Showing posts with label osmet. Show all posts
Showing posts with label osmet. Show all posts

23 September, 2012

Atap-Atap bersama si comel & ummi!

Assalamualaikum ...!!!!

sabtu lepas aku ke Avon ... ala amik barang2 utk ahad nnt ... aku x pi sorang2 ye kawan2 ... aku ditemani oleh pasangan ibu dan anak comel ... haaaaaaaaaaaa ... aku x penah story ehh ... aku la ni dah ada osmet baru .... terhangat dari ladang/ oven dan johor! .. #eh! ...

mari berkenalan dengan empunya diri ... Nurul Anessa Zara nama diberi ... comel ja org nya ... apaaa ...!!!!!! x pecaya!!!!! ... tengok la sendiri ....


.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
 
 

ha amacam ... chomel kan ... 
 
haaaaaaa kan aku dah cakap comey kan ... ok berbalik pada cerita teha & zara ikut aku ke Amcorp mall ... asal nya Teha nak tgk sesuatu ... tetapi terbeli sesuatu yg lain ... dengan aku2 skali ... huhuhu .... ok lah kan ... dah lama x beli kan ... ok lepas je kami keluaq dari Avon tu, maka sesi mencari makanan ... ye la x makan ape pun kan ... harus la lapar gitu ...

aku bawak diorg gi LG ... sbb kat situ macam banyak la jugak kedai makan kan ... ingat nak lepak kat kedai thai tu ... tapi kaki aku ni dah termelangkah ke kedai hujung pulak ... maka ke Atap Atap la kami ... makanan dia boleh tahan jugak la ...

aku pun dah malas nak citer maka aku tepekkan je la gambar ye ... korang layankan je la ... yg pasti gambar zara pun ada jugak ... ! ... haehheheheehe ...


 
menu! .. 
 
air .. aku nyer laici ... teha pulak minum air ape aku lupa tapi suam la ...
heheheh ... air halia ke? ...
 
 
sedap nih ... makan dia saja pon sedap ... hehehh ...
nama beliau adelah x ingat ! ... hahahaha ... ada sayur2 dan jugak isi ayam ...
 
 
ni pulak nasi ... la nasi putih la ... x kenal ke ...
ye aku makan nasi ... lapo ... heheheheh
 
 
dan ni la dia ayam masak halia ... sedap dan banyak ... sampaikan x habis aku makan ...
maka tapaukan aje selebihnya ... rugi kalau x tapau sbb sedap dan banyak lagi ... heheheh ...
 

ok dah setel bab makanan kan ... jom layan aksi si kecik ni pulak ... dia pon sibuk nak main jugak ... layan la ye .... zaraaaaa, senyum sikit! ... hahahahhaah

'eh ada buku warna warni ... mcm menarik ni. Ummi, kedepan sikit' - Zara
 
 
'ish makin jauh plak buku ni' - Zara .. hehehehe
 

'ish sikit lagi zara, u can do it' - Zara
 
 
'ha susah sangat, meh sini zara je yg jadi menu' - Zara ..
 
 
 
amacam ... sedap tak menu ari ni ... heheheheheh ....
 
 
 
ok lah dulu ....

sampai jumpa lagi ...!!!!

31 July, 2012

berbuka di Dubu-dubu pulak! ...

Assalamualaikum ... !!!!
jumaat aku kat Sunway, sabtu nya aku kat midvalley plak ... jugak berbuka kat luar ... sabtunya aku berbuka dengan nor ... kakak pon ikut skali ... tu pon lepas aku beria2 ajak ... ye la x kan la nak tinggalkan dia sorang2 lak kan ... jumaat tu dia dah berbuka sorang2 ... kesian kan ... so sabtu tu kitorang berbuka kat restoran Seoul, Dubu-dubu ... ni kira fav restoran yg aku suka masuk la ...



makanan dia mmg sedap2 ... aku paling suka skali soondubu ... lembut je tauhu dia ... memang maveles la *telan air liur* ... memang masa awal puasa tetiba jadi teringin nak  makan kat situ ... so aku pon plan la awal ... ikutkan aku, kakak & ayu je ... tapi ayu pulak dah melencong ke kelantan lepas balik dari kedah .. ye la dia cuti seminggu kan ...

so yang tinggal nya aku dgn kakak ... dan kebetulan lagi nor x dpt nak join buka puasa aku & ika dan jugak buka puasa 5hb nanti, so aku ajak la dia skali ... agak lama jugak la x jumpa dengan dia ... last jumpa was masa aku keje dekat jalan ampang lagi ... ye la masa tu dekat je dengan tempat dia training ... dia training kat bangunan TA tu, so dekat la dengan aku yg ada kat Wisma Central tu kan ...

tapi aku x ingat nak amik gambar la pulak ... huhuhuhu ... ok lah .. yang penting dapat bebuka sama2 ... lepas ni kena atur nak berbuka dengan adeq plak ...

ok lah dulu ...

sampai jumpa lagi ...!!!!

08 April, 2012

Letih Jumaat Yg Lepas!

Assalamualaikum ...!!!

huhuhuh memang sangat letih ... ape yg buatkan aku sampai letih sangat tu ... meh aku nak cerita ... Jumaat lepas aku cuti ... ye cuti lagi ... semuanya sbb Career Fair la kan ... plan asalnya aku nak ke TM Career Fair dulu ... lepas tu baru la ke Astro nyer Career Fair ... tapi dah nama pun plan kan ... kita hanya mampu merancang kan ... cewahhh ...

pagi tu aku dah msg2 dgn Nor pasal ni ... dia ckp ok je dia follow ... pastu aku ni macam konfius sikit bila tgk itinerary yg TM letak kat career page tu ... eh hari jumaat nyer xde pon ... so aku msg lagi dgn  Nor  bgtau yg x jadi ke TM ... nak ke Hotel Westin terus ... sbb ape ..?? ooo lupa pulak ... ASTRO buat Career Fair kat situ la ... ye aku tau dalam bandar ... bukit bintang pulak tu ... maka dengan tabahnya lepas amik Nor  kat komuter Pantai Dalam terus zassss ke destinasi seterusnya ...

lepas pada Puduraya tu, jalan dah start sesak ... sesak jugak la dada aku ni ... tapi sebab ada Norhidayati kat sebelah maka x de la bosan sgt ... sembang punya sembang maka lepas sudah tempoh sesak tu ... ceh ...  Nor cadangkan parking kat Pavillion ... ok lah ... so setel parking semua menapak ke seberang jalan pulak ... ke Westin kita ya ... oo lupa nak bagitau, ayu pon ikut skali ... dia kalau kata nak ke area TS, BB or SW mmg dia nak je ikut ... so dia kami lepaskan merayau2 kat Pavi tu ... pandai2 ko la dik ooii ...

dah sampai depan westin, Nor tanya dgn staff hotel tu ... ceh ada pulak nak beramah mesra dgn kami ... hmmm siap sound lagi 'Interview dah habis la, dah penuh dah' .. aku mcm eh ko apahal ... biar la dah habis pon ... aku x pedulik aku nak naik jugak2 ... hehehehh ... lepas tu dia senyum2 konon manis la buat macam tu .. bo layan sama itu org ... maka teruskan perjalanan ... ke level 2 ... keluar je ke kanan kami dan kat sini la dah ramai org ... tapi xde la sehavoc MCTF tu ari ...


ok dah tanya itu ini ... ke online registration nye tempat ... mula2 aku ingatkan kat situ ade buat technical test ... sekali tempat register daaa ... staff yg jaga kat ctu tanya aku nak register utk post ape ... then aku jawab IT! ... terus dia tunjukkan pada aku pc utk IT ... terima kasih ye ... heheheheh ... mula2 macam blur2 jugak ... ye la diorg xde la bgtau nak kena buat macam mana kan ... last2 aku gunakan kekdah malu bertanya sesat jalan ... apa lagi angkat tangan kat staf diorg ... xde nak malu2 dah ciknon ouii ... ko nak keje kan ... heheheehh ..



ok dah lepas dia citer sikit2 cara nak register tu, aku pon mula la selak2 keje yg sesuai ... hmmm yg satu  tu nak strong in networking ... ooo nehi nehi kabi nehi ... aku setakat tau basic je kot ... yg lagi satu tu pulak nk ada JAVA ... sama la jugak ... stakat basic je cikjah ooiii ... tapi yg satu tu menarik minat aku ... maka yg tu la aku apply ... ok dah setel dah bab register, diorang suh aku ke kawasan menuggu ... sesat sana sini maka sampai jugak aku ke ruangan menunggu tu ...


hmmm boleh tahan ramai jugak la yg ada dalam tu ... eh lupa pulak ... masa kat registration tu, aku dengan  Nor  x sama tempat ... dia kena ke kawasan pc utk marketing kot ... tak pon customer services sbb dia minta keje yg berkaitan dgn CS ... so lepas je aku habis register mmg x nampak dia dah ...


ok sambung balik masa aku kat waiting area ... x sampai 10 minit nama aku pun di panggil .. alhamdulillah ... xde la lama aku nak melangut kan .. sbb masa aku masuk dan duduk kat kerusi yg diorg sediakan, ada la aku dgr mamat 2 org dok borak2 ... diorg dah lama tunggu tapi xde org panggil lagi ... ade la lebih 30 minit ... aku masa tu macam ala kena tunggu lama la ni jawabnya ... tapi nasib baik tak! ...

lepas je diorg panggil nama aku, aku ke meja depan ... di pre-interview oleh mereka2 yg ada kat situ ... ni macam nak tgk la sesuai ke tak keje yg aku minta dgn apa yg aku ada ... alhamdulillah lepas jugak part ni ... kalau x lepas, aku kena cari betul2 keje yg sesuai dengan aku ... sbb aku dengar org yg duduk sebelah aku dah kena sound dengan staf astro ... lebih kurang macam ni la dia kena 'You keluar nanti, ada papan kat luar tu, kita dah sediakan jawatan yg kita nak tawarkan, nnt u tgk kat ctu' ... tapi dia cakap elok2 la ...

ok lepas tu aku pon diminta tunggu di satu lagi kawasan menunggu ... x sampai 3 minit dah dipanggil lagi skali ... dan kali ni aku kena follow ke bilik sebelah pulak ... dan kat sini la bilik utk sesi interview dijalan kan ... ok dah berdebar aku ni ... risau la kan .. mana penah lagi pegi interview yg macam ni ... pastu dia bawak aku ke satu ruangan kecik yg mana kat ctu dah ada 2 org menunggu ... chinese dua2 ... yg sorang tu tengah mengadap laptop sambil taip2 apa ntah ...

aku di interview oleh sorang lagi ... muka dia buat aku tersenyum ... bukan la nak kata dia hensem, tapi sedap la mata memandang *tetiba* ... so sesi berjalan la ... mcm biasa dia tanya pasal job exp aku kan ... aku pon cerita la itu ini begitu begini ... dia bagi pulak scenario *bukan kumpulan lawak ye* ... ok aku pon cuba la jawab soalan dia tu ... lebih kurang 30-45 minit rasanya aku nyer sesi tu, maka aku pon dah setel kat situ ... lepas dah part aku ... 

x berani aku nak cakap yg aku boleh dapat ... kalau dapat alhamdulillh ... kalau x dapat, bukan rezeki aku la kan ... tapi untuk  Nor, alhamdulillah ... dia dapat keje yg dia apply tu ... alhamdulillah ... rezeki dia kan ... aku tumpang happy ...


ok lah kan ... dah berjela kot aku menaip ni ... please excuse gambar2 yg x berapa nak clear tu ye ... maklumla henpon nyer kamera je ... dan amik gambar takut2 sbb ada pakcik polisi 3-4 orang ...

ok lah dulu ...

sampai jumpa lagi ...!!!!

16 March, 2012

Jom makan kek!

Assalamualaikum ...!!!

semalam kan bday cik adik aku yg sorang tu ... maka aku dengan kakak besaq pon plan la nak beli makanan dan jugak kek utk bday dia ni ... maka lepas keje berdesup la aku ke Midvalley ... plan asal nak suruh kakak amik aku kat opis ... tapi dia kol bgtau kat sana (cyberjaya) hujan amat la lebat .. maka aku cakap je la jumpa kat mv je ...

lepas dah turun kat Bangsar, tunggu la pulak bas ke mv ... bas free je ... bagus betul kan ... jimat dah duit aku kat ctu ... sampai kat mv aku terus turun ke LG .. terus masuk kat kedai speedy ... nak tgk2 CD BM ... mana la tau kot2 ada yg bole di beli dan di bagi pada peminat BM kat umah tu .. uhuk uhuk ... tapi xde .. so next time kalau aku jumpa aku beli la utk dia ...

sambil2 tu jalan2 kat area2 ctu jugak tgk dress utk seseorang ... hahahaha ... nak bagi as a hadiah la ... sbb aku tau dia suka pakai dress / blouse ... tapi xde yg berkenan pada pandangan mata cantik ku ini ...

pastu kakak pon sampai ... misi mencari makanan dijalankan ... lepas capai kata sepakat, aku ke KFC dan kakak ke Jusco ... nak beli kek katanye .. aku kalau dah masuk KFC mesti la nak beli KFC kan ... x kan nak beli Tako plak kan ... uiihhh lapar pulak nak makan Tako ni ... lama kot x makan ... ok dah menyimpang dah ni ...

lepas beratur dekat 10 minit jugak baru la setel proses beli membeli di KFC tu ... dan kakak pon dtg kat aku sambil tersengih dengan plastik kek di tangan ... ish aku plak yg eksaited nak makan kek ... hehehee ... lambat lagi bulan 7! ... hahahahaha

maka balik la kami ke rumah *ayat minta pelempang tu* ... sampai ja kat rumah aku letak je plastik KFC tu kat tgh2 rumah ... cik adik tu tgk ja .... bila kakak letak kek depan dia terus senyum sampai ke belakang telinga ... hahahah ... malu pulak ...

maka lepas dah menyetelkan diri memasing, ke ruang tamu la kita ... amik pinggan dan gelas(plastik) ... semua aku suh bday girl ... hahahahh ... pastu dah siap2 hidang semua maka upacara membelah kek pun dijalankan ... almaklumla semua dah kat rumah ... maka tkde la gambar2 kami yg ada di party buih itu @.@ ... tapi layankan je la gambar2 yg sempat aku amik ni ... buat kenang2an ... btw, kat rumah tu ada 5 orang ja ... yuk ke sabah, holiday katanya ... teha plak kt kg , berpantang ... yang ada pon aku, kakak, yana, arda & cik adik bday girl la ...

jom layan gambar2 plak ... sila telan je la air liur ye ... sedap weh kek tu ...


hidangan yg enak ! ....


kek ni mmg sedap ... kecuali yg merah tu ... ceri ekk ..
ok yg tu x sedap tapi aku makan 2! ..



ni la dia acara membelah kek oleh bday girl ...



ok lah dulu ...

sampai jumpa lagi ...!!!!

10 February, 2012

Dah balik!

Assalamualaikum ...!!!

welcome home to my dear housemate, cik arda ... ye dia admitted kat HKL last week sampai la semalam ... jangkitan pada buah pinggang katanyer ... uishhh secary kan bunyik tu ... mmg secary pon ...

L-R: cik yuk & cik arda
It's good to have you back!

pastu bila dia balik semalam dia bgtau doktor ckp dia kurang sel darah merah @ anemia (kan arda kan) ... maka pagi ni aku pon google la pasal penyakit ni ... adeh bila baca tanda2 tu rasa mcm semua tu ada je kat aku ... jom aku share sikit dgn korang pasal penyakit ni:

**info semua aku amik dari Google je**

Gejala kurang darah :
  • pucat (wajah atau bibir yang pucat)
  • Lemah
  • Mudah Letih dan lesu
  • Lemas
  • Mata berkunang-kunang
  • Pusing
  • Mudah mengantuk
  • Cepat lelah saat bekerja
boleh kata semua tu ada kat aku jugak ... @.@ ... ok jom tgk makanan apa pulak yg perlu utk penyakit ni :

  1. Sayuran (bayam, kangkung, kacang panjang)
  2. Kacang-kacangan seperti : kacang tanah, kacang hijau, buncis, tauhu, tempe, kacang merah dan kacang polong.
  3. Biji – bijian (gandum, padi – padian yang berupa makanan jadi seperti : roti, bubur)
  4. Protein - terutama daging yang berwarna merah, telur, daging ayam, daging itik, ikan laut dan ikan air tawar.
  5. Buah – buahan seperti : betik, jeruk, pisang.
gambar dari google.

maka lepas ni kena la makan makanan2 yg seperti dia atas ni ... sbb aku ada semua yg di sebut kat gejala/tanda anemia tu ... huhuhuhu ...


ok lah dulu ...

sampai jumpa lagi ..!!!

16 January, 2012

Touching!

Assalamualaikum ...!!!

tadi aku buat n3 ada ika ... dan dan tu la teringat kat wall aku ... ika yg post ... x kisah la kalau org nak kata aku ni show off ka dak ... aku just nak kongsi apa yg aku rasa ... mmg sangat touching ... aku sayang semua adik2 sipatnamblas .. yes semua ... sayang sangat2 ... semoga kita akan sentiasa bersahabat hingga akhir hayat ... insyaallah ...


kami ... ada jugak yg xde dlm gambar2 ni ...





ok lah dulu ...

sampai jumpa lagi ...!!!

Sentap!

Assalamualaikum ....!!!

sabtu lepas dapat msg dari ika ... dia balik kampung ... saja nak jeleskan aku ... dia kata dia jumpa bf aku kat RNR Tapah ... masa tu aku ok lagi ... masih boleh senyum2 ... hehehehe ... pastu dapat pulak mesej bergambar ni ...

ok terus sentap ... ohhhh dia siap boleh gomoi2 lagi bf aku tu ... ika adelah kejam ... xpe2 ... nnt aku jumpa bf aku tu, aku pon nak gomoi dia jugak ... hahahahh ... btw, thanks ika bagi gambar tu ... kaklin x jeles pon (dlm hati je jeles) ... hahahahahah ...

I love you guys..!!!! *tetiba*


ok lah dulu ...

sampai jumpa lagi ...!!!!

Air

Assalamualaikum ...!!!!

uhuk uhuk .. dah penuh dgn debu dah pondok2 aku nih ... hmmm ... malas dan bz (sangat la konon) adalah kombinasi yg sangat menarik buat masa skang ni ... ni pon aku curi2 masa keje sikit and cuba merajinkan diri sikit ... ok la kan ...

ok berbalik pada tajuk n3 tu ... air ape ..?? ni nak citer ni ... semalam aku hantar osmet ke UiTM sbb dia ada exam pagi2 tu ... so kitorang gerak dari rumah dlm pukul 7.55am mcm tu ... federal hiway adalah sangat lengang ... jadi haruslah aku merempit kan ... heheheh ... don't try this at hiway ... ok masa nak sampai kat tol nak masuk shah alam tu, aku nampak sesuatu ... heheheh bukan la hantu ...

aku tanya yuk 'sejak bila shah alam ada air pancut kat ctu?' sambil tunjuk kearah sesuatu tu ... dia pon x tau sejak bila ada bende tu ... ok x pe lagi ... lepas je tol tu, makin dekat la kitorg dgn sesuatu tu ... laaaa kemalangan rupanya ... dan air pancut tu adelah hasil daripada accident tu la ... ade kete langgar paip air hubungan (kata bharian online) ataupon dia langgar pili bomba..?? x kisah la ... yg pasti ade kena mengena dengan paip air ...

dan kereta2 yg lalu utk ke sebelah atas tu akan dapat free carwash yg agak kuat ... ye la kalau dah air tu tekanan dia kuat kan ... memang agak dasyat la ... aku apa lagi, cepat2 suh yuk amik gambar ... tq yuk ... then masa balik dari hantar yuk tu aku bawak kt kiri sbb nak amik sendiri jugak gambar air tu (jangan la tiru perangai buruk aku ni) ... nasib baik kete pon x banyak time tu, so boleh la bawak sangat slow ...

ok jom layan gambar yg yuk & aku amik ni ... dan jugak satu aku amik kat FB ... tq arda ...

ni dua gambar yg yuk amik ... dasyat kan air dia ... huhhuhhu


yg ni pulak dua2 aku yg amik ...
jangan amalkan ye sambil memandu sambil amik gambar ...


dan sebelah petang nya cik arda tag satu gambar kat FB aku ... ni la dia gambar yang dimaksudkan ...

gambar di Tag dari berita harian nyer FB ...


ok lah dulu ...

sampai jumpa lagi ...!!!

22 December, 2011

Makan budokkk ...!!!!!

Assalamualaikum ...!!!!

korang penah makan katak ..?? errkkk saja je nak tanya .. mana la tau kan ... tersesat dlm hutan ... darurat ke kan .. katak pon dah nampak sedap @.@ *loya tekak* ... semalam osmet aku makan katak ... err ... betul x tipu ni ... dia makan yg kaler hijau ... dia mmg suka kaler hijau ... err aku pon ... aku rasa sikit je la ... tak sedap sangat ... huhuhuh ... kan yuk kan ... nak tgk rupa katak tu ... ni ha kat bawah ni ... tapi dia adelah comel walaupon x sedap sangat ... hehehehh...
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

hehehe jangan marah ye ... saja nak share katak comel ni ..


ok lah dulu ...

sampai jumpa lagi ...!!!

18 December, 2011

lama ...

Assalamualaikum ...!!!

aku just nak share je gambar2 ni ...

tag nama ni dapat masa aku gi course 2 hari kat JW Mariott bulan lepas...
erkk nama abah tu salah sikit ... sepatut nya ABDUL bukan ABD je ...



kaki ni kepunyaan aku .. perasan tak kaki aku tu bengkak ... mesti korang x perasan kan sbb aku mmg 'comel' kan ... heheheh ... tapi serius sakit masa ni ... x boleh nak bengkok ke dalam ... sbb kaki ni jugak la terpaksa kensel date dgn hero kicik tu ... huhuhuh ...


ni pulak tiket monorail masa nak pegi course tu ... aku x suka la naik monorail ni ... menakutkan ... secary mary ok ... mmg asyik mengucap je aku selagi x turun dari tren monorail tu ...
pasni ni mmg elakkan la naik monorail ni ... @.@



ni breakfast aku masa nak pegi course tu ... dgn cik arda sbb aku tumpang dia sampai monorail ... sbb awal lagi so kami lepak breakfast dulu kat kedai area station bas pekeliling tu ...
ok la roti canai banjir dia ... air pon ok la ...


ni kat rumah ... selalu mcm ni la ... kadang2 4 biji laptop terpasang ...
siap boleh comment fb sebelah2 je pon ... hehehehe ...



ni la cik arda ... pagi nak pegi course tu ...
breakfast dgn dia sebelum ke JW Marriott ...



heheheh masa ni dok giler nk tgk BM ... semua video dia nk tgk ...
gara2 cik ayoyo la ni ...bagi link video BM yg sangat comel ... heheheehhe ...



ok lah dulu ...

sampai jumpa lagi ...!!!!

19 August, 2011

Payung Cantik ... Mari Sewa ...

Assalamualaikum ...!!!

iklan ... iklan ... iklan ...!!!

ok untuk bakal2 pengantin ... yg tgh mencari ... yg tak jumpa2 lagi ... yg pening kepala x dapat cari ... ni ada berita baik utk korang ... my friend ada buat sewa payung yg cantik utk hari bahagia nanti ... cantik dan murah utk disewa ... ni tgk la gambar yg ada ni ...

ye dia ada sepasang so x yah la nak berebut bagai nnt ...

kalau nak tau dengan lebih lanjut lagi dan lagi gambar payung ni , boleh lah klik kat sini ... dan boleh la bertanya dengan lebih lanjut lagi pada cik arda ...


ok lah dulu ...

sampai jumpa lagi ...!!!!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Your Photo

About Me