Showing posts with label Kenduri. Show all posts
Showing posts with label Kenduri. Show all posts

18 September, 2012

Selamat Pengantin Baru, Anis & Syukri! ..

Assalamualaikum ...!!!!

jom nyanyi lagi lagu ... jom jom jom ....

Kompang Dipalu
 
Kompang dipalu pengantin baru
Duduk bersanding tersipu malu
Kompang dipalu pengantin malu
Moga bahagia ke anak cucu
 
Kami doakan moga bahagia
Selamat sejahtera hingga akhir zaman
 
Mempelai tersenyum manis
Air mawar direnjis-renjis
Bunga manggar indah berseri
 
Oh….. senyum tawa dan gembira
Sanak saudara semua oh indahnya
 
Merahnya inai di jari
Tanda kasih dah termateri
Ikatan raja sehari
 
Oh…. Hari yang dinanti-nanti
Sudahlah menjelma kini kekal dan abadi
 
Selamat pengantin baru
Moga kekal ke anak cucu
Selamat pengantin baru

lagu ini pulak aku tujukan khas untuk teman yg aku dah letak namanya kat tajuk n3 tu ...

untuk Anis Hafina & Mohd Syukri,
SELAMAT PENGANTIN BARU ....
selamat melayari bahtera rumah tangga ...
semoga sentiasa dalam rukun dan damai ...
kalau gaduh2 manja tu biasa la kan ...
huhuhuhuh *ayat minta pelempang* ...


gambar xdapek nak letak sbb aku x gi pun kenduri ... x mampu nak menghadirkan diri ... minta maaf banyak3 ye pengantin ...semoga berbahagia hingga ke akhir hayat, Anis & Syukri ...


ok lah dulu ...

sampai jumpa lagi ...!!!!

12 February, 2011

Selamat Pengantin Baru Khairre & Ana ...

Assalamualaikum ...!!!

ni aku nk kongsi pasal kenduri ... ye ari ni aku pegi kenduri kawan satu uni, khairre dan ana ... tahniah khairre ... semoga berbahagia selamanya ... aku dah janji dengan anis, marya & et untuk sama2 pegi ke kenduri sebelah perempuan sbb sebelah lelaki jauh jgk ... segamat sana nun ...

aku keluar tadi lepas zohor ... bawak kete ala2 makan angin .. ye la cik adik manis aku ni x berapa sehat kan ... so kena la jadik pemandu berhemah sekali sekala kan ... tunggu la aku tukar tayar cik adik manis ni ... mmg aku merempit balik ... opppsss dah melalut plak ...

ok keluar je ke jalan sg besi aku dok sebelah kiri jalan je ... masa aku potong satu lori tu, aku perasan aku dah terlepas exit UPM balakong ... adoiihhh ... macam mana ni ... dah la aku x tau jalan sangat ... ok xpe boleh bertenang lagi ... oh dah sampai tol sg besi ... eh apa kata pi melaka terus ... hahahaha mengong ...

ok kali ni aku maintain dok lane paling kiri ja ... ye sabar lin sabar ... sambil tu aku dok pikir la jugak ... ade lagi ke exit UPM depan tu ... serabut kepala aiihhh ... buat nya xdak sampai melaka la aku ... eh eh eh .. ada la exit UPM ... senyum aku time tu kalau org tgk mesti kata aku dah x betoi senyum sengih sampai macam tu skali ....

alhamdulillah ... aku ikut exit Tol UPM tu ... dah tu x tau nk ikut mana pulak ... ok terus ja la ... dah terus tu, sampai kat trafik light ... kat sebelah kiri aku pintu masuk ke UPM ... ikut aku mmg nk masuk je kt UPM tu ... tapi nama kt kertas tu bukan nama khairre dgn ana pon ... ok aku terus ... ada nmpk je petronas terus aku masuk kt ctu ... kol anis ckp aku x tau jalan ... heheheh ... ye ye minta bantuan ... dan dlm 15 minit anis sampai, then aku follow kete dia ...

dah masuk pusing2 ke jalan mati bagai, akhirnya sampai la kami ke tempat yg dicari2 ... sempat la jugak melawat kawasan kat UPM ni ... ye bak kata pepatah, jauh perjalanan luas pemandangan ... eh betul ke ... tapi UPM ni mmg luas kan ...

aku dgn anis sampai dulu ... 15 minit lepas tu baru marya dgn et plak sampai ... dah tu makannn time ... hehehhe ... dah makan semua jumpa la dengan raja sehari kita ... wah wah wah ... segak bergaya khairre dengan pakaian pengantin dia .. ana pulak nampak ayu je ... ok dah la citer banyak ... jom la tgk gambar sikit ...

si raja sehari ...

kusyuk sungguh marya ... hehehehe ...

bersama raja sehari ...

anis, marya & aku ..

marya & et ...


ok lah dulu ...

sampai jumpa lagi ...!!!

17 August, 2010

cerita 7hb oGos ...

salam satu malaysia ...!!

ada apa dengan 7hb oGos tu ... ekceli, entry ni dah agak lama aku nak hapdet tapi lupa je keje aku kan .. dah tu gi hapdet pasal puasa lagi ... cerita ni berlaku sebelum puasa lagi ... bukan la cerita hantu ke seram ke ... cerita masa kenduri pada 7hb Ogos 2010 ... bukan la kenduri kawen aku tapi abah aku buat kenduri arwah + kenduri sambut ramadhan ... kenduri aku lambat lagi OK, titik ... hahahaha ...

aku balik kampung hari jumaat 6hb berdua je dengan adik aku, ayu ... selalu kami bertiga kan ... tapi tu la nak buat mcm mana kan, kakak aku masa tu kena keje kat KT ... so x dpt la dia balik sekali dengan kitorang ...

mcm biasa la, sebelum balik tu aku gi ambik ayu kat cyber ... dia habis kelas dlm pukul 12 tghari ... masa tgh tggu ayu tu, abah plak kol tanya aku jadi balik ke tak ... aku cakap balik tapi lepas keje ... heheheheh ampun abah sbb menipu ... bukan apa, saja nak surprisekan diorg ... aku kan suka nak surpeisekan abah dgn mama ... nak2 plak kali ni aku sorang je kena drive balik ... sbb adik aku tu xde lesen lagi ... selalu aku gilir dgn kakak ... ok la kan ... at least ade gak pengalaman balik kg drive sendiri ...

abah plak siap pesan suh aku keluar dari kl sebelum maghrib ... hehehehe ... aku pon ape lagi, iyekan je la ... dah ayu masuk je kete terus aku pecut ke hiway ... balik kampong ... hohoho balik kampung (sila nyanyi ye adiik² ...)

on the way balik tu, kitorang singgah jap kat restoran jejantas sg buloh ... makan dulu sebelum memulakan pejalanan yg agak lama nak ditempuh tu ... makan kfc je ... then dah selamat kenyang bagai, kami pun memulakan perjalanan ke negeri terchenta(syahdu je ayat ...)

nak dipendekkan cerita, kitorang sampai kat rumah lebih kurang pukul 6.30ptg ... heheheh ... masa sampai tu mama dah senyum2 dah ... heheheeh ... aku masuk je rumah mama cakap 'hai terkena lagi , mama dah agak dah mesti depa bertolak awai ni' ... heheeh ampun mama ... abah xde kat rumah masa ni .. gi tgk lembu2 kesayangan dengan anak bongsu dia, kimi ... heheheh masa ni makngah piza(adik mama) dah ada kat rumah dengan myra(anak sulong makngah) ... diorg bermalam kat rmh aku sbb esoknya dah nak kenduri kan ...

ekceli makngah dgn myra mmg tau aku balik awal aritu, tapi kitorang dah siap pesan jgn bgtau mama dgn abah ... hehehehe ... eh lupa plak ... masa aku sampai tu abang aku pon baru sampai dengan family dia ... macam besar je kan sebut family ni ... dia, kakak ipar aku dan jugak anak diorg, amsyar ... si ketot tu x brape sehat sbb tu org nak dukung dia x mau ... tapi yg pelik nye bila abah aku balik je nak pulak dia dengan paksu kimi dia tu ...

abah dari jauh dah tersenyum bila nampak kete aku kat depan rumah ... dan ayat biasa yg akan keluar dari mulut dia 'Ish hangpa la ... terkena lagi la ni ..' heheheh mmg terkena pon :p ... jangan marah no tok halim ...

alhamdulillah kenduri berjalan dengan lancarnya ... ramai x ramai la jugak orang yang datang ... hmmm tu je la citer aku tok kali ni ...

jom kita tgk gambar plak ... x la banyak tapi boleh la utk dikongsi bersama ...


gambar agak blur ... ni la dia lauk pauk yg dihidangkan pada hari kejadian ...

ayu dgn mama ... hoiissshh org dok baca doa kottt ...

sempat lagi nak sengih .... hahahahaha

baca doa .. aminnn ...

ni semua keje ayu dengan kazen, achik ...


ok lah ...

till then ...

see ya when i see ya ...

12 June, 2010

Kenduri oh kenduri ... tahniah ..

salam satu malaysia ...!!!

ok jom aku nak cerita pasal kenduri seperti yg aku dah janji sebelum ni ... hmmm ari ni aku telah pon menghadirkan diri ke dua buah majlis perkahwinan ... satu kat Port Dickson, rumah neber@hazrul dan satu lagi kat Precint 9, Putrajaya, kawan marya ...

mula2 kami ke putrajaya ... kenduri ni kenduri kawan marya ... aku, ju, marya dan et ke putrajaya dalam pukul 12.30 dari rumah aku ni (mana lagi kalau bukan pantai dalam) ... kami sampai dalam pukul 1.05 tghari ... masa sampai tu pengantin x de lagi kat dalam dewan tu ... maksudnya tak sampai lagi la tu ... hhehehehe ... dah sampai tu apa lagi, makan la .. ju sempat pesan dekat aku, jgn makan banyak2 sangat ... ye la, jap lagi nak ke PD pulak ... so makan ala kadar je la ... hehehe ..

dah sudah makan tu, tunggu la kejap sampai la pengantin sampai ... dah pengantin duduk kat pelamin tu, marya pon ajak gerak ke PD pulak ... maka bergerak la kami ke Port Dickson ...

on the way ke PD tu, jalan agak sesak jugak la kat hiway tu ... kenape ekk ... laaa rupe nye ada kemalangan kat kawasan mana x perasan plak aku ... ok la , dah lepas pada kawasan yg sesak tu, kitorg pon terus kan perjalanan ke PD ... dah exit seremban Port dickson tu, maka bermula la perjalanan kami mencari rumah neber ni .. hmmm map xde, alamat je yg ada kat tangan ...

marya pon apa lagi, memulakan google map kat HP dia ... seb baik la ada ... hehehehe ... kitorg pon follow la result google map tu ... mulanya dah terlajak sampai ke bagan pinang (betul kan nama tempat tu)... then pusng balik baru la perasan simpang ke rumah neber tu ...

dah masuk ke kawasan tu nampak la tanda nama yg ada nama neber dan isteri belilau, Hazrul & Suhailin (betul kan nama ni, ampun berr kalau salah ...)
akhirnya sampai juga kami semua ke destinasi yg dituju ... hahahaha .. ramai jgk la kawan2 masa uni dulu yg ada ... antaranya peja, shellah, ajai, adi, pakwan, viki, asrul, jep, fazi dan ada dua tiga org lagi yg aku x tau nama diorg tapi budak2 MMU jgk ...

ok lah cerita panjang pon dah, sekarang ni jom layan gambar plak ...


Antara yg hadir bergambar beramai-ramai ...
apa yg ajai buat tu ..?? hmm..??

erkk apesal peja tu ..?? merajuk ngan shellah ekk ... heheheh

Selamat Pengantin Baru to
Neber@Hazrul dan pasangan beliau, Suehailin ....


bersama pengantin .. heheheh

ok lah ... cukup sampai sini je dulu ... esok ada lagi kenduri yg aku nak kena pegi ... nnt aku hapdet lagi k ...

till then ..

see ya when i see ya ....
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Your Photo

About Me