01 January, 2012

terakhir ...

Assalamualaikum ..!!!

sepatut nya n3 ni adelah n3 penutup utk 2011 .. maksudnya semalam la kan ... tapi apa kan daya ... aku sangat x berdaya semalam nak hapdet tutup tahun 2011 ... mana nak daya nya kalau satu hari ko asyik pengsan je ... meh aku nak cerita apa yg sbbkan aku sampai pengsan sepanjang hari ...

jumaat aku keja macam biasa ... sepatutnya aku balik halfday sbb nak ke kuantan ... sabtu ada meeting kan ... ok ... dan disebabkan boss masuk lambat lepas smbhyang jumaat, maka aku balik dekat2 nak pukul 4 ... dan kebetulan nak kena pick up barang utk org kuantan ... dan barang tu siap pukul 6 .... maka aku bawak buah hati aku (kcg) ke klinik (perodua service) ... sbb ape ..??? sbb rasa x sedap hati bila drive tu ... time aku nak brake tu mesti ada bunyik ... sampai aku terpikir 'eh ada ular ke dlm kete aku ni' ... bunyi seakan2 ular ... huhuhuh ... secary ...

ok dah pegi klinik kcg tu, khairul ckp suh dtg selasa sbb nak tukar benda kat kcg tapi kedai utk barang tu dah tutup ... ye la dah pukul 6 kan ... ok pasrah dah aku ni ... kol kakak, ajak ke balakong utk pick up barang tu ... kakak ok je ... so aku balik amik kakak dan shoot ke balakong ... lepas dah sesat2 bagai maka dapat la barang tu ...

sampai umah pon dah pukul 9 lebih ... maka aku nak ke kuantan esok pagi lah ... pukul 4-5 pagi dah kena gerak sbb meeting start pukul 7.45 pagi ... sambil2 tu siapkan keje apa yg patut ... sebelum balik tu singgah tapau makanan sbb tghari aku x makan langsung ... ok lapar .. aku tapau nasi campur ... aku belikan roti naan & tandori utk kakak ... pukul 10 malam aku makan nasi ok ... dah lama x makan lewat2 tu ... ok dah setel makan semua ... aku sambung buat keje .. nak siapkan slide utk bos & slide aku utk present meeting nnt ...

pukul 2.10 pagi aku dah start sakit perut ... zaassss ke toilet ... ok dah sampai cirit birit aku kat toilet tu ... ingatkan sekali tu je aku ke toilet ... xde makna nya ... ada la dalam 10 kali aku ulang alik ke toilet tu ... seksa ok ... perut mmg sakit sangat2 ... ni mesti makan lambat and nasi yg aku makan tu kan ...

bila dah pukul 5 aku dah lembik sangat2 ... dah xde daya nak bangun lagi ... kakak kejut aku ... sbb aku bgtau nak ke kuantan kan ... aku ckp aku x larat dah nak bangun ... nak drive lagi la kan ... makanya aku email slide utk bos aku tu dan bagitau yg aku x dpt pegi ... aku msg pada bos lagi sorg bgtau aku sakit ... dan juga pada yaya yg aku x dapat nak hantar barang yg dia pesan tu ...

siangnya lebih kurang pukul 10.30am aku klinik .. gagah kan jugak diri ke klinik ... ok sampai je kat klinik register bagai ... maka masuk la aku ngadap doktor..

doktor : sakit?
aku : dari pukul 2 pagi tadi saya sakit perut dan asyik cirit birit je
doktor: *gelak kat aku* awak makan apa yg sampai cirit birit tu ..??
aku : *kuang asam punye doktor, dlm hati je la* saya makan lewat sikit mlm tadi, tapau nasi campur atas bukit sana ..

then doktor check la apa yg patut ... keracunan makanan .. errkkk ... ok tenkiu doktor ... eh apasal aku ckp tenkiu ..?? aku pon x sure ... dah amik ubat semua aku balik la rumah ... lepas makan ubat je, aku pengsan smpai petang ... PENGSAN ...!!!!

bahan bukti keracunan makanan ...

so penutup 2011 aku dok umah je la ... sekian !


ok lah dulu ...

sampai jumpa lagi ...!!!!

0 kata apa?:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Your Photo

About Me

0 people have left comments

Commentors on this Post-