14 November, 2012

Aku ade degree je ...

Assalamualaikum ...!!!
 
 
antara dua darjat! .. penah tgk ..?? aku penah tapi ingat2 lupa ... tapi mesej dia semesti nya pasal darjat ... kalau dulu yg dikisahkan adelah harta benda ... tapi sekarang ni ... tahap pendidikan ... sijil .. diploma ... degree ... MASTERS ... PHD dan yg sewaktu dengan nye la ...
 
skang ni kalau ko ada sijil or diploma, x yah nak rasa rendah diri ... sebab apa..?? sebab orang yang ada MASTERS atau PHD sekalipun belum tentu IQ or tahap pemikiran dia sama level dengan taraf pendidikan yg tinggi, katanyer ... harap taraf pendidikan je la yg tinggi, tapi kau hancur ... budak2 yg ada sijil dgn diploma saje lagi power keje dari yg TINGGI2 ni ... sape setuju angkat kepala ... kaaannnnnnnnnn ... aku bercakap dari pengalaman hidup aku sendiri ni ...
 
minta maaf la ye ... aku bukan nak kutuk or hina org2 yg taraf TINGGI2 ni ... tapi bila dah terkena pada batang hidung sendiri ni baru kita rasa *keciknya la aku ni* walaupun hakikatnya kau lagi besar dari cleaner kat opis kau tu kan lin kan *motif nak heret cleaner sekali?* ...
 
dulu penah ada bos ... paling tinggi setakat ni tahap pendidikan dia la yg aku tau .. ada pangkat kat depan ... *aku harap dia baca* ... dia ni nampak mcm perfect ... dan keje semua nak perfect ... ok baiklah *tangan di bahu mata ko kasi juling2 pandang atas* ... setiap kali masuk opis aku akan jadi pekerja kesayangan dia la ... mana tak nya kalau sekejap2 nama aku berkumandang di seluruh pelosok opis ni ... bende yg paling simple la budak2 boleh buat pon dia perlu panggil aku ... mungkin pada dia 'aku bayar ko, maka harusla jadi kuli aku bila diperlukan *read:selagiakuadakatopisni* ... yeah! rite! .. sbb kan kau yg bayar gaji aku maka aku tunjukkan la jugak kepakaran aku pada dia yg TINGGI taraf pendidikan nye ..
 
bukan aku nak pandang rendah pada dia, x sikit pun ... tapi bila dia sendiri penah cakap dengan aku mcm ni 'I kalau benda yg I x minat I x buat, I bagitau je I x boleh buat and mmg x minat!' ... tu masa mula2 masuk la ... kira nak welcome aku dengan kata2 semangat ... siap pesan, kalau x boleh buat just let me know ... tapi bila aku bagitau dia, apa yg aku dapat .. 'I pon belajar jugak, so x kan u tak boleh belajar?'
 
boleh ... memang la boleh ... tapi kalau aku satu2 makhluk allah kat situ yg ko perah utk semua keje mmg la aku x boleh buat ... multitasking katanyer ... yes aku tau ape tu multitusking tu ... tapi bila keje yg mmg diluar bidang ko pon ko kena buat itu dah kira naya tasking ... kalau staff kesayangan ko goyang kaki arah itu ini dan last2 dia dapat nama ... itu pun naya tasking nama nya ... bila aku kata aku tgh belajar, wah ko nak perli kan ... 'eh saya pon belajar jugak dulu, tapi cepat je' ... ye silakan amik buku2 aku dan belajar la aku nak tgk ko muntah darah ke tak dgn network dan server2 yg aku study tu ... kalau x bau bangkai muntah kau,  mmg aku salute ...
 
dah la aku kutuk2 org tua tu ... itu dah lepas ... yg sekarang ni pon lebih kurang jugak ... bos aku x lebih2 tapi dia ... hazab nye ya ALLAH ... ye la dia je la yg selalu bz ... abih aku ni ape ... ko nampak selalu goyang2 kaki ke ... lagi satu dia ni suka la nak downgrade orang ... ye la dia belajar tinggi ... setakat aku ni ape la nk di pandang nyer ... mulut x yah cakap la ... kalau ye pon ko nak bergurau, tgk2 la bai ... aku kalau x tahan mmg duk surau jawabnye ... sbb aku dah tau ko nyer style so aku masih boleh bertahan *arini kurang bertahan maka lahir la n3 ni* ...
 
maksud aku downgrade org ... dia ni suka ckp yg seolah2 org lain x buat keje ... yg tu x bagus ... yg ni x ok ... dan dah semestinya dia first class ... ko ade... xde kan ... dia je yg ade ... *puiii* ... suka sangat nak kisahkan keje org ... sibuk nak komen org tu keje x banyak tapi gaji banyak ... keje pak pacak tapi gaji mencanak ... ko tau ke dia buat keje ke tak ..?? ko sape nak pertikai hal keje org ... rezeki masing2 ok ... kalau bab agama boleh tahan jugak nak sekolahkan orang tapi kalau mengumpat, aku pon kalah tau ... استغفر الله ...
 
ye ... n3 kali ni aku agak emosi ... sakit hati tu Tuhan je la yg tau ... jiran meja sebelah pon tau .. sbb dia selalu tweet aku ... thanks #nebernexttome ...
 
aku insan yg serba kekurangan yg punya hati dan perasaan ... maaf andai n3 ni agak kasar ...
 

ikhlas;
aku yg belajar x tinggi mana! ...
 

0 kata apa?:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Your Photo

About Me

0 people have left comments

Commentors on this Post-