kan sbb perut aku segala lagu dia dah bantai tadi ... bos aku dgn KM dah balik ... kitorang lambat 5 min je ... xpe la ... xde rezeki nak jumpa kat situ ... kita jumpa kat opis je la yek ... hehehehe ...
 
sambil makan sambil sembang2 ... kebetulan masa kat situ ada sorang kawan CK makan sama2 dgn kitorang ... suka aku tgk dia makan ... mulut asyik puji je itu sedap ini sedap ... kalau tgk pada orangnya macam yg x makan banyak ... so skinny orangnye ... tapi dia makan agak banyak ... berselera betul ... hehehehh ... kitorang makan nasi *beriani kot* x pasti tapi yg ada kacang2 dgn kismis2 tu ... sedap! .. dengan ayam masak sambal kot ... dengan kari kambing sedap! ... dengan acar buah dan lain2 lagi menu nye ... lepas tu kedepan sekejap ... duduk sambil borak2 dengan si budak kecik  tu ... CK mmg bz la melayan tetamu ... xpe2 kami paham ... lepas dah agak lama duduk2 kat depan tu, maka kami pun minta diri ... nak balik dah ... TQ CK sbb jemput kami ... sedap sedap sedap! ... tahun depan jemput lah lagi ye .. hahahhhhaha ...
 
with my bos : Ms Yap and ex-bos: CK ...
 
lepas hantar je si budak kecik  tu, aku pon zasssssss balik umah ... x terpikir pon nak lepak2 dulu ke ... dok ingat nak balik sbb nak rebut parking ... al maklong wal paklong la ... kacang aku ni dah x boleh nak parking kat dalam kawasan subang suria lagi ... xde sticker dan pass mana boleh masuk ... aku benci ko specky kanta tebal ... mengalahkan dia la owner segala guard2 yg ada kat ctu ... ckp nak macam Yusuf Haslam je ... bak kata si budak kecik tu ... biar TAK HENSEM jangan sombong bongkak belagak! ... tapi tu la ... dah x hensem, som, bong, bel pulak ko dengan aku kan ... hoh! ...
 
ok berbalik pada cerita kacang nak rebut parking ... sampai je kat subang suria *kat luar tu je la* , nasib kacang agak baik sbb betul2 depan guardhouse tu ada parking utk kacang ... ni la untung nya aku ada kacang yg comel lagi osem ni ... muat2 kacang je la ... kalau Joe mmg x lepas ... ko kan panjang sangat kan Joe kan ... maka selesai sudah aktiviti aku hari selasa tu ...
 
hari rabu keje balik kan ... xde apa yg best pun nak diceritakan ... so kita ke ari khamis yakni semalam nyer la kan ... bangun pagi macam biasa la kan ... aku dan #debab! dah macam x dapat dipisahkan ... dengan khidmat si #debab! aku mendobi lagi ... tenkiu #debab! ku sayang! ... hahahahah ... masa ni kakak tgh bertungkus lumus nak siapkan esaimen yg x siap2 lagi tu ... setel kerahkan #debab!, aku siap2 kan bahan2 nak masak ... setakat ni aku asyik la buat sup ... 2-3 hari lepas sup campur (sayur2an + ayam + fishcake + fishball) ... so semalam aku buat sup sawi (sawi + tauhu + ayam) ... awal pulak aku siap masak semalam ... dlm pukul 11.30 am aku dah makan ... lapar awal pulak perut aku ni ... kakak pon ikut makan sama ... pastu dia ajak keluar sbb nak beli rak tv ... sabtu nyer org UniFi nak datang install UniFi + Astro sekali ... so ke tesco Shah Alam kami pegi ... kazen aku, Pipa ikut sekali ...
 
lepas dah beli bagai kat sana, maka destinasi seterusnya adalah nak cari almari baju kakak dan kabinet dapur ... so kazen aku ckp sg buloh murah sikit perabot dia ... maka ke sg buloh la kami ... sampai je kat kedai tu, masuk dan belek2 ... boleh tahan jugak la harga2 yg ada ... almari pon boleh tahan jugak la ... tapi xde pulak yg nak dicari ... yg jumpa cuma rak utk pinggan mangkuk semua ... ok beli la yg tu je .. lepas dah setel semua maka balik la kami ... sampai umah, kakak dah siap2 nak pasang rak tv ... dia mmg suka bab2 cantum2 barang ni ... dia mula dalam pukul 5.30pm ... aku
tolong sikit je sbb aku follow makngah ke pasar malam kat paya jaras tu ... nak cari bawang2 sikit ... dan aku beli la jugak sayur 2-3 jenis ... rambang mata kot bila dah tgk sayur2 dgn ikan2 yg fresh2 tu ... rasa nak borong je semua ... *sabaq linda ooiii!* ... lepas je kat pasar malam balik la kami ... sampai je aku sambung tolong kakak pasang rak TV tu ... keje kami siap dalam pukul 10pm ... hebat kan ... hahahahah ... berapa jam ntah duduk berguru nak memasang benda tu ... mmg aku salute la dengan kakak aku ... kalau aku sorang mungkin boleh sentap ... hahahahahah .. itu la dia cerita aku masa cuti berselang seli tu ... hehehhehe ...
 
**hidup dah kembali ceria dengan font yg berkaler2**
 

ok lah dulu ...
 
sampai jumpa lagi ...!!!!

25 September, 2012

sedih x yah cakap la ...U'll be missed! ..

Assalamualaikum ....!!!!

2 minggu lepas, masa tgh chat dgn ayu, dia bagi aku link ke sini ... agak sedey ... sebab ni ... korang layan la dulu video ni ... *lap mata* ...

 
 

sedeh kan ... aku sedeh ... sbb aku suka sangat2 dengan mereka2 ini ... maksud aku dengan lagu2 diorang la ... lepas ni hanya boleh layan lagu2 yg ada ni je ... xde lagi lagu baru ... semalam masa layan video tu, aku pon x sedar masa bila aku nangis ... *lap mata* ... nak2 bila si Kian dgn Nicky asyik lap mata diorg ... Shane & Mark pon muka dah merah2 ... *lap mata*  ... dan paling syahdu time diorg buat group hug ... memang sedu sedan jugak la aku ....

dan seminggu dua ni jugak aku dok layan lagu2 depa ja ... sedih sangat2 ... dan dan dan ... aku nak dedikasikan lagu ni untuk mereka ... huhuhuh ... layan k ...

I CRY - by WESTLIFE

You said goodbye, I fell apart
I fell from all we had
To I never knew
I needed you so bad

You need to let things go
I know, you told me so
I've been through hell
To break the spell

Why did I ever let you slip away?
Can't stand another day without you
Without the feeling
I once knew

I cry silently
I cry inside of me
I cry hopelessly
'Cause I know I'll never breathe your love again

I cry, 'cause you're not here with me
'Cause I'm lonely as can be
I cry hopelessly
'Cause I know I'll never breathe your love again
 
If you could see me now
You would know just how
How hard I try
Not to wonder why?
 
I wish I could believe in something new
Oh please somebody tell me
It's not true, oh girl
I'll never be over you
 
Why did I ever let you slip away?
Can't stand another day without you
Without the feeling
I once knew

I cry silently
I cry inside of me
I cry hopelessly
'Cause I know I'll never breathe your love again
 
I cry, 'cause you're not here with me
'Cause I'm lonely as can be
I cry hopelessly
'Cause I know I'll never breathe your love again
 
If I could have you back tomorrow
If I could lose the pain and sorrow
I would do just anything
To make you see, still love me

'Cause I know I'll never breathe your love again
I cry silently
I cry inside of me
I cry hopelessly
'Cause I know I'll never breathe your love again
 
I cry, 'cause you're not here with me
I cry, 'cause I'm lonely as can be
I cry hopelessly
'Cause I know I'll never breathe your love
Know, I'll never breathe your love again


ok lah dulu ...

sampai jumpa lagi ...!!!!

06 August, 2012

Lagi satu yg aku suka dari Najwa Latif

Assalamualaikum ...!!!

ni aku nak share lagi satu lagu yg sedap didengar ... lebih kepada ketuhanan la pada aku ... ikhlas aku cakap aku mula suka dengar lagu NL ni start aku dgr lagu Kosong ... yes ... aku mmg minat lagu tu ... lirik dia mmg best ... lagu ni pulak cik adik aku yg sorang tu yg bagitau ... so mencari la aku kat 4shared ... dah jumpa ... dah dengar ... mmg best pon ... maka sesi mencari kat youtube plak ... dan ni la yg aku jumpa ... meh dengar sama2 ... lirik tu yg penting ....

video aku share dari youtube ...



ok lah dulu ...

sampai jumpa lagi ...!!!!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Your Photo

About Me